سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

معمولا در خرید تلویزیون های مختلف با هر برندی امکان ایجاد آسیب به آنها در طول مدت زمان وجود دارد.  برخی از زن ها قوی تر و برخی دیگر ضعیف تر هستند. در مورد تلویزیون ال جی و دیگر برندها هم شایعاتی در مورد خرابی بیش از حد وجود دارد. علت سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی میتواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.


*مشاوره رایگان*

09127575993


اما به طور کلی باید بدانید که این مشکلات در تمامی برند ها شایع هستند. خرابی بک لایت تلویزیون می‌تواند یکی از شایعترین عامل به وجود آمدن مشکلات باشد. بک لایت همان نور زمینه است که در ارتباط با ال ای دی های تلویزیون ال جی می باشد. آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که به طور مداوم از تلویزیون خود استفاده می‌کنید؟

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

قطعاً با انجام دادن این کار تلویزیون شما به مرور زمان عملکرد ضعیف تری خواهد داشت و مشکلاتی می شود. هنگامی که از تلویزیون استفاده نمی کنید، حتما آن را خاموش کنید تا کمی استراحت کند. هنگام استفاده از تلویزیون حتماً به نور ال ای دی آن توجه داشته باشید، زیرا زیاد بودن نور ال ای دی هم می تواند باعث آسیب بک لایت تلویزیون شود. گاهی اوقات پیش می آید که ال ای دی تلویزیون می سوزد.

این موضوعاتی که برای شما بیان کرده ایم، می‌تواند علتی بر سوختن تلویزیون باشد. در ادامه این مطلب با تی وی مارستان همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید.

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

 

علت سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

سیاهی تصویر تلویزیون ال جی یکی از مشکلات رایج تلویزیون های LCD و LED است. دلایل مختلفی برای آسیب دیدن تصویر تلویزیون وجود دارد. یکی از دلایل اصلی سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی، خرابی نور پس زمینه است. چیزی که برای نمایش تصویر لازم است، این قطعه در پشت صفحه تلویزیون قرار می گیرد و صفحه تلویزیون را روشن می کند، موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که تصویر تلویزیون را به هم می زند که برای شما توضیح خواهیم داد.

مسائل و مشکلات زیادی در تلویزیون ال جی وجود دارد که برخی از آنها را می توان با چند نکته ساده حل کرد، اما برخی از آنها نیاز به کمک و استفاده از تعمیرکار یا تکنسین حرفه ای دارد. هزینه سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی با توجه به مدل و سری تلویزیون از 800 هزار تومان شروع میشود .

هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی 

هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی و دیگر برند ها در مجموعه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در تعمیر سیاه شدن تلویزیون ال جی گاهی نیاز است تا قطعه های مورد تعویض قرار بگیرد. قطعاً در این صورت هزینه تعمیر برای شما بالاتر می رود. اما گاهی می‌توان همان قطعات قبلی را مورد تایید قرار داد. در این صورت تنها هزینه تعمیر دست شما گرفته می شود.

به طور کلی برای تعمیر مشکلات تلویزیون از جمله سیاه شدن تصویر تلویزیون می توانید با مراکز معتبری مانند تی وی مارستان ارتباط برقرار کنید. این مرکز با چندین سال سابقه و عملکرد مناسب لبخند رضایت را برای مشتری به شما نشانده است. در صورت بروز هرگونه سوال و یا مشکلی در تصویر تلویزیون خود می توانید با این مرکز تماس بگیرید. متخصصین و کارشناسان پیوی مارستان با صبوری و رفتار بسیار خوب پاسخگو شما عزیزان هستند.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

عواملی که باعث سیاه یا تیره شدن تصویر تلویزیون LG می شود

به طور کلی صفحه تلویزیون شامل 3 عنصر مهم و اساسی است که در چنین مواقعی باید بررسی و تعمیر و یا تعویض شود.

  • در چنین حالتی سوختن پیکسل ها بر روی صفحه نمایش نیز برای دستگاه بی تاثیر نیست و می ‌تواند هنگامی که دستگاه روشن است و صدا در حال پخش است، صفحه نمایش را سیاه کند.
  • بک لایت معیوب روی نمایشگر می تواند دلیل اصلی سیاه شدن صفحه تلویزیون  موقعی که تلویزیون دارد کار می کند باشد.
  • اتصال نامناسب کابل های متصل به تلویزیون ال جی نیز می تواند در این شرایط دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

تنظیم نبودن تصویر تلویزیون ال جی

قبل از اینکه در مورد دلایل اصلی سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی صحبت کنیم، بهتر است بدانید که گاهی اوقات دلیل اصلی این شرایط دستگاه، عدم وجود مشکلات فنی در قطعات آن است و تنها دلیل اصلی آن عدم وجود تنظیمات صحیح بر روی آن است. ممکن است دستگاه ال جی شما به درستی تنظیم نشده باشد یا اتصالات کابلی آن دچار مشکل باشد.

به همین دلیل توصیه می شود قبل از انجام هرگونه تعمیر بر روی دستگاه، تنظیمات مربوط به صفحه نمایش را بررسی کرده و همچنین بررسی کنید که کابل های پشت تلویزیون به طور محکم به موقعیت های خاص خود متصل شده باشند.

بیشتر بخوانید

تنظیم رنگ تلویزیون ال جی

بک لایت صفحه نمایش ال جی

یکی از قطعات و اجزای اصلی هر تلویزیون بک لایت یا  BACKLIGHT  آن است که نقش مهمی در نمایش تصویر روی صفحه دارد. بنابراین در صورت بروز مشکل در نمایش تصویر بر روی صفحه تلویزیون ال جی، ممکن است این مشکل به دلیل نور پس زمینه دستگاه باشد.

بنابراین، زمانی که یک یا چند نور پس زمینه LED بک لایت آسیب ببیند، کار نمی کنند و آن قسمت از صفحه نمایش دیگر نمی تواند تصویر را نمایش دهد و یک نقطه سیاه در آن قسمت ظاهر می ‌شود. در واقع در صورت خراب شدن این قسمت های تلویزیون، تمامی امکانات تعبیه شده برای نمایش تصویر بی فایده بوده و هیچ تصویری به کاربر نمایش داده نمی شود.

گاهی اوقات ممکن است نور پس زمینه صفحه نمایش کاملاً معیوب نباشد و تلویزیون هنگام نمایش تصاویر روشن و خاموش شود. به طوری که تصویر به طور دائم برای فرد نمایش داده نمی شود. در این صورت احتمال معیوب بودن چراغ های ال ای دی روی صفحه و تبدیل شدن به حالت چشمک زن زیاد است که باعث می شود تصویر همانطور که گفته شد نمایش داده شود.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

چرا تصویر تلویزیون ال جی قطع و وصل می شود

قطع شدن تصویر در صورت نمایش و خاموش شدن تصویر معمولا نشان دهنده خراب بودن بک لایت تلویزیون ال جی  است و باید سریعا به طور کامل تعمیر شود. زیرا چراغ های LED معیوب در بک لایت تلویزیون باعث می شود ولتاژ پایین بیاید و نوسانات به چراغ های سالم دیگر ارسال شود.

این باعث می شود بعد از مدتی بک لایت  دچار نقص شود. بنابراین باید هر چه زودتر نور پس زمینه صفحه تعمیر شود زیرا در غیر این صورت پس از مدتی نور پس زمینه به طور کامل از کار می افتد و دستگاه دیگر تصاویری را نمایش نمی دهد.

 

سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی به دلیل سوختن پیکسل ها

پیکسل ها یکی از مهم ترین اجزای تلویزیون هستند که نمایش تصویر و رنگ تصویر را ایجاد می ‌کنند. یکی از عواملی که در سیاهی صفحه نقش بسزایی دارد، سوختن پیکسل های صفحه نمایش است. اگر پیکسل در صفحه نمایش تلویزیون به طور کامل خراب شود تمام صفحه تلویزیون ال جی به صورت سیاه نمایش داده می شود.

پیکسل ها در واقع دارای 3 پیکسل فرعی برای کنترل و نمایش رنگ ها هستند و تمامی پیکسل ها توسط ترانزیستورهای دستگاه کنترل می شوند. بنابراین اگر در این قسمت از تلویزیون مشکلی وجود داشته باشد و به درستی کار نکند، باعث خاموش ماندن پیکسل ها می شود به عبارتی دیگر پیکسل سوزی می گویند. البته این مشکلات حتی امروزه نیز در تلویزیون های ال جی نادر است، اما همچنان کاربرانی هستند که آن را تجربه می کنند.

 

لازم به ذکر است که بروز چنین حالتی در تلویزیون های ال جی در صورتی که ایراد کمتر از 3 پیکسل باشد گارانتی شامل حال آنها نمی شود و فقط برای تلویزیون های 3 پیکسل سوخته یا بیشتر گارانتی شامل تعمیر رایگان می شود.

لازم به ذکر است که در صورت بروز مشکل در تلویزیون ال جی سعی کنید از روش های سنتی و قدیمی از جمله استفاده از سوزن و فروکردن آن استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد مشکل بزرگ تری می شود. بنابراین بهتر است از یک متخصص برای تعمیر یا تعویض آن بخواهید.

تعمیرگاه مجاز تلویزیون تی وی مارستان با چندین سال سابقه و استفاده از تکنسین های مجرب و با تجربه آماده تعمیر هرگونه مشکل در تلویزیون های شما هستند. شما مشتریان گرامی می توانید با ثبت درخواست در از طریق سایت تی وی مارستان یا تماس تلفنی با مشاوران ما برای تعمیر تلویزیون خود با ما در ارتباط باشید. تا تعمیرکاران ما در اسرع وقت اقدام به تعمیر تلویزیون شما در کوتاه ترین زمان ممکن کنند.

بیشتر بخوانید 

آموزش نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

پنل تلویزیون ال جی

یکی دیگر از مواردی که می تواند یکی از دلایل اصلی سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی در هنگام روشن شدن باشد، معیوب بودن پنل دستگاه است. پنل تلویزیون ال جی  قطعه ای حساس است که سلامت آن به سطح  ماژول یا مایع لیکویید دستگاه  بستگی دارد و در صورت معیوب بودن این قطعات تاثیر جدی بر روی پنل تلویزیون می گذارد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پنل های تلویزیون ال جی دارای طول عمر مشخصی هستند و پس از آن به طور خودکار از کار می افتند. همچنین پس از پایان عمر این قطعه در صورت استفاده طولانی مدت از تلویزیون به تدریج لکه سیاهی روی صفحه ایجاد می شود.

بنابراین برای رفع این مشکل تنها راه حل این است که پنل تلویزیون توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه باز شده و پنل جدید و با کیفیت در محل آن نصب کنیم. تعویض پنل باید با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام گیرد.

در نهایت، توصیه می شود از تعمیرات  بدون آموزش خودداری کنید، زیرا این روش ها بسیار تخصصی هستند و نیاز به دانش و مهارت دارند. برای رفع چنین مشکلاتی در تلویزیون ال جی خود بهتر است با نمایندگی های تعمیرات ال جی تی وی مارستان تماس بگیرید تا تعمیرکاران متخصص اعزام شوند.

 

همه چیز در مورد علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی

گاهی اوقات کم نور شدن تلویزیون ال جی آنقدر قوی نیست که هیچ تصویری پیدا نشود. در واقع گاهی نور کم می شود و فقط هاله ای تاریک دیده می شود. به عبارت دیگر، تصویر تاریک می شود و هاله  سیاه نمایان می شود. اگر با این وضعیت مواجه شدید، قبل از انجام هر کاری، تنظیمات دستگاه را بررسی کرده و از تنظیم بودن صحیح روشنایی اطمینان حاصل کنید.

جالب است بدانید که فسفرهای استفاده شده در تلویزیون های ال سی دی، ال ای دی و پلاسما با گذشت زمان از نظر کیفیت بدتر می شوند و در نتیجه نور صفحه نمایش کاهش می یابد. در نتیجه، تصویر بسیار تار است و ممکن است فکر کنید سیاه خواهد شد. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که تلویزیون به طور مداوم روشن است و هیچ وقفه ای برای استراحت کردن دستگاه وجود ندارد.

چگونگی رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون LG

در این مطلب متوجه شده اید که به چه علت ممکن است تلویزیون ال جی و یا حتی دیگر برندهای تلویزیون دچار سوختگی شوند. حال می خواهیم بدانیم که چطور می توان به رفع سیاه شدن مشکل تصویر تلویزیون ال جی پرداخت؟ آیا راهکاری برای این مشکل وجود دارد؟

در واقع باید بدانید که خرابی بک لایت تلویزیون می تواند یکی از اصلی ترین مشکلات سوختگی آن باشد.در صورت خرابی بک لایت تلویزیون و هر نوع مشکل دیگری برای رفع سیاه شدن تصویر می توانید با نمایندگی ها و یا افراد متخصص کمک بگیرید.

تعمیرات تلویزیون توسط متخصصین مجرب و حرفه ای در کمترین زمان ممکن انجام می شود. مراکزی مانند تی وی مارستان یکی از معتبرترین و با سابقه ترین نمایندگی های تعمیر انواع تلویزیون ها است. متخصصین این مجموعه کاملا حرفه ای و با پیشرفته ترین تجهیزات و رفع مشکل تلویزیون شما می پردازند.

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سوالی در مورد خرابی تلویزیون خود می توانید با این مجموعه ارتباط برقرار کنید. متخصصان این مجموعه به محل شما اعزام می شوند. در واقع رفع خرابی مشکلات تلویزیون شما در محل مورد نظر توسط بهترین متخصصین انجام می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *