سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون یکی از کاربردی ترین وسایلی است که به طور مکرر در زندگی روزمره از آن استفاده می شود، بنابراین ممکن است قطعات آن آسیب ببیند و با مشکلات زیادی مانند سیاه شدن صفحه تلویزیون مواجه شوید. با توجه به مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون و علل مختلف آن، در ادامه به بررسی علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن می پردازیم.


* مشاوره رایگان *

09127575993


تعمیر تلویزیون ایکس ویژن 

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن x vision عوامل زیادی دارد، اما اگر می خواهید اساسی ترین و مهم ترین دلیل را جست و جو کنید، باید به عمر تلویزیون ایکس ویژن اشاره کنیم.

همانطور که می دانید دستگاه های الکترونیکی عمر مشخصی دارند و اگر به طول عمر خود برسند کارایی آنها کاهش می یابد و به مرور زمان برخی از قطعات از کار می افتند. به همین دلیل است که تعمیر و نگهداری اهمیت پیدا می کند.

اگر تلویزیون بعد از مدتی توسط تکنسین ماهر سرویس شود، این خرابی های پایان عمر قطعات به تعویق می افتد و هزینه های ناشی از آن نیز کاهش می یابد. در متن زیر به بررسی دلایل کم نور شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن می پردازیم.

 کم نور شدن تلویزیون ایکس ویژن

سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن به دلیل ازبین رفتن تنظیمات

یکی از عواملی که باعث کم نور شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن می شود، فعال شدن گزینه ذخیره انرژی است. این گزینه را می توانید در قسمت تنظیمات تصویر تلویزیون پیدا کنید. برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات تصویر رفته و گزینه ذخیره انرژی را خاموش کنید.

یکی دیگر از عواملی که باعث سیاه شدن صفحه تلویزیون می شود، نور پس زمینه کم تلویزیون است. برای این کار به تنظیمات تلویزیون رفته و گزینه Backlight را انتخاب کنید، نور این گزینه را افزایش دهید تا به مقدار مورد نظر خود برسید.

 تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

خراب شدن بر پاور تلویزیون x vision

برد پاور وظیفه تامین ولتاژ تمام قسمت های تلویزیون را بر عهده دارد. اگر ولتاژ قسمت نور پس زمینه تامین نشود، لامپ های  LED display کار نمی کنند و باعث کم نور شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن می شود. خبر خوب این است که بردهای پاور اغلب قابل تعمیر هستند و هزینه تعمیر آن ارزان است.
برای جلوگیری از آسیب دیدن برد پاور تلویزیون ایکس ویژن می توانید از محافظ برق تلویزیون استفاده کنید. یکی دیگر از راه های کاهش آسیب به برد پاور x vision خاموش کردن تلویزیون به مدت 5 دقیقه پس از 3 ساعت استفاده است.

 

خراب شدن پنل تلویزیون x vision

پنل تلویزیون یا صفحه تلویزیون قسمتی است که تصویر در آن نمایش داده می شود. عواملی مانند نفوذ آب یا ضربه باعث از بین رفتن تصویر تلویزیون می شود. یکی دیگر از عواملی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن می شود، پایان عمر کاری پنل تلویزیون است، معمولا عمر پنل بین 7 تا 12 سال است.

اگر آسیب فیزیکی مانند ترک خوردگی یا نفوذ آب زیاد نباشد، پنل تلویزیون قابل تعمیر است. تعمیر پنل های تلویزیون توسط دستگاه های بندیگ انجام می شود. برای تعمیر صفحه تلویزیون باید دستگاه را به کارگاه تعمیرات ببرید.

در صورت تعمیر نشدن پنل تلویزیون x vision باید پنل را تعویض کرد تا مشکل برطرف شود، معمولا هزینه تعویض پنل بالا است و به صرفه نیست.

برای جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش بهتر است از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید، محافظ برای جلوگیری از ضربه و نفوذ آب بسیار مفید است. در ادامه بقا تی وی مارستان همراه ما باشید تا اطلاعاتی در مورد خراب شدن برد تیکان به شما بدهیم.

تعمیر پنل تلویزیون ایکس ویژن

خراب شدن برد تیکان تلویزیون ایکس ویژن

وظیفه تیکان برد یا برد پردازشگر تصویر ارسال اطلاعات به پنل (صفحه نمایش) است. در صورت آسیب دیدن برد تیکان در تصویر تلویزیون مشکل ایجاد می شود.

یکی از این مشکلات سیاه شدن صفحه تلویزیون ایکس ویژن است. خرابی برد تیکان به دلایل مختلفی رخ می دهد مانند نفوذ آب و خرابی مین برد از جمله عوامل خرابی برد تیکان است.

برد تیکان قابل تعمیر است، تعمیر برد تیکان با ابزارهای مدرن مانند bga انجام می شود. تست خرابی باید توسط تکنسین تعمیر تلویزیون ایکس ویژن انجام شود.

 

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

خراب شدن بک لایت یکی دیگر از دلایل کم نور شدن تلویزیون xvision است

اگر صدا وجود دارد اما صفحه تلویزیون کاملا سیاه است، تصویر تاریک است، به نور پس زمینه تلویزیون مربوط می شود. این مشکل ممکن است زمانی رخ دهد که تلویزیون روشن است. در این حالت لوگوی تلویزیون نمایش داده می شود و سپس تصویر بلافاصله  قطع یا سیاه می شود.

حتی اگر تصویر تلویزیون سوسو بزند، نشان دهنده مشکلات نور پس زمینه  یا همان بک لایت است. مشکل عدم وجود تصویر در تلویزیون ایکس ویژن این است که قبل از قطع کامل تصویر، قسمت بالا یا پایین تلویزیون تاریک می شود. تعمیر کم نور شدن تلویزیون xvision با کارشناسان با تجربه تی وی مارستان انجام میشود .

هنگامی که این مشکل رخ می دهد، بهترین راه حل این است که نور پس زمینه را تعمیر کنید تا به برد اصلی و برد پاور آسیبی نرسد. در ادامه این مطلب با تی وی مارستان همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید 

تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد

 

چند تست راحت و آسان برای بک لایت و عدم تصویر تلویزیون ایکس ویژن

قبل از بررسی تعمیر یا تعویض قطعات، توصیه می کنیم از این تست ساده استفاده کنید:

  • یک شب تلویزیون را خاموش کنید و سپس آن را از برق بکشید. بعد از این مدت تلویزیون را به برق وصل کرده و روشن کنید. امکان حل مشکل وجود دارد.
  • ابتدا تلویزیون را خاموش کنید، سپس هر چیزی که به تلویزیون متصل است را جدا کنید تلویزیون را روشن کنید و اتصالات را به تلویزیون وصل کنید .
  • مطمئن شوید که تلویزیون روی ورودی صحیح تنظیم شده است. به عنوان مثال، تلویزیون باید روی حالت HDMI تنظیم شود، اما ممکن است به اشتباه روی حالت DVI تنظیم شده است. اگر این حالت کار نکرد، حالت HDTV را امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد، ورودی های دیگر را امتحان کنید. بنابراین این مسئله می تواند مشکلاتی ایجاد کند.
  • دکمه منو را فشار دهید؛ اگر منو ظاهر نشد، ممکن است مشکل از برد T-Can یا برد اینورتر نور پس زمینه باشد. برای این کار چراغ های اتاق را خاموش کنید و اتاق را تاریک کنید و به دقت بررسی کنید که آیا نور پشت تلویزیون وجود دارد یا خیر. اگر نور وجود داشته باشد، متوجه می شویم که مشکل در اتصالات T-can است، بنابراین باید اتصالات T-can را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات دلیل عدم مشکل تصویر Xvision TV می تواند به دلیل خطا در اتصالات کابل باشد. یعنی HDMI را به درگاه اشتباهی وصل کرده اید و این اتصال به پورت اشتباه باعث ایجاد مشکل شده است. برای حل این مشکل باید HDMI را جدا کرده و با پورت مناسب به ورودی دیگری وصل کنید.
  • اگر تلویزیون خود را بر روی ورودی HDMI قرار دهید، علاوه بر این، این تلویزیون فاقد تصویر و صدا است، باید ورودی تلویزیون خود را تغییر دهید. از آنجایی که HDMI صدا و تصویر را حمل می کند، در صورت عدم وجود صدا یا تصویر، ممکن است خازن آسیب ببیند.
  • کابل های پشت تلویزیون ممکن است شل شده باشند. پس کابل های پشت تلویزیون را چک کنید و مطمئن شوید که شل نباشند.
  • شاید نور پس زمینه ضعیف باشد. بنابراین نور پس زمینه را در قسمت تنظیمات منو افزایش دهید.

 

 رفع مشکل تاریک شدن تلویزیون ایکس ویژن

خراب شدن پیکسل تلویزیون ابکس ویژن

پیکسل های صفحه نمایش توسط ترانزیستورها کنترل می شوند. خرابی این پیکسل ها و سوختن آنها باعث کم نور شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن می شود. به یاد داشته باشید که پیکسل های سوخته به هیچ وجه قابل تعمیر نیستند و فقط باید آنها را تعویض کنید.

تعویض این پیکسل ها باید توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود. هرگونه تداخل در تلویزیون ایکس ویژن مانع از عملکرد صحیح این دستگاه می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد هزینه تعمیر سیاه شدن یا تاریک شدن نصف تصویر تلویزیون ایکس ویژن یا تمام آن به شما بدهیم.

 

هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

یکی از مهمترین نکات در تعمیر تلویزیون ایکس ویژن هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه می باشد. بسته به عیب و مواد مصرفی، هزینه تعمیر کاملا متفاوت است، بنابراین پس از مراجعه متخصص تعمیر به محل مورد نظر و پس از عیب یابی، قیمت آن مشخص می شود. در اغلب موارد هزینه تقریبی تعمیرات هنگام تماس با مشتری اعلام می شود.

نوع محصولات مصرفی نیز در هزینه تعمیر سیاه شدن تلویزیون ایکس ویژن موثر است. قیمت قطعات یدکی بسته به کیفیت و کشور سازنده متفاوت است. هزینه خدمات بعد از تشخیص دادن قطعات آسیب دیده تعیین می شود.

هزینه های تعمیر و نگهداری تلویزیون طبق لیست قیمت انجمن تعمیرکاران تلویزیون تعیین می شود. در برخی موارد خاص که تعمیرات پیچیده و تخصصی است، هزینه تعمیرات توافق می شود. مرکز تعمیر تلویزیون تی وی مارستان با چندیدن سال سابقه و استفاده از تکنسین های باتجربه و آموزش دیده سعی در کاهش هزینه های تعمیر و سرویس تا حد امکان را دارند.

تمام قطعات استفاده شده در این مرکز اورجینال و از بهترین نوع کیفیت در بازار می باشد. تعمیرات و تعویض قطعه در مرکز تعمیر تلویزیون مجاز تی وی مارستان دارای 6 ماه ضمانت نامه کتبی  از سوی شرکت برای آسوده خاطر بودنتان به شما ارائه می شود. حل مشکل تاریک شدن تلویزیون ایکس ویژن را به ما بسپارید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *