تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

پنل تلویزیون سامسونگ چه مشکلاتی دارد؟ این سوالی است که ممکن است بسیاری از کاربران به دلیل اهمیت و ارزش بالای این قطعه بپرسند. به طور کلی پنل قسمت حساسی است و هرگونه مشکلی در آن می تواند آسیب جدی به تلویزیون سامسونگ شما وارد کند.

بنابراین بهتر است کاربران با این قسمت آشنا شده و متوجه شوند که برد و خرابی آن باعث ایجاد کدام یک از مشکلات تلویزیون می ‌شود. از آنجایی که یکی از دغدغه های اصلی مدیریت نمایندگی تعمیرات مجاز پنل سامسونگ تی وی مارستان کسب اطلاعات هر چه بیشتر کاربران است ، تصمیم گرفتیم علت های اصلی خرابی پنل تلویزیون سامسونگ را به شما معرفی کنیم و بگوییم برای رفع و جلوگیری از این مشکل چه کاری باید انجام دهید.

بیشتر بخوانید

علت کم نور شدن تلویزیون سامسونگ 

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

مشکلات رایج پنل تلویزیون سامسونگ چیست؟

خوشبختانه مشکلات پنل تلویزیون سامسونگ مشکلات آشکاری را در استفاده از این دستگاه ایجاد می کند. کاربران برای استفاده از آن با مشاهده این مشکل می توانند در صورت وجود مشکل در دستگاه خود پی ببرند. یکی از علائم هشدار دهنده در هنگام آسیب دیدن، ایجاد خطوط عمودی در تصویر است.

همچنین تیره شدن و محو شدن کل یا بخشی از تصویر، مخلوط شدن رنگ ها، عدم نمایش تصاویر، کاهش سرعت تصویر تلویزیون و چشمک زدن چراغ ها شایع ترین شایعاتی است که کاربر را نسبت به مشکلات پنل تلویزیون سامسونگ آگاه می کند. اگر متوجه هر یک از این مشکلات در تلویزیون خود شدید، آن را جدی بگیرید و دستگاه خود را در اسرع وقت بررسی و تعمیر کنید.

 

سوختن پیکسل تلویزیون سامسونگ

از مهم ترین مشکلات پنل تلویزیون سامسونگ می توان به پیکسل های سوخته اشاره کرد. جالب است بدانید که هر پیکسل شامل 3 پیکسل فرعی برای ایجاد رنگ است. این پیکسل ها توسط گروهی از ترانزیستورها کنترل می شوند. در صورت بروز مشکل در قسمت های ذکر شده پیکسل خاموش می شود که به آن پیکسل سوخته می گویند.

بیشتر بخوانید 

تعمیر پنل تلویزیون ایکس ویژن

آب خوردگی پنل تلویزیون سامسونگ

خوردگی آب پنل تلویزیون اصطلاحی است که برای نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه پاک کن در فواصل بسیار کم بین قاب و صفحه تلویزیون استفاده می شود. هنگام تمیز کردن تلویزیون، اگر مایع پاک کننده مستقیماً روی صفحه پاشیده شود، مایع پاک کننده از پایین پنل به داخل دستگاه سرازیر می ‌شود. با توجه به محل قرارگیری فلت ها که اطلاعات تصویر را در سراسر پنل انتقال می دهند، پین های مختلف این فلت ها را به هم متصل می کند.

تماس سیالات یا مایعات روی سکوهای انتقال تصویر باعث چشمک زدن، اتصال سولفات و تحریک فیزیکی این مدارهای ظریف و حساس می شود. ایجاد خطوط رنگی عمودی، ایجاد نوارهای سفید یا سیاه روی تصویر، تفاوت روشنایی در سمت راست و چپ تلویزیون از آسیب های شناخته شده ای است که این پدیده بر روی پنل تلویزیون های سامسونگ ایجاد می کند.

 

خراب شدن مایع Liquid

از دیگر موارد لیست تی وی مارستان برای خرابی پنل تلویزیون  سامسونگ آسیب دیدن مایع لیکوئید است.

Liquid عنوان اساسی ترین لایه پنل است که ارتباط مستقیمی با رنگ تصاویر دارد. مشکلات اصلی ناشی از خرابی این مایع عبارتند از: آشفتگی رنگ‌ها در تلویزیون، اضافه کردن یک رنگ غیرعادی به تمام یا بخشی از تصویر، یا روشنایی و وجودیک یا چند هاله غیرعادی.

 

قیمت تعویض پنل تلویزیون سامسونگ

عملکرد نادرست پیکسل ها

یکی از مشکلات رایج پنل های تلویزیون سامسونگ، عدم کارکرد صحیح پیکسل ها است. در این حالت داده هایی که باید توسط پنل ها پردازش شوند به دلایل مختلف قطع می شوند و پیکسل های خط تصویر به درستی کار نمی کنند. در نتیجه، کاربران خطوط رنگی یا مشکی را در تصاویر تلویزیون می بینند.

به عنوان دلایل اصلی این مشکل می توان مواردی از قبیل: جدا شدن خروجی پردازنده آی سی روی پردازشگر، جدا شدن اتصال گرافیت روی شیشه پنل  و جداسازی اتصال پنل در حین اتصال به پنل است.

بیشتر بخوانید 

تعمیر پنل تلویزیون تی سی ال

خراب شدن بک لایت

نور پس زمینه یکی از قسمت های تلویزیون است که روی پنل قرار دارد و تاثیر زیادی در نحوه عملکرد این قسمت دارد.

در صورت بروز مشکل در نحوه برخورد صفحه نمایش TFT ها، نور پس زمینه تحت تاثیر قرار می گیرد و در نتیجه شاهد مشکلات دیگری در پنل تلویزیون سامسونگ خواهیم بود. نتیجه این اتفاقات تاریکی و کم نور شدن تمام یا بخشی از تصویر است.

 

 

نداشتن واکنش صحیح پنل سامسونگ

یکی دیگر از مشکلات پنل تلویزیون سامسونگ عدم ​​پاسخگویی مناسب پنل به اطلاعات ورودی و پیکسل ها است. در صورت بروز این مشکل، تصاویر با حرکت آهسته نمایش داده می شوند و تصویر بعدی هاله ای از تصویر قبلی را نشان می دهد.

 

تعویض پنل تلویزیون سامسونگ

به طور کلی در اکثر موارد امکان تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ و سایر برندها وجود ندارد. شکستگی این قطعه و خوردگی آن منجر به خرابی برد می شود. در چنین شرایطی، این دستگاه تنها با تعویض پنل تلویزیون سامسونگ قابل استفاده مجدد است.

 

تعمیر پنل تلویزیون samsung

هزینه تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

هزینه تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ زمانی تعیین می شود که دستگاه توسط یک تکنسین مجرب بررسی و تست شود. به طور کلی هزینه تعمیر بسته به نوع تلویزیون و میزان آسیب دیدگی پنل آن کاملا متفاوت است. بنابراین نمی توان هزینه خاصی را برای تعمیر این قسمت در نظر گرفت. اگر پنل تلویزیون شما آسیب دیده است، بهتر است ابتدا با کارشناسان گروه تی وی مارستان تماس بگیرید. پس از تماس و گزارش خرابی تلویزیون خود، می توانید از برآورد هزینه تعمیر این قطعه مطلع شوید. همچنین لازم به ذکر است که از طریق عضویت این گروه در اتحادیه تعمیرات لوازم خانگی، هزینه تعمیر تلویزیون 75 درصد برای مشتریان کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید

علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

چگونگی تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از اقدام به تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ باید در نظر گرفت، عیب یابی کامل تلویزیون و بررسی ایراد پنل است. به طور کلی پنل تلویزیون قسمت های مختلفی دارد. در برخی موارد، هر یک از این قطعات ممکن است دچار مشکل شده و در نهایت باعث از کار افتادن برد شود. بنابراین ابتدا باید هر یک از این قطعات را به دقت بررسی کرد تا راه حلی برای تعمیر دستگاه در نظر گرفته شود.

برای این کار، متخصص ابتدا ولتاژ پنل را بررسی می کند. همچنین بررسی فیوز و ولتاژ آی سی در مراحل بعدی کار گنجانده شده است. پس از بررسی هر یک از آنها، اگر متوجه شدید که قطعه ولتاژ مورد نیاز را تامین نمی کند یا آسیب دیده یا سوخته است، باید آن را تعمیر کنید. همچنین گاهی اوقات قطعات آسیب دیده پنل تلویزیون قابل تعمیر نیستند. در این شرایط بهترین کار تعویض پنل تلویزیون سامسونگ برای رفع مشکل است.

یک مرکز معتبر تعمیرات پنل چه ویژگی هایی دارد؟

پنل تلویزیون سامسونگ یکی از قطعاتی است که هرگونه بی احتیاطی در تعمیر آن باعث از کار افتادن کامل تلویزیون و غیر قابل استفاده شدن آن می شود. بنابراین تعمیر آن را باید به مراکزی سپرد که دارای تعمیرکاران مجرب و واجد شرایط بوده و از صلاحیت های لازم در این زمینه برخوردار باشند. داشتن مجوز و ارائه گارانتی تعمیرات می تواند به مشتریان این اطمینان را بدهد که خدمات مورد نیاز خود را در یک مرکز مطمئن دریافت خواهند کرد.

در تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ به دلیل اینکه تعمیرکار نمایندگی تی وی مارستان در محل مشکل دستگاه را رفع می کند، هیچ نگرانی از بابت نبود تلویزیون وجود نخواهد داشت. این موضوع یکی از ویژگی ها و مزایای این بسته خدماتی است که باعث افزایش رضایت مشتریان شده است. تعمیرکاران متخصص مرکز تعمیرات مجاز تی وی مارستان در تعمیر انواع تلویزیون مهارت و دانش بالایی دارند. بنابراین می توانند مانند روز اول انواع تلویزیون را با بهترین کیفیت تعمیر کنند.

مزایای تی وی مارستان برای تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

از مزایای استفاده از خدمات تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ تی وی مارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات تعمیر تلویزیون در مرکز تی وی مارستان در محل به این معنی است که نیازی به صرف هزینه و زمان زیادی برای بردن دستگاه به مرکز تعمیر نیست.
  • تکنسین های شاغل در این نمایندگی دارای صلاحیت، دانش و تجربه بسیار بالایی در این زمینه هستند.
  • این مجموعه انواع خدمات تعمیر تلویزیون را با گارانتی معتبر 6 ماهه به مشتریان خود ارائه می ‌دهد.
  • تمامی قطعات استفاده شده در تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ کاملا اورجینال و فابریکی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *