چرا تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد

یکی از مشکلاتی که اغلب در تلویزیون های ایکس ویژن با آن مواجه می شوید، تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن در حین پخش صدا است. تی وی مارستان  با انتشار این مقاله می خواهد پاسخ این سوال را به شما بدهد و راه حلی برای  آن به شما پیشنهاد دهد.


*مشاوره رایگان*

09127575993


چرا تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد و لی تصویر ندارد

یکی از مهم ترین دلایل قطع شدن تصویر در تلویزیون ایکس ویژن مشکل و خرابی نور پس زمینه است که می توان آن را نقطه ضعفی برای تلویزیون دانست. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم چرا تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد.

بیشتر بخوانید

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن 

تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد

چرا تلویزیون صدا دارد و لی تصویر در آن پخش نمی شود؟

تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن به دلیل خرابی بک لایت آن است و این مشکل می تواند در انواع مدل های مختلف تلویزیون ایکس ویژن اتفاق بیافتد. به عنوان مثال در برخی مدل ها وقتی تلویزیون روشن می شود ابتدا لوگوی برند ایکس ویژن را نمایش می دهد و سپس صفحه نمایش را کم نور می کند.

در برخی مدل‌ها ی دیگر ایکس ویژن، تصویر ممکن است روشن/خاموش شود، سیاه شود یا چراغ روشن/خاموش چشمک بزند.  برخی از تلویزیون های  LED Xvision نیز ممکن است تنها بخشی از تصویر را سیاه نشان دهند و نیمی دیگر تصویر تلویزیون را نشان دهند. اگر تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد مشکل از بک لایت آن است.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن 

علت خراب شدن بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

نور پس زمینه معمولا طول عمر مشخصی دارد و پس از این مدت از کار می افتد و مشکلاتی مانند عدم نمایش تصویر در تلویزیون ایکس ویژن ایجاد می شود. یکی دیگر از دلایل آسیب نور پس زمینه تلویزیون ایکس ویژن، آمپر و ولتاژ بالای LED ها است. هنگامی که ولتاژ و آمپر بالا می ‌رود، پس از مدتی شاهد خراب شدن در لامپ خواهید بود. بنابراین برای افزایش عمر مفید نور پس زمینه بهتر است میزان روشنایی صفحه نمایش ایکس ویژن را بین 70 تا 80 تنظیم کنید.

هنگامی که بک لایت تلویزیون ایکس ویژن آسیب می بیند توصیه می شود اقدامات لازم را برای تعمیر تلویزیون ال سی دی و ال ای دی ایکس ویژن را در اسرع وقت انجام دهید. در غیر این صورت خرابی این قطعه بر روی برد مدار و قطعات برد اصلی تاثیر می گذارد که هزینه های تعمیر تلویزیون ایکس ویژن را چندین برابر می کند.

 

قطع شدن تصویز تلویزیون ایکس ویژن به دلیل آب خوردگی پنل

یکی از شایع ترین علت های نداشتن تصویر آب خورگی پنل تلویزیون است. آب خوردگی صفحه تلویزیون ایکس ویژن می تواند به چند روش اتفاق بیافتد. مثل تمیز کردن تلویزیون ایکس ویژن با دستمال خیس، اسپری کردن مایعات روی صفحه تلویزیون، قرار گرفتن تلویزیون ایکس ویژن در یک محیط مرطوب و شرجی و… .

در این حالت پنل تلویزیون ایکس ویژن آسیب می بیند و باعث به وجود آمدن مشکل در تلویزیون می شود. یکی از این مشکلات می تواند این باشد که تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد و به این صورت که رنگ تصویر به حالت سرمه ای یا خاکستری تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن به چه علت است؟

به هم خوردن تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن

  • یکی از مشکلاتی که باعث تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن می شود به همم خوردن تنظیمات دستگاه است. برای تنظیم تصویر تلویزیون به منوی اصلی رفته و در قسمت تنظیمات تصویر حالت تصویر را تغییر دهید. به عنوان مثال، از حالت سینما به حالت روشن یا طبیعی تغییر دهید.
  • تلویزیون را خاموش کنید، تمام دستگاه های متصل به تلویزیون ایکس ویژن را جدا کنید و سپس تلویزیون را روشن کنید. اگر مشکل حل شد، دستگاه ها را یکی یکی وصل کنید تا مشخص شود کدام دستگاه باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.
  • ورودی های تلویزیون ایکس ویژن را بررسی کنید گاهی اوقات تنظیمات ورودی به هم می ‌خورد و تلویزیون سیگنالی ندارد. اگر تلویزیون ایکس ویژن سیگنال ندارد، آن را خاموش کنید.
  • به طور معمول، ورودی های متصل به تلویزیون به صورت رنگی نشان داده می شوند. ورودی مورد نظر را انتخاب کنید. برای مثال ورودی hdmi1 فعال شده و آن را انتخاب کنید.

 

خراب شدن کابل رابط و اتصالات تلویزیون ایکس ویژن

گاهی اوقات مشکل تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن مربوط به کابل و اتصالات تلویزیون می شود. به عنوان مثال، یک کابل AV یا RCA که دارای سه شاخه سه رنگ است، هنگام جدا کردن دوشاخه تصویر تلویزیون، مشکل سیگنال ایجاد می کند.

در این حالت صدای تلویزیون وجود دارد، اما تصویر متزلزل است. لازم به ذکر است که دوشاخه زرد رنگ روی این کابل ها معمولاً برای نشان دادن تصویر است. با حرکت دادن دوشاخه ها می توانید کابل را تست کنید.

بهتر است از کابل باکیفیت استفاده کنید، معمولا کابل های بی کیفیت منجر به خرابی تلویزیون ایکس ویژن می شود. شاید باورش برایتان سخت باشد اما یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن تلویزیون استفاده از کابل های تقلبی و بی کیفیت است. بهتر است هر دو سال یکبار کابل را عوض کنید. برای اتصال مجدد کابل، حتما تلویزیون را خاموش کنید.

 

علت تصویر نداشتن تلویزیون xvision

بیشتر بخوانید

هزینه تعمیر پنل تلویزیون ایکس ویژن 

آسیب دیدن برد تیکان تلویزیون ایکس ویژن

برد تیکان قسمتی برای پردازش تصویر در تلویزیون است زیرا نقص در آن باعث از بین رفتن تصویر تلویزیون می شود. در نتیجه علت اصلی اینکه تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد ممکن است از برد تیکان دستگاه باشد.

با این حال، یک تفاوت مهم زمانی که این مشکل به دلیل سوختن نور پس زمینه ایجاد می شود این است که اگر خرابی تصویر به دلیل برد تیکان باشد، زمانی که تصاویر قطع می شوند، نور صفحه همچنان در تلویزیون ایکس ویژن وجود دارد، اما رنگ صفحه سرمه ای تیره است.

 

شکستگی پنل تلویزیون ایکس ویژن

یکی از واضح ترین مشکلات مربوط به تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن می تواند از شکستگی پنل تلویزیون باشد. یک ضربه قوی به این ناحیه ممکن است پنل را بشکند. متأسفانه تعمیرات پنل تلویزیون ایکس ویژن به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

زیرا تعمیر پنل تلویزیون می تواند تا 70 درصد از کل قیمت خرید تلویزیون ایکس ویژن هزینه برای کاربر داشته باشد. در این شرایط اکثر مردم باید به فکر خرید تلویزیون جدید باشند. برای جلوگیری از ضربه و آسیب به پنل تلویزیون، توصیه می کنیم مکان امنی با ارتفاع مناسب برای تلویزیون خود تعیین کنید و دسترسی کودکان را به تلویزیون ایکس ویژن محدود کنید.

 

تلویزیون ایکس ویژن به چه دستگاهی متصل است

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما به دستگاهی مانند گیرنده دیجیتال متصل است. وقتی دستگاه خاموش و روشن می شود، تصویر تلویزیون شما قطع می شود. توجه داشته باشید که اگر تلویزیون شما خاموش و روشن باشد، لوگوی برند تلویزیون  ایکس ویژن در هنگام روشن بودن نمایش داده می شود.

اگر لوگو ظاهر نشد، پس این مشکل از دستگاه ورودی است و باید آن را بررسی کنید. گاهی اوقات، هنگامی که دستگاه متصل خاموش است، تصویر تلویزیون قطع می شود. برای اینکه متوجه شوید مشکل از دستگاه است یا خیر، روی منوی تلویزیون ایکس ویژن کلیک کنید، اگر منو ظاهر شد، مشکل از ورودی دستگاه است.

گاهی اوقات خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن به خرابی دستگاه های ورودی مربوط می ‌شود. برای حل مشکل، تمام دستگاه های متصل به تلویزیون را جدا کنید.

پس از جدا کردن همه دستگاه های ورودی از تلویزیون، اگر مشکل برطرف شد دستگاه ها را یکی یکی به تلویزیون متصل کنید و تلویزیون را روشن کنید. هنگامی که دستگاهی که باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون می ‌شود شناسایی شد، دستگاه لازم را به تلویزیون وصل نکنید، در غیر این صورت به برد اصلی تلویزیون آسیب می رسانید.

بیشتربخوانید

 تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن تصویر ندارد

تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

همانطور که در بالای این مقاله از تی وی مارستان اشاره کردیم مشکل اصلی تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد می تواند از بک لایت این دستگاه باشد.

وظیفه اصلی نور پس زمینه روشن کردن صفحه تلویزیون است. نکته مهم در تعمیر نور پس زمینه نوع LED های استفاده شده در تلویزیون ایکس ویژن است. در صورت استفاده از LED های بی کیفیت در نور پس زمینه تلویزیون، ممکن است در مدت زمان کوتاهی نور پس زمینه آسیب ببیند و کیفیت تصویر به شدت کاهش یابد.

نکته مهم دیگر در مورد تعمیر نور پس زمینه این است که باید توسط تکنسین ماهر انجام شود. این کار بسیار تخصصی است و باید در یک محیط خاص و کاملا ایزوله انجام شود. تعمیرات انجام شده توسط پرسنل خدمات بی تجربه ممکن است به سایر قسمت های دستگاه آسیب برساند که ممکن است نیاز به تعویض آن قطعات داشته باشد.

نکته بعدی این است که تکنسین باید توجه داشته باشد، علاوه بر رفع مشکل نور پس زمینه، عامل ایجاد مشکل را نیز از بین ببرد، در غیر این صورت دوباره مشکل پیش می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *