تلویزیون تی سی ال بهتره یا ایکس ویژن       

تلویزیون ایکس ویژن بخیریم یا تی سی ال    

بین تلویزیون های Xvision و TCL کدام بهتر است؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن بگیریم یا تی سی ال؟
در واقع پاسخ به این سوالات آسان نیست، قیمت مورد نظر یکی از فاکتورهای مهم در خرید تلویزیون است و هر کدام از برندهای ذکر شده جایگاه بهتری در بازه قیمتی دارند. در مقاله زیر سعی شده است مروری بر هر دو برند داشته باشیم و شما را با مزایا و معایب آنها آشنا کنیم . و پاسخ این سوال که تلویزیون تی سی ال بهتره یا ایکس ویژن را بدهیم پس با تی وی مارستان تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید

راهنمای استفاده از تلویزیون تی سی ال

 

تلویزیون های ایکس ویژن و مقایسه آن با تی سی ال

مقایسه تلویزیون TCL و XVISION

برای پاسخ به این سوال که آیا TCL بهتر است یا Xvision، ابتدا باید مزایا و معایب هر محصول از دو برند را بررسی کرد. با این حال، هنگام مقایسه قیمت تخمینی محصولات و کیفیت ساخت هر دو برند، می توان گفت که کیفیت ساخت تلویزیون های  تی سی ال به طور کلی بهتر از ایکس ویژن  است شاید به این دلیل که tcl  یک برند جهانی است که البته در ایران نیز تولید میشود . البته این موضوع دلیلی برای اعتماد به برند Xvision نخواهد بود.

هر دو برند در داخل کشور تولید می شوند و کارشناسان ایرانی سعی می کنند محصولات را با قیمت مناسب عرضه کنند. بنابراین هر دو TCL و Xvision برندهای قابل قبولی هستند و نظرات بسیاری از مشتریان را در گروه محصولات میان رده به خود جلب کرده اند.

 

  • مقایسه ازنظرعملکرد و کیفیت ساخت

تلویزیون ایکس ویژن: در سال های اخیر شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین برندهای لوازم خانگی نشان داده و سعی کرده است تا با استفاده از فناوری های نوین تلویزیون های خوبی را برای بازار ایران ارائه کند که طبق گزارش دیجی کالا در نیمه اول سال 2018 این برند در رتبه اول  فروش تلویزیون قرار دارد.

اکثر مدل های تلویزیون ایکس ویژن از پنل هایی تشکیل شده است که قسمت های آن دارای پنل های لایت برد و تیکان هستند، این پنل ها مشابه پنل های تولید شده توسط شرکت های داخلی می باشد اما از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردارند.

 

  • تلویزیون تی سی ال

این شرکت الکترونیکی چندملیتی چینی است و به دلیل حضور در بازارهای جهانی در بین پرفروش ترین ها قرار گرفته است، به همین دلیل در سال 2019 به عنوان دومین برند پرفروش تلویزیون در بازار جهانی معرفی شد.

محصولات داخلی با محصولات بین المللی این برند تفاوت های کیفی دارند اما نمایندگی گارانتی آنها مادیران که تولید کننده مانیتورهای ال جی نیز می باشد خدمات پس از فروش خوبی ارائه می دهد و فروش و کیفیت آن نسبت به Xvision بهتر است.

بیشتر بخوانید

تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

 

مقایسه تلویزیون ایکس ویژن و تی سی ال

مقایسه طراحی ظاهری و قابلیت های تلویزیون ایکس ویژن با تی سی ال

  • تلویزیون های ایکس ویژن

طراحی این تلویزیون با معروف ترین برند دنیا فاصله زیادی دارد اما با توجه به قیمت آن راضی کننده است .ویژگی هایی که این تلویزیون را از سایر رقبا متمایز می کند عبارتند از: پنل LED با کیفیت A+، زاویه دید بسیار وسیع 178 درجه افقی و عمودی، روشنایی و وضوح بسیار بالا در تصویر، مجهز به Time Shift و Talk روی پردازنده چند هسته ای می توان اشاره کرد.
سیستم هوشمند آنها بسیار بهتر از سری پایین تر TCL کار می کند و برخلاف رقبای خود دارای برنامه های پیش فرض مانند Filmo، آب و هوا و… است.

 

  • تلویزیون های تی سی ال

طراحی و اعتبار این تلویزیون ها نسبتا قابل قبول است اما زاویه دید آن چندان خوب نیست.در محیط کم نور و تاریک به دلیل کنتراست خوب تصویر شفافی دارد. سری های هوشمند تی سی ال (مثل 3 تا 5) از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند و همانطور که گفته شد خوب نیستند و سرعت و کیفیت پایینی دارند و خبری از آپدیت نخواهد بود.

اما در سری جدید وضعیت کاملا متفاوت است و این تلویزیون ها با استفاده از سیستم عامل هوشمند Roku قادر به رقابت با بهترین تلویزیون های هوشمند موجود در بازار هستند.

 

مشکلات رایج و نقاط منفی از دید خریداران تلویزیون tcl و Xvision

در این قسمت سعی شده است متداول ترین مشکلات و ایراداتی که خریداران این دو برند با آن مواجه بوده اند را ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی برای خرید تلویزیون مناسب تصمیم بگیرید و متوجه شوید که تلویزیون تی سی ال بهتره یا ایکس ویژن .

  • تلویزیون XVISION

  • عدم خروج از حالت استندبای و خاموش و روشن شدن پشت سر هم که مربوط به قسمت اصلی برد می باشد.
  • بروز لکه های رنگی در تصویر تلویزیون که عمدتا در فرمت های بالا مانند 50 و 60 اینچ قابل مشاهده است و قطع شدن تصویر با صدا که به خصوص در فرمت 40 اینچ قابل مشاهده است.
  • پیدا کردن نوار صورتی بالای تصویر را می توان با تعویض لامپ این مشکل را حل کرد.

بیشتر بخوانید 

مشکلات تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

  • تلویزیون TCL

  • نور کم در روشنایی صفحه نمایش.
  • صدا قطع می شود و هیچ تصویری به برد اصلی یا بلک لایت متصل نیست.
  • با تاخیر روشن شدن یا روشن نشدن تلویزیون تی سی ال که این مشکل مربوط به پاور است ، ادغام رنگ ها، افزودن خطوط افقی و عمودی اضافی به تصویر و جداسازی و اتصال تصویر در زمانی که تلویزیون برای مدت طولانی روشن است.

 

تلویزیون TCL، ارزان و قابل اعتماد در بازار جهانی

TCL به لطف حضور خود در بازارهای جهانی جایگاه خوبی در بین پرفروش ترین تلویزیون ها کسب کرده است. در بررسی های انجام شده توسط سایت های معتبر، برخی از مدل های تلویزیون TCL می توانند با برندهای معروفی مانند ال جی و سامسونگ رقابت کنند. به طور کلی تلویزیون های  تی سی ال  در سری 3 تا 8 در بازار عرضه شدند.

تی سی ال تی وی در سری های 3، 4 و 5 از سیستم عامل هوشمند اندروید استفاده کرده است، اما در سری جدید، بسیاری از مدل های تلویزیون TCL به سیستم عامل هوشمند روکو روی آورده اند که عملکرد بهتری دارد. این سریال های تی سی ال از نظر کارایی کند هستند و سیستم هوشمندشان اصلا خوب کار نمی کند، صرفا چند برنامه و بازی ثابت و بدون آپدیت به شما می دهد.

این مورد برای تلویزیون های رده بالای TCL کاملاً متفاوت است. سری 8 بهترین ارزش را با بهترین قیمت به شما ارائه می دهد. ویژگی هایی که می تواند با بهترین تلویزیون های موجود در بازار جهانی رقابت کند. بسیاری از وب سایت های معروف سری TCL 8 را به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار جهانی معرفی کرده اند و متعاقباً قیمت های بالاتر از سری های پایین تر را ذکر کرده اند.

 

تلویزیون تی سی ال بهتره یا ایکس ویژن       

تلویزیون های ایرانی ایکس ویژن

ایکس ویژن بدون شک یکی از بهترین لوازم خانگی در ایران است. ایکس ویژن در سال های اخیر در ارائه تلویزیون نیز موفق بوده و سعی کرده از فناوری های جدید در محصولات خود استفاده کرده و با توجه به بازار ایران در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از بزرگترین مزیت های تلویزیون ایکس ویژن بدون شک ارتباط آن با مردم و ارزش های ایرانی است. سیستم هوشمند این تلویزیون ها نسبت به سری های پایین تر TCL بسیار بهتر عمل می کند و بر خلاف رقبا دارای برنامه های استانداردی مانند فیلمو، اخبار و آب و هوا هستند.

تعمیر پنل تلویزیون ایکس ویژن

طراحی تلویزیون های Xvision با معتبرترین برندهای دنیا فاصله زیادی دارد، اما الزاماتی را برآورده می کند که نمی توان ایراد گرفت. کیفیت ساخت قابل قبول و خوب است. کیفیت تصویر در تلویزیون های ایکس ویژن   4k HDR است.

سخن پایانی

در نهایت باید گفت که در مقایسه تلویزیون های  ایکس ویژن  و  تی سی ال  باید به این نکته توجه داشت که با توجه به قیمت خرید، هر دو برند عملکرد و کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهند، اما هیچ کدام بر دیگری یعنی کیفیت ساخت برتری ندارند. اما تلویزیون های TCL، از نظر عملکرد هوشمند  نسبت به تلویزیون های ایکس ویژن بهتر و دارای رابط کاربری سازگار با بازار ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *