هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

نور پس زمینه ترکیبی از یک لامپ فلورسنت و یک لامپ LED است که نور پس زمینه را برای نمایش تصویر ایجاد شده روی برد فراهم می کند. پنل تلویزیون ال جی از خود نوری تولید نمی کند و این امر نمایش تصویر را غیرممکن می کند و نیاز به کمک منبع نور برای نمایش تصویر دارد. بک لایت منبع نوری است که پنل برای نمایش تصویر به آن نیاز دارد.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

هرگونه خرابی نور پس زمینه نمایش تصویر را با مشکل مواجه می کند.بعد از خرابی نور پس زمینه هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی برای کاربران افزایش می یابد. در ادامه با تی وی مارستان همراه باشید تا هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون LG را بع شما بگوببم.

بیشتر بخوانید 

علت و هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

 

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

بک لایت چیست؟

بک لایت در تلویزیون های قدیمی اصلا وجود نداشت. با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی و ساخت تلویزیون های LCD، تصمیم بر این شد که لامپ های مناسب تری برای نمایش تصاویر که ال ای دی یا فلورسنت هستند ساخته شود. لامپ های فلورسنت دارای معایبی هستند از جمله: فضای بیشتر مورد نیاز، مصرف انرژی بالا، تولید گرمای بیشتر و…

برای غلبه بر این معایب، آنها لامپ های LED را برای جایگزینی لامپ های فلورسنت ایجاد کردند. این لامپ ها از لامپ های کوچکی تشکیل شده اند که فضای کمی را اشغال می کنند.

به همین دلیل تلویزیون های ال ای دی از طراحی زیباتر و جذاب تری نسبت به تلویزیون های ال سی دی برخوردار هستند. همچنین گرمای نسبتا کمی تولید می کنند و تصاویر واضح تری دارند. به رشته لامپ های درون تلویزیون بک لایت گفته می شود.

 

هزیته تعمیر بک لایت تلویزیون LG چقدر است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که کاربران هنگام تماس با ما می خواهند بدانند، هزینه تعمیر   backlight tv تلویزیون ال جی است. این تشخیص هزینه مستلزم بررسی نور پس زمینه تلویزیون است.

به این ترتیب پس از بازدید کارشناسان از منزل و بررسی تمامی بک لایت ها و میزان آسیب دیدگی آن ها، مشخص می شود که مشکل بک لایت ها تنها با تعمیر حل می شود و یا نیاز به تعویض کامل نور پس زمینه است.

پس از بررسی تمامی لامپ های موجود و تعیین تعداد سوخته و آسیب دیده آنها و بررسی دقیق میزان هزینه، قیمت نهایی تعمیر بک لایت تلویزیون LG به مشتری اعلام می شود.  اما در صورت تماس با شماره های ثبت شده در سایت  تی وی مارستان و ثبت درخواست، مشاوران ما برآورد هزینه تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی را به شما اطلاع خواهند داد.

بیشتر بخوانید 

علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست ؟

چه عواملی باعث سوختن بک لایت تلویزیون ال جی می شود؟

  • استفاده از قطعات نامرغوب و کیفیت پایین

سازندگان تلویزیون گاهی اوقات از قطعات با کیفیت متوسط ​​در تولید تلویزیون استفاده می کنند. این باعث می شود که قطعه پیش از موعد از کار بیفتد. البته ال جی همواره در تلاش است تا کیفیت قطعات مورد استفاده خود را ارتقا دهد. این اغلب باعث طول عمر بیشتر مدل های تلویزیون ال جی می شود.

 

  • بالا بودن ولتاژ

همانطور که می بینیم پس از روشن شدن تلویزیون، لوگوی ال جی با شدت نور و شفافیت بالا نمایش داده می شود. این نیز باعث می شود از حداکثر توان لامپ استفاده شود.روی تلویزیون ولتاژی به نام بایاس وجود دارد که باعث شفافیت و روشن شدن کامل لوگوی سازنده تلویزیون می شود. این مشکل نیز توسط متخصص تعمیر تلویزیون تی وی مارستان قابل رفع است.

 

  • استفاده بیش از حد و مداوم از تلویزیون ال جی

بیشتر مردم اوقات فراغت خود را در خانه با تماشای تلویزیون می گذرانند. به همین دلیل احساس می کنیم تلویزیون برای مدت طولانی بدون وقفه روشن می شود و از آن استفاده می کنیم. به همین دلیل تلویزیون گرم می شود و این گرما روی قطعات تلویزیون تاثیر منفی می گذارد.

برای این منظور و برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به شما کاربران گرامی توصیه می کنیم پس از تماشای 2 تا 3 ساعته تلویزیون را به مدت 10 تا 15 دقیقه خاموش کرده و اجازه دهید تلویزیون خنک شود. این امر از داغ شدن بیش از حد تلویزیون جلوگیری می کند و از مشکلات جدی ناشی از گرم شدن بیش از حد لامپ های بک لایت جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید تعمیر بک لایت تلویزیون LG یا تعویض آن باید توسطط متخصصان حرفه ای تعمیر تلویزیون ال جی صورت بگیرد. تی وی مارستان با سال ها تجربه و تخصص در زمینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی آماده هرگونه کمک به شما مشتریان عزیز در رفع این مشکل است.

 

  • استفاده از حداکثر توان نور بک لایت های ال جی

به طور پیش فرض، روشنایی تصویر در بالاترین سطح است. این باعث می شود لامپ ها با حداکثر توان کار کنند و تصویر را قادر می سازد تا نمایش داده شود. این نیز می تواند دلیل سوختن زودرس لامپ باشد. راه حل پیشنهادی ما برای این مشکل تنظیم مجدد روشنایی بک لایت تصویر است.

با رفتن به منوی تنظیمات در قسمت روشنایی، روشنایی تصویر را تا حد امکان تنظیم کنید و طوری که مانع مشاهده تصویر نشوید و بسته به محیط می توانید آن را  متناسب به روز و شب تنظیم کنید. همچنین می توانید با استفاده از منوی تنظیمات، گزینه ذخیره انرژی را فعال کنید.

بیشتر بخوانید

علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست ؟

  • وقتی بک لایت از سینی خنک کننده جدا شود

خود لامپ ها از طریق مصرف گرما تولید می کنند و این گرما باید به نحوی از لامپ حذف شود، زیرا اگر این گرما در لامپ ها بماند، باعث سوختن بک لایت می شود. به همین دلیل هم اکنون شرکت سازنده یک سینی فلزی برای جذب گرما و خنک کردن بک لایت ها در لامپ ها ایجاد کرده است.

پایه فلزی یا خنک کننده وظیفه دفع این گرما را بر عهده دارد، اما اگر به دلایلی بین لامپ و پایه فاصله وجود داشته باشد، لامپ نمی تواند گرمای ایجاد شده را دفع کند. این امر باعث سوختن زودرس لامپ ها می شود. لامپ های بک لایت تلویزیون ال جی یا با چسب یا با شاسی به صفحه فلزی متصل می شوند.

 

بک لایت تلویزیون LG

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در محل

نور پس زمینه یا همان بک لایت یکی از قطعاتی است که در منزل قابل تعمیر و تعویض است. بدین ترتیب با تماس با شماره های ثبت شده در وب سایت تی وی مارستان و پرکردن فرم درخواست تعمیر تلویزیون و درخواست تعمیرات تلویزیون در منزل  با پرکردن فرمی که نشان دهنده مشکل و مدل تلویزیون شماست.

درخواست شما برای کارشناسان و تکنسین های متخصص نزدیک به محل سکونت شما ارسال می شود. کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت و در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی از شما سوال خواهند کرد و با هماهنگی های لازم و همچنین قطعات لازم تلویزیون شما در زمان از پیش تعیین شده در منزل شما حاضر خواهند شد.

تعمیر بک لایت تلویزیون LG در منزل

پس از بررسی تمام لامپ های تلویزیون و بررسی همه لامپ ها از نظر خرابی یا سالم بودن، کارشناسان تشخیص می دهند که تنها تعمیر نور پس زمینه می تواند مشکل تلویزیون شما را حل کند و یا اینکه نیاز به تعویض کامل نور پس زمینه است.

این اتفاق  گاهی می افتد که مصرف کنندگان می خواهند فقط نور پس زمینه را تعمیر کنند تا هزینه ها را کاهش دهند، اما این راه حل درستی نیست زیرا سایر لامپ ها کیفیت خوبی ندارند وبعد از مدت کوتاهی دوباره همان مشکل برای تلویزیون پیش می آید و مجبور می شوید دوباره همان مرحله تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون LG را انجام دهید. بنابراین زمانی که تشخیص متخصصان این است که همه چراغ ها را تعویض کنید، باید همین کار را انجام دهید زیرا باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

بیشتر بخوانید 

علت قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ چیست ؟

تعمیر بک لایت تلویزیون LG

گارانتی تعمیر یا تعویض بک لایت

یکی از موارد مهم در خرید یا تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مربوط به کارت اطلاعات و گارانتی آن است که پشتوانه محکمی برای کار انجام شده یا خرید محصول می باشد. در مراکز خدمات ال جی تی وی مارستان کلیه خدمات اعم از تعمیر و تعویض دارای 6 ماه ضمانت نامه کتبی بوده و پس از تعمیر در اختیار کاربر قرار می گیرد.

اگر در طول مدت گارانتی مجدداً همان مشکل برای تلویزیون شما پیش آمد، ما موظف هستیم که آن را مجدداً بدون هیچ هزینه ای برای شما تعمیر کنیم. همچنین لازم به ذکر است که این مرکز کلیه قطعات تعویضی را با استفاده از قطعات اصلی انجام می دهد زیرا اعتبار الویت اصلی کار تی وی مارستان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *