علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون Xvision یکی از بهترین تلویزیون های خانگی تولید داخل است. برای کشف علت مشکلاتی، به عنوان مثالچرا تلویزیون ایکس ویژن روشن نمی شود یا ناگهان خاموش می شود و مشکلاتی از این دست، اولین قدمی که باید انجام شود عیب یابی است. در مقاله زیر قصد داریم به شما در حل مشکلاتی مانند روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ایکس ویژن کمک کنیم.


*مشاوره رایگان*

09127575993


سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

 

کیفیت تصویر تلویزیون بسیار مهم است، اگر کیفیت و رزولوشن تصویر تلویزیون پایین باشد، بسیار برای مخاطب خسته کننده است. یکی از مشکلات رایج تلویزیون های LED و  LCD ایکس ویژن تاریک  شدن تصویر صفحه تلویزیون است. گاهی اوقات صفحه تلویزیون به قدری تاریک است که به سختی می توان تصویر تلویزیون را دید.

لازم است بدانید که وقتی تلویزیون x vision شما با این مشکل مواجه می شود باید عوامل مختلف را بررسی کنید. گاهی اوقات این مشکل از تنظیمات نادرست به وجود می آید. بنابراین در ادامه این مطلب همراه تی وی مارستان باشید تا شما را با برخی از علت هایی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون x vision می شود آشنا کنیم.

 

چرا تلویزیون ایکس ویژن روشن نمیشود

آشنایی با علت های روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

روشن نشدن تلویزیون Xvision یکی از مشکلاتی است که کاربران تلویزیون ایکس ویژن با آن مواجه هستند. ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چرا تلویزیون روشن نمی ‌شود. اگر شما هم این تجربه ناگوار را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید تا علت مشکل را پیدا کنید.

  • برای حل این مشکل، اولین چیزی که کاربر باید در این قسمت بررسی کند، سوکت محل اتصال دو شاخه تلویزیون است. برای بررسی این موضوع، سعی کنید تلویزیون را به یک پریز دیگر وصل کنید. د ر صورت روشن شدن تلویزیون، نیازی به پیگیری بیشتر نیست.
  • سپس سیم برق تلویزیون را بررسی کنید. برای این کار بهتر است از اهم متر یا مولتی متر استفاده کنید. اگر بررسی شما نشان داد که کابل سالم است، احتمال خرابی تلویزیون ایکس ویژن شما وجود دارد.
  • پس از بررسی اتصال برق، لطفاً برای تعمیر با نمایندگی تلویزیون Xvision خود تماس بگیرید. قبل از تماس با تعمیرگاه تلویزیون ایکس ویژن، باید مدل تلویزیون پشت دستگاه را مطالعه کرده و روی کاغذ یادداشت کنید. طراحی و مدل تلویزیون برای اطمینان از قطعات آسیب دیده بسیار مهم و ضروری است.
  • دلایل روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن می تواند خرابی برد برق تلویزیون، ویروسی شدن برد اصلی تلویزیون، فرسودگی قطعات برد برق، خرابی پردازنده برد اصلی باشد، در ادامه به توضیح برخی از آنها می پردازیم.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن 

ویروسی شدن مادربرد تلویزیون یکی از دلایل روشن نشدن تلویزیون Xvision

یکی از دلایلی که تلویزیون ایکس ویژن شما روشن نمی شود این است که مادربرد تلویزیون ایکس ویژن شما آسیب دیده است. مشکلات ویروسی معمولاً در تلویزیون های اندروید و تلویزیون های هوشمند رخ می دهد و در این مدل از تلویزیون ها یک مشکل رایج است.

در نظر داشته باشید که امروزه اکثر تلویزیون های هوشمند موجود در بازار با نرم افزار آنتی ویروس عرضه می شوند و دسترسی و استفاده از هر نوع آنتی ویروس از منابع معتبر می تواند مشکلات تلویزیون شما را حل کند.

شایان ذکر است که اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت می تواند باعث به خطر افتادن سیستم آن شود. با محبوبیت دانلود انواع فیلم از اینترنت و محبوبیت انواع کانال های تلویزیونی متصل به اینترنت، احتمال آلوده شدن تلویزیون ها به انواع ویروس ها وجود دارد.

پس با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، بهتر است حداقل ماهی یک بار تلویزیون خود را اسکن کنید تا از ویروسی شدن مادربرد جلوگیری کنید. شایان ذکر است قبل از اتصال هارد و فلش مموری در صورتی که فلش یا مموری شما ویروسی است فراموش نکنید که آن را کاملا وروس کشی کنید تا آسیبی به تلویزیون ایکس ویژن وارد نشود.

بیشتر بخوانید 

تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد

 

 

مشکل روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن 

 تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

خراب شدن برد پاور تلویزیون ایکس ویژن

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن Xvision خرابی برد پاور آن است. برد پاور تلویزیون وظیفه تامین برق تمام قسمت های تلویزیون را بر عهده دارد و زمانی که ولتاژ کم یا قطع شود تلویزیون روشن نمی شود. برد پاور تلویزیون اغلب به دلیل نوسانات برق آسیب می بیند.

نوسانات برق نشان دهنده ورودی ولتاژ بالا یا پایین به تلویزیون است. بنابراین وقتی برد پاور تلویزیون در اثر نوسان برق می‌سوزد، تمام قطعات آسیب دیده یا سوخته باید تعویض شوند. توجه به این نکته ضروری است، برای طول عمر بالای برد پاور تلویزیون، سایر قطعات فرسوده نیز باید تعویض شوند.

 

فراموش کردن رمز گیرنده دیجیتال

گیرنده تلویزیون دیجیتال نقش مهمی در پخش کانال های تلویزیونی مختلف دارد و در واقع سیگنال های مربوط به کانال های مختلف را به تلویزیون دریافت و ارسال می کند. برخی از تلویزیون ها دارای تیونر داخلی هستند، در حالی که برخی دیگر از یک بلندگوی دیجیتال جداگانه استفاده می کنند.

اگر رمز عبور برای گیرنده دیجیتال تنظیم شده باشد، اگر این رمز عبور را فراموش کنید و رمز عبور را اشتباه وارد کنید، تلویزیون به گیرنده متصل نمی شود، امکان انتقال کانال های مختلف وجود نخواهد داشت، در این حالت سیگنال تلویزیون ایکس ویژن ضعیف است وصفحه تلویزیون به حالت خاموش است .

 

  • خراب شدن ریموت کنترل تلویزیون ایکس ویژن

ممکن است دلیل روشن نشدن تلویزیون Xvision ساده تر از اینها باشد. اگر از ریموت کنترل برای روشن کردن تلویزیون استفاده می کنید و مشکل روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن دارید، لطفاً مطمئن شوید که باتری ریموت و خود ریموت کنترل سالم است و می توانید از آن استفاده کنید.

 

  • استفاده از کابل HDMI بی کیفیت

کابل اصلی روی خود تلویزیون ایکس ویژن نصب می شود و اگر از کابلی غیر از کابل اصلی و کابل های HDMI بی کیفیت برای اتصال دستگاه ها به تلویزیون استفاده کنید، باعث روشن و خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن می شود. لکه های سیاه روی تلویزیون نشان داده می شود.

 

  • تایمر تلویزیون ایکس ویژن

اگر تایمر تلویزیون به طور تصادفی یا به هر طریق دیگری فعال شود، تلویزیون را پس از زمان تعیین شده خاموش می کند. می توانید تنظیمات تایمر را در صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود غیرفعال کنید.

  • خروج از حالت ایمن تلویزیون Xvision

یکی دیگر از مشکلات رایج تلویزیون های ایکس ویژن، خروج تلویزیون ایکس ویژن از حالت امنیتی در زمانی است که هیچ نشانه ای از کارکرد صفحه تلویزیون وجود ندارد.

تمامی دستگاه های اندرویدی زمانی که با مشکلی در سیستم عامل خود مواجه می شوند به حالت ایمن می روند. بنابراین، این موارد زمانی اتفاق می‌افتد که بدافزار قصد دارد دستگاهی را آلوده کند. غیرفعال کردن حالت امن در تلویزیون ایکس ویژن کمی دشوار است اما غیرممکن نیست.

برای خارج شدن از حالت ایمن تلویزیون Xvision، باید مراحل ذکر شده را به دقت دنبال کنید. ابتدا با استفاده از ریموت به تنظیمات تلویزیون رفته و سپس به قسمت About رفته و روی دکمه Restart کلیک کنید. در مرحله بعد روی دکمه OK روی ریموت کنترل کلیک کنید.

در نهایت وقتی مراحل را به درستی انجام دادید یک صفحه آبی روی تلویزیون ظاهر می شود که از شما می خواهد راه اندازی مجدد کنید، در این صورت باید گزینه راه اندازی مجدد را انتخاب کنید تا از حالت ایمن تلویزیون ایکس ویژن خارج شوید. تلویزیون خود را دوباره روشن و راه اندازی کنید.

 

بررسی روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

 

  • ریست کردن تلویزیون ایکس ویژن

یکی دیگر از مشکلات روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن، مشکل تنظیم مجدد TV XVision است. بازنشانی تلویزیون Xvision یا هر دستگاه دیگری به معنای بازگشت به تنظیمات اصلی است.

از آنجایی که تلویزیون‌ها سیستم‌های الکترونیکی پیچیده‌ای هستند و زمانی که تنظیمات مورد نظر توسط کاربران اعمال می‌شود یا تلویزیون توسط کاربر سفارشی می‌شود، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و گاهی تنها راه حل این مشکلات ریست کردن تلویزیون است.

با توجه به اینکه تلویزیون های ایکس ویژن از این قاعده کلی مستثنی نیستند، در صورت بروز مشکل ممکن است نیاز به تنظیم مجدد تلویزیون ایکس ویژن باشد.

 

 علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

بهم خوردن تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن

یکی از اصلی ترین موردهایی که باعث روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن می شود بهم ریختن تنظیمات دستگاه شما و فعال شدن گزینه ذخیره انرژی است. این گزینه را می توانید در قسمت تنظیمات تصویر تلویزیون پیدا کنید. برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات تصویر تلویزیون ایکس ویژن رفته و گزینه ذخیره انرژی را خاموش کنید.

یکی دیگر از علت های سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن می تواند مربوط به کم نور شدن بک لایت آن باشد. برای این کار به تنظیمات تلویزیون رفته و گزینه Backlight را انتخاب کنید، این گزینه را افزایش دهید تا به مقدار دلخواه برسید.

 

آسیب دیدن بک لایت تصویر تلویزیون x vision

همانطور که گفتیم دلیل اصلی سیاه بودن صفحه تلویزیون، خرابی نور پس زمینه تلویزیون ایکس ویژن است. تعمیرات بک لایت یکی از پرتقاضاترین تعمیراتی است که در مرکز تعمیرات تی وی مارستان ثبت گردیده است .

طور کلی لامپ های ال ای دی به صورت سری و موازی چیده می ‌شوند و بسته به نحوه چیدمان بک لایت، علائم خرابی متفاوت است. تعمیر کردن بک لایت یک کار کاملا تخصصی است و باید برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن خود با یک  مرکز معتبرتعمیرات تماس بگیرید.

 

آسیب دیدن پنل تلویزیون ایکس ویژن

پنل تلویزیون یا صفحه تلویزیون قسمتی است که تصویر روی آن نمایش داده می شود. عواملی مانند خوردگی آب یا ضربه باعث از بین رفتن تصویر تلویزیون می شود. یکی دیگر از عواملی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون x vision می شود، پایان عمر پنل تلویزیون است، به طور کلی عمر پنل بین 7 تا 12 سال است.

در صورت تعمیر نشدن پنل برای رفع مشکل نیاز به تعویض پنل است، معمولا هزینه تعویض پنل بالا است و به صرفه نیست. برای جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن بهتر است از محافظ صفحه استفاده کنید، محافظ برای جلوگیری از ضربه و آسیب بسیار مفید است.

 

آسیب دیدن پاور دستگاه ایکس ویژن

یکی دیگر از دلایل اصل روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن خراب شدن برد تغذیه تلویزیون میباشد . برد پاور وظیفه تامین ولتاژ تمام قسمت های تلویزیون را بر عهده دارد. اگر ولتاژی به قسمت نور پس زمینه داده نشود، چراغ های LED کار نمی کنند .

برد پاور تلویزیون ایکس ویژن معمولا قابل تعمیر است و هزینه تعمیرات آن کاملا مقرون به صرفه است. شما عزیزان می توانید از یک محافظ برق برای جلوگیری از خراب شدن برد پاور تلویزیون خود استفاده کنید.

حل ایراد روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

آسیب دیدن برد تیکان تلویزیون ایکس ویژن x vision

برد تیکان دستگاه ایکس ویژن وظیفه انتقال اطلاعات به صفحه نمایش دستگاه یا همان پنل تلویزیون را دارد. در صورت آسیب دیدن برد تیکان، تصویر تلویزیون با مشکل مواجه خواهد شد. یکی از این مشکلات سیاه بودن صفحه تلویزیون است. خرابی برد تیکان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، نفوذ آب یا خراب شدن برد مین از علت های اصلی کار نکردن برد تیکان تلویزیون ایکس ویژن x vision هستند. بردهای تیکان به راحتی توسط تکنسین های با تجربه توسط دستگاه BGA قابل تعمیر هستند.

سخن پایانی

در این مطلب ، برخی از مسائل رایج مربوط به روشن نشدن تلویزیون X Vision را بررسی کرده ‌ایم. لازم به ذکر است که از آنجایی که تلویزیون از قطعات زیادی تشکیل شده است، هرگونه نقص در عملکرد هر یک از آنها می تواند منجر به روشن نشدن، خطا در دریافت و سایر مشکلات شود.

اگر دستگاه شما دارای گارانتی و خدمات پس ازفروش است، بهتر است برای تشخیص و رفع ایراد موجود در دستگاه از کارشناسان تی وی مارستان کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *