تلویزیون خارجی بخریم یا  ایرانی

تلویزیون جزء مهمی از هر خانه ای است و همانطور که وجود یخچال را مهم می دانیم به وجود تلویزیون نیز نیاز داریم. فرقی نمی کند که بخواهیم یک بازی فوتبال زیبا را با آن تماشا کنیم یا کنسول بازی خود را وصل کنیم یا فیلم مورد علاقه خود را روی صفحه نمایش بزرگ تماشا کنیم، باز هم به این نیاز خواهیم داشت. رقابت بین کالاهای ایرانی و خارجی، پاسخ به این سوال که تلویزیون خارجی بخریم یا  ایرانی ؟ کار را برای شما سخت تر کرده است.  در این راهنما به شما خواهیم گفت که چگونه تلویزیون مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

تلویزیون ایرانی یا خارجی؟

 

میدان رقابتی تلویزیون های ایرانی و خارجی

کیفیت قطعات و مواد اولیه، مکانیزم ساخت، زیبایی ظاهر، کیفیت و وضوح تصویر، عملکرد مناسب، آپشن های متنوع، گارانتی و خدمات پس از فروش از موارد مهمی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. برندهای محبوب ایرانی در تولید تلویزیون و سایر دستگاه های دیجیتال به عنوان رقبای سرسخت محصولات خارجی که بیش از نیمی از بازار داخلی ایران را به خود اختصاص داده اند وارد صنعت تولید شده اند.

وقتی برای خرید تلویزیون می روید، برندهای Xvision، Snowa،  G Plus و … را می بینید. در کنار سامسونگ و ال جی و سونی و بعد متوجه می شوید که انتخاب و خرید تلویزیون چقدر سخت است.  اولین سوالی که از فروشنده خواهید پرسید این است که تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ برای تصمیم گیری در مورد ایرانی یا خارجی بودن تلویزیون خود، باید چند فاکتور مهم را بررسی کنید که در ادامه می توانید با آنها بیشتر آشنا شوید.

 

شناخت چند فاکتر مهم و اصلی برای مقایسه بین تلویزیون ایرانی یا خارجی

  • کیفیت مواد اولیه برای ساخت تلویزیون:

هنگام خرید وسایل الکترونیکی از جمله تلویزیون، توجه به مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن و نوع ساخت آن را فراموش نکنید. مهم ترین قسمت های داخلی تلویزیون که وضوح تصویر را به شما می دهد عبارتند از: مدار منبع تغذیه برق تلویزیون، قسمت بک لایت (نور پس زمینه)، قسمت نمایش تصویر (پنل)، خازن مناسب، LED، LCD و نوع آی سی. اگر این قطعات از نوع با کیفیت استفاده شوند، می توانید خروجی مورد انتظار را دریافت کنید. در غیر این صورت همیشه از کیفیت عملکرد تلویزیون خود ناراضی هستید.

با توجه به کیفیت بالای قطعات در تلویزیون های خارجی به راحتی می توانید متوجه شوید که تلویزیون های خارجی در این مورد کیفیت بهتری نسبت به تلویزیون های داخلی دارند.

  • کیفیت صفحه نمایش تلویزیون

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بین دو تلویزیون ایرانی و خارجی، وضوح صفحه نمایش است. وضوح تلویزیون مسئله ای است که نمی توانید آن را نادیده بگیرید. زیرا این موضوع برای شما در آینده و تلویزیون بسیار مهم است. کاربران تلویزیون های خارجی مانند سونی، سامسونگ و ال جی از کیفیت تصویر تلویزیون راضی هستند و به وضوحی که از یک تلویزیون خوب انتظار داشتند دست یافته اند و ناگفته نماند که برندهای ملی توانسته اند کیفیت تلویزیون خود را ارتقا دهند. از طریق تحقیق و توسعه، آنها رقیب تلویزیون های خارجی هستند.

  • توجه کردن به طراحی ظاهری

تلویزیون های ایرانی و خارجی در عرصه رقابت سعی می کنند زیباترین طرح های خود را به گونه ای ارائه دهند که هر کدام در نوع خود زیبا باشند و وقتی سوال خرید تلویزیون ایرانی یا خارجی را از خود می پرسید بد نیست بدانید  کاملا به سلیقه خود شخص بستگی دارد.

  • در نطر گرقتن خدمات و گارانتی پس از فروش تلویزیون

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید لوازم الکترونیکی گارانتی است. اگر قسمتی از تلویزیون شما خراب شد، لازم نیست هزینه زیادی را با گارانتی خرج کنید. اگر خدمات پس از فروش برندی که از آن خرید کرده اید به خوبی تعریف شده باشد، می توانید از آن بهره ببرید و نگران آن نباشید. اکثر سازندگان تلویزیون ایرانی و برندهای خارجی دارای گارانتی هستند. برای اطمینان از خدمات پس از فروش، می توانید رضایت سایر کاربران را در برندهای مختلف بررسی کنید تا احساس راحتی کنید.

  • طول عمر تلویزیون

قبل از پاسخ به این سوال که تلویزیون ایرانی بخرید یا خارجی، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چقدر می توانید از تلویزیون خود استفاده کنید و عمر مفید آن چقدر است؟ این درست است که عوامل زیادی مانند کیفیت ساخت، کیفیت مواد اولیه، نوع ساخت و نحوه نگهداری بر عمر تلویزیون تاثیر می گذارد. اما بد نیست بدانید تلویزیون های خارجی عمر بیشتری نسبت به تلویزیون های داخلی دارند.

بیشتر بخوانید

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 

مقایسه بین تلویزیون خارجی و ایرانی

 

خرید جه نوع تلویزیونی برای ما مناسب است؟

بهترین فردی که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام تلویزیون را بخرید خودتان هستید. چون باید از تلویزیون استفاده کنید و بدانید که از یک تلویزیون خوب چه می خواهید. آیا می خواهید تلویزیون را به کنسول متصل کنید و از آن به عنوان مانیتور کنترل استفاده کنید یا با آن فیلم تماشا کنید؟ پس از تعیین نوع کاربری، نوبت به کیفیت پنل تلویزیون می رسد. از یک پنل خوب چه انتظاری دارید. آیا دقت رنگ ها برای شما مهم است یا غلظت بالاتر آنها؟ می توانید کیفیت پنل ها را بررسی کرده و بهترین کیفیت را انتخاب کنید.

 

نکات مهمی که هنگام خرید تلویزیون باید به آنها توجه کرد

  • کیفیت و وضوح صفح نمایش تلویزیون

تلویزیون ها با کیفیت های HD، FHD، K4 یا K8 در بازار موجود هستند. این نمادها وضوح تلویزیون شما را تعیین می کنند. وضوح بالاتر به معنای پیکسل بیشتر در هر اینچ و کیفیت بالاتر است. پنل، نوع آن و ویژگی هایی مانند HDR نقش زیادی در تعیین کیفیت دارند. نکته ای که باید روی آن تمرکز کنید این است که تلویزیون K4 هنگام نمایش محتوای K4 کیفیت را به معنای واقعی به شما نشان می دهد. تلویزیون های FHD و  K4  بهترین گزینه هایی هستند که می توانید تهیه کنید.

  • داشتن امکانات و قابلیت مناسب

آیا می خواهید با استفاده از تلویزیون برنامه های مورد علاقه خود را تماشا کنید یا وبگردی و بازی با تلویزیون نیز در برنامه شما گنجانده شده است؟ هنگام خرید تلویزیون، مهمترین چیز این است که نیازهای خود را اولویت بندی کنید. ویژگی های تلویزیون انتخابی شما بر اساس الزامات تعریف می شود. قبل از خرید تلویزیون بهتر است انتظارات خود را از تلویزیون مشخص کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

  • پورت ها و درگاه های ارتباطی تلویزیون

هرچه تلویزیونی که خریداری می کنید پورت های اتصال بیشتری داشته باشید، بهتر است. با استفاده از درگاه های ارتباطی می توانید به راحتی از دستگاه های دیگر استفاده کرده و بدون نگرانی از کمبود درگاه های ورودی، آنها را به راحتی به تلویزیون متصل کنید.

  • هوشمند بودن تلویزیون

به کسانی که قصد دارند از تلویزیون برای تماشای برنامه های تلویزیونی استفاده کنند، توصیه می شود از تلویزیون معمولی استفاده کنند، هیچ مشوقی برای خرید تلویزیون هوشمند تعلق نمی گیرد. اما برای کسانی که می خواهند برای گشت و گذار در اینترنت، بازی، تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی از طریق تلویزیون خود به اینترنت متصل شوند، تلویزیون هوشمند انتخاب مناسبی است.

  • کیفیت صدای تلویزیون

نوع سیستم صوتی استفاده شده در تلویزیون بر کیفیت صدا تاثیر می گذارد. کانال های تلویزیون واسطه انتقال صدا هستند. تلویزیون ها بسته به مدل به 2 کانال، 2.1 کانال و 5 کانال تقسیم می شوند.

  • نوع پنل صفحه نمایش تلویزیون

LCD، LED، OLED، AMOLED و QLED پنل هایی هستند که در تلویزیون ها استفاده می شوند. پنل اصلی نمایشگر تلویزیون موجود در بازار از نوع LED می باشد.

  • بودجه خرید تلویزیون

بودجه ای که برای خرید تلویزیون در نظر می گیرید تا حد زیادی تعیین می کند که انتخاب شما می تواند از برند ایرانی باشد یا خارجی. همچنین امکانات رفاهی اضافه شده نقش ویژه ای در قیمت گذاری دارند.

بیشتر بخوانید

برسی قیمت تلویزیون 49 اینچ سامسونگ

 

 

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

قیاس قیمت های تلویزیون ایرانی و خارجی

وقتی مرحله اول یعنی تعیین نیاز و امکانات مورد نیاز یک تلویزیون را پشت سر گذاشتید و پاسخ این سوال را پیدا کردید، باید بتوانید برندهای تلویزیون ایرانی و خارجی را برای انتخاب هوشمندانه مقایسه کنید. تلویزیون های خارجی مانند ال جی، سامسونگ و سونی قیمت بالایی دارند. اما اگر پول کافی برای خرید یک تلویزیون خارجی گران قیمت ندارید، ممکن است بتوانید دستگاه مورد نیاز خود را در یک برند ایرانی پیدا کنید. بنابراین حتما مقایسه برندهای ایرانی و خارجی را در دستور کار خود قرار دهید.

 

مقایسه گارانتی تلویزیون خارجی با ایرانی

به طور معمول تلویزیون های ایرانی دو سال خدمات پس از فروش دارند. شاید به شما مربوط باشد که حتی برندهای خارجی هم گارانتی دارند. درست است که تلویزیون های خارجی گارانتی دارند اما عموما به دلیل تحریم ها اعتبار گارانتی ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *