طریقه ریست کردن تلویزیون سامسونگ

تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ یا ریست کردن آن زمانی اتفاق می افتد که تلویزیون با مشکل نرم افزاری مواجه شود و دستگاه را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانده می شود. هدف اصلی از این کاربازگرداندن نرم افزار و اطلاعات تلویزیون به حالت اولیه است. لطفا توجه داشته باشید که پس از ریست کرن تلویزیون سامسونگ، تمام تنظیمات قبلی تلویزیون شما حذف شده و تمام کانال ها حذف می شوند.

نحوه ریست کردن تلویزیون سامسونگ

بنابراین بهتر است قبل از تنظیم مجدد این موضوع را بدانید. با ریست شدن تلویزیون، بسیاری از مشکلات دستگاه برطرف شده و دیگر نیازی به بردن تلویزیون به تعمیرگاه ها نخواهد بود. بهتر است قبل از اینکه تلویزیون سامسونگ خود را ریست کنید از دفترچه راهنما آن استفاده کنید. البته روش های ریست برای مدل های مختلف تلویزیون سامسونگ مشابه است، اما ممکن است تفاوت های جزئی وجود داشته باشد.

 

نحوه ریست کردن تلویزیون سامسونگ

بیشتر بخوانید

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ به چه علت است؟

 

چه روش هایی برای ریست کردن تلویزیون سامسونگ وجود دارد؟

سه روش کلی برای ریست کردن تلویزیون سامسونگ وجود دارد که در اینجا هر سه روش را توضیح خواهیم داد. روش اول و دوم برای افراد مبتدی برای تنظیم مجدد تنظیمات تلویزیون ساده تر و بهتر است. روش سوم با استفاده از منوی مخفی اجرا می شود و نسبت به روش اول پیچیده تر و حساس تر است. عدم اجرای صحیح روش سوم ممکن است باعث ایجاد مشکل در تلویزیون سامسونگ شما شود.

 

  • تنظیم کردن تلویزیون های سامسونگ نسل قدیم

برای تلویزیون های قدیمی سامسونگ که قبل از سال 2013 ساخته شده اند، وقتی تلویزیون روشن می شود، دکمه Exit را روی کنترل از راه دور تلویزیون به مدت 12 ثانیه نگه دارید. در این حالت چراغ وضعیت چشمک می زند. پس از رها کردن دکمه، صفحه تنظیمات کارخانه روی تلویزیون شما ظاهر می شود و پس از تنظیم مجدد دستگاه، تلویزیون خاموش می شود.

 

 

  • دومین روش برای ریست کردن تلویزیون سامسونگ

دکمه Menu را فشار داده و وارد قسمت Support شده و دکمه OK را فشار دهید. در این مرحله پنجره ای برای انتخاب گزینه self-diagnosis باز می شود. سپس از فلش های بالا و پایین برای انتخاب Reset استفاده کنید. در این مرحله باید پین یا رمز عبور را وارد کنید. رمز عبور معمولاً چهار تا صفر است، اگر قبلاً آن را تغییر نداده باشید. در پنجره باز شده Yes را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا تلویزیون شما ریست شود.

 

  • سوین روش ریست کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ

راه دیگر برای بازگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون سامسونگ استفاده از منوی مخفی است. این روش نسبت به روش های قبلی پیچیده تر است و بهتر است توسط افراد مبتدی انجام نشود. در راه سوم ابتدا تلویزیون را در حالت استند بای قرار دهید. در مرحله بعدی دکمه های  Info، Menu،    Mute   و Power را در کنترل تلویزیون به ترتیب بدون معطلی فشار دهید.

پس از زدن آخرین دکمه که همان دکمه پاور است، تلویزیون روشن می شود و پس از چند ثانیه پنجره ای روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود. حالا گزینه option  را باید انتخاب کنید در ادامه گزینه Factory Reset  را انتخاب کنید. پس از انجام تمام مراحل، تلویزیون شما خاموش می شود. منتظر بمانید تا دستگاه راه اندازی مجدد شود. اگرچه ریست کردن تلویزیون سامسونگ بسیاری از مشکلات مربوط به تلویزیون را حل می کند، اما ریست فکتوری راه حل همه مشکلات نیست. برخی از مشکلات مربوط به تلویزیون را می توان با به روز رسانی حل کرد و نیازی به ریست کردن دستگاه نیست.

 

ریست کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران

آشنایی با 3نوع تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ

آیا می دانستید که تلویزیون شما چندین تست تشخیص خودکار دارد؟ این ابزارها می توانند مشکلات قسمت های مختلف تلویزیون را تست و تشخیص دهند. اگر تلویزیون شما به طور کلی مشکل نرم افزاری ندارد و مشکل به برخی از قسمت ها مانند صدا، تصویر و  smart hubمحدود می شود، نیازی به ریست تلویزیون نیست و فقط نواحی مشکل دار را ریست کنید.

 

  • ریست فکتوری اسمارت هاب

اگر در تلویزیون اسمارت هاب مشکلی پیش آمد و با تست عیب یاب خودکار روی خود دستگاه مشکل پیدا شد، به جای ریست کردن تلویزیون سامسونگ، تنظیمات Smart Hub را به طور کلی ریست کنید. برای تست Smart Hub به صورت خودکار، مراحل زیر را انجام دهید:

  • از طریق دکمه منو وارد قسمت Settings و سپس قسمت Support شوید.
  • در این قسمت گزینه Device Care را انتخاب کرده و دکمه OK را فشار دهید.
  • Self Diagnosis در مرحله بعد انتخاب کنید.
  • Start Smart Hub Connection Test باید در قسمت بعدی انتخاب شود.
  • اگر مشکلی تشخیص داده شد، دستورالعمل های روی صفحه تلویزیون را دنبال کنید.

 

 

  • ریست کردن تنظیمات صدای تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ دارای تشخیص خودکار خطا برای صدا است. بنابراین، اگر تلویزیون شما مشکل صدا دارد، به جای ریست کردن تلویزیون سامسونگ، از این ابزار استفاده کنید و مشکل صدا را تشخیص دهید. در اینجا نحوه تشخیص نقص صدا آورده شده است:

  • از طریق دکمه منو وارد قسمت Settings و سپس وارد قسمت Support شوید.
  • در این قسمت گزینه Device Care را انتخاب کرده و دکمه OK را بزنید.
  • Self-diagnosis در مرحله بعدی انتخاب کنید.
  • در این مرحله، برای شروع تست صدا، Start Sound Test را انتخاب کنید.
  • تلویزیون شروع به پخش آهنگ می کند تا در صورت بروز مشکل در قسمت های مختلف مشکل را تشخیص دهد.

اگر تلویزیون شما با مشکل صدا مواجه است، تنظیمات صدای تلویزیون را ریست کنید. تنظیم مجدد صدا به صورت زیر انجام می شود.

  • از طریق کلید منو وارد قسمت تنظیمات شوید.
  • گزینه Sound را انتخاب کرده و OK را فشار دهید.
  • در قسمت بعدی گزینه Expert Settings را انتخاب کنید.
  • مرحله بعدی Reset Sound را انجام دهید تا تنظیمات صدا به صورت اولیه باز گردد.

 

  • ریست کردن تصویر تلویزیون سامسونگ

بسیاری از مشکلات تصویر را می توان با تنظیم مجدد تنظیمات تصویر حل کرد. برای مثال، اگر تصویر تلویزیون شما می پرد یا می لرزد، یا اگر صفحه تلویزیون شما تاریک می شود، به جای ریست کلی تلویزیون سامسونگ، فقط تصویر را ریست  کنید. برای این منظور دکمه منو را فشار داده و وارد قسمت تنظیمات شوید. سپس Reset Image را انتخاب کنید و OK یا Enter را فشار دهید. پس از فشار دادن دکمه تایید، تنظیمات تصویر در تلویزیون به حالت استاندارد باز می گردد.

 

ریست کردن تلویزیون سامسونگ با تی وی مارستان

بیشتر بخوانید

برسی قیمت تلویزیون 49 اینچ سامسونگ

 

با ریست کردن تلویزیون سامسونگ چه مشکلاتی را می توان حل کرد؟

طیق اصول هر تلویزیون بعد از تعمیر باید ریستارت شود و برای مشتری ارسال شود. با این کار تغییرات ایجاد شده و تنظیمات روی تلویزیون به حالت پیش فرض برمی گردد. بسیاری از مشکلات نرم افزاری دستگاه را می توان با تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ حل کرد. یکی از مواردی که گزینه ای جز ریست فکتوری تلویزیون وجود ندارد، قرار دادن دستگاه سامسونگ در حالت Shop mode است.

وقتی تلویزیون شما در حالت  shop mode است، یعنی تنظیمات به گونه ای است که انگار تلویزیون در ویترین یک فروشگاه  است. در این حالت برخی از کلیدهای تلویزیون غیرفعال شده و ویژگی های تلویزیون بر روی صفحه نمایش داده می شود. برای خارج شدن از این حالت تنها راه ریست کردن تلویزیون سامسونگ است.

برخی از مشکلات تلویزیون مانند سوسو زدن تلویزیون، ویروسی شدن سخت افزار تلویزیون، پرش تصویر و محو شدن صفحه تلویزیون را می توان با ریست کردن تلویزیونی برطرف کرد.

تعمیر تلویزیون سامسونگ با تی وی مارستان

تی وی مارستان یکی از مجموعه های معتبر در سطح تهران  برای تعمیرات تلویزیون است. این مجموعه دارای کارشناسان و متخصصانی است که تعمیرات تلویزیون شما را در کمترین زمان ممکن انجام می دهند.

امیدواریم با مطلالعه این مطلب اطلاعات خوب و مفیدی در مورد ریست کردن تلویزیون سامسونگ به دست آورده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *