علت سفید شدن صفحه تلویزیون ال جی

سفیدی صفحه تلویزیون را می توان به روش های مختلفی مشاهده کرد. گاهی اوقات کل صفحه سفید است و هیچ تصویری نمایش داده نمی شود و گاهی اوقات صفحه سفید است اما صدا همچنان کار می کند. در برخی موارد، خطوط سفید روی تلویزیون یا تصاویر ضعیف علائمی هستند که تجربه می کنیم. همه این مشکلات در برندهای مختلف تلویزیون مانند ال جی رخ می دهد.


مشاوره رایگان

09127575993


در بسیاری از موارد، سفید شدن صفحه تلویزیون ال جی ناشی از سخت افزار است. بنابراین، این مشکل از تلویزیون LG می تواند جزئی باشد و به راحتی و ارزان ترمیم شود. اما گاهی اوقات این یک مشکل جدی است و هزینه زیادی برای شما دارد. برای حل مشکل تصویر سفید تلویزیون، ابتدا باید تلویزیون به طور کامل توسط متخصصین تعمیر تلویزیون عیب یابی شود.

بیشتر بخوانید 

 هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

علت سفید شدن تصویر تلویزیون LG

همانطور که در قسمت اول مقاله ذکر شد مشکل سفیدی صفحه نمایش از روی تصویر به راحتی قابل مشاهده است. وقتی کل تصویر سفید است و هیچ تصویر رنگی روی تلویزیون وجود ندارد یعنی این مشکل مشخص است و ایرادات مختلفی را نشان می دهد.

به طور کلی مشکل سفیدی صفحه تلویزیون ال ای دی LG به دلایل مختلفی به خرابی قطعات سخت افزاری مربوط می شود. اگر سخت افزار و دستگاه های الکترونیکی به دلیل استفاده نادرست، گرم شدن بیش از حد یا نوسانات برق آسیب دیده باشند، مشکل سفید شدن تصویر تلویزیون ظاهر می شود.

 

آشنایی با علت های مختلف سفید شدن صفحه تلویزیون ال جی 

قبل از هر چیز باید بدانید که سفیدی تصویر معمولا به دو دلیل اتفاق می افتد. اولین چیزی که مصرف کننده را آزار می دهد، خرابی قطعات الکترونیکی تلویزیون است. اما در برخی موارد مشاهده شده است که مشکل ناشی از وسایل یا کابل های خارجی است.

در چنین شرایطی سفید شدن صفحه نمایش با قیمت نسبتا مناسبی حل می شود. البته خرابی های سخت افزاری نیز به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که در ادامه این قسمت با تعمیرگاه مجاز تلویزیون تی وی مارستان همراه باشید تا به طور مفصل این مشکل را بررسی کنیم.

 

خراب شدن مدارهای مادر برد تلویزیون ال جی     

یکی از دلایل اصلی صفحه نمایش تلویزیون LED سفید، خرابی برد اصلی است. زمانی که برد اصلی به دلیل استفاده نادرست از دستگاه یا نوسانات برق آسیب ببیند، تلویزیون دچار مشکلات مختلفی می شود. سفید شدن تصویر نیز یکی از ایرادات مربوط به برد اصلی است و مصرف کننده را با مشکل مواجه می کند. ناگفته نماند که تشخیص خرابی مادربرد تلویزیون LED برند ال جی به دانش فنی زیادی نیاز است.

آسیب دیدن آی سی های تصویر تلویزیون ال جی

آی سی های تصویری از دیگر قطعات مهم برد الکترونیکی تلویزیون  ال جی هستند و به راحتی آسیب می بینند. اگر آی سی به هر دلیلی خراب شود، تصویر سفید یا رنگ های دیگری را به مصرف کننده نمایش می دهد. تشخیص خرابی آی سی نیز یک کار پیچیده است و به تجهیزات و تخصص بسیار بالایی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید 

علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست ؟

آسیب دیدن برد تیکان ال جی

کارت مدار T-con که در بازار با نام تیکان نیز شناخته می شود، وظیفه کنترل زمان بندی تلویزیون را بر عهده دارد. این برد از رنگ سبز یا آبی ساخته شده است و با کابل های تخت تلویزیون به قسمت های مختلف مانند برد پاور و پنل نمایشگر متصل می شود.

اگر این برد به هر دلیلی آسیب ببیند، تصویر تلویزیون کاملاً خالی خواهد بود. همچنین اگر تعمیرکار تشخیص داد که ایراد از برد تیکان است، ابتدا باید کابل LVDS را تمیز کند تا از اتصال صحیح اطمینان حاصل شود. اگر پس از بررسی کابل، مشکل برطرف نشد، برد تیکان را تعویض یا تعمیر کنید.

 

ایراد در پنل تلویزیون ال جی

خرابی  پنل تلویزیون هم  می تواند از عامل سفید شدن صفحه تلویزیون ال جی باشد . اما اگر مشکل مربوط به خرابی پنل باشد، باید هزینه نسبتا بالای تعمیر تلویزیون خود را در نظر بگیرید. زیرا پنل های تلویزیون ال ای دی بسیار گران هستند. همچنین با بزرگ بودن سایز تلویزیون، هزینه پنل آن نیز افزایش می یابد.

 

متورم شدن خازن های مادر برد تلویزیون ال جی

خازن های الکتریکی روی مادربرد، بردی تیکان، مدار منبع تغذیه و … وجود دارد. این خازن ها هنگام کار در فشار و دمای بالا متورم می شوند. در دنیای الکترونیک به چنین پدیده ای باد کردن خازن می گویند. اگر برد تلویزیون ال جی باد کرده باشد قطعا تصویری سفید را به شما نشان می دهد.

 

آسیب دیدن برد لاجیک

برد لاجیک از دیگر قطعات الکترونیکی مهم تلویزیون های ال ای دی است که به دلایل زیادی آسیب می بیند. اما خبر خوب در مورد برد لاجیک این است که می توان آن را تعمیر کرد. خوشبختانه در بیشتر موارد می توان برد را تعمیر کرد و از هزینه های گزاف جلوگیری کرد. البته اگر آسیب برد منطقی شدید باشد راه حل دیگری جز تعویض آن وجود ندارد.

 

گرم شدن زیاد چیپ پردازشگر تلویزیون ال جی

گاهی اوقات تلویزیون در حالت عادی کار می کند و پس از چند ساعت تصویر سفید می شود. در این صورت احتمالا قسمت های داخلی دستگاه گرم شده و تصویر مخدوش می شود. به همین دلیل توصیه می شود تلویزیون را برای مدت طولانی روشن نکنید. در قسمت بعدی روش هایی برای حل این مشکل ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید 

علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست ؟

 

مشکل داشتن دستگاه های ورودی به تلویزیون ال جی

در برخی موارد، سفیدی صفحه تلویزیون LED با خرابی دستگاه های جانبی همراه است. به عنوان مثال، گیرنده دیجیتال آسیب دیده است و تصویر روی تلویزیون به درستی مخابره نمی شود. به همین دلیل، قبل از تماس با تکنسین، باید راه های دیگری را برای دریافت و پخش تصویر در تلویزیون خود امتحان کنید.

همچنین دلیل سفید بودن تصویر ممکن است خرابی کابل HDMI باشد. ناگفته نماند که در صورت خرابی ورودی تصویر، تصاویر نرم افزار تلویزیون باید به درستی نمایش داده شوند.

بیشتر بخوانید 

تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون ایکس ویژن

نحوه رفع مشکل سفید شدن تصویر تلویزیون ال جی

اگر مشکل سفیدی صفحه تلویزیون به دلیل دمای بالای داخل تلویزیون و خرابی یکی از دو مدار آی سی تصویر روی برد اصلی تلویزیون باشد، باید شروع به تمیز کردن مجرای خروجی هوای گرم تلویزیون ال جی شویم تا دمای داخل قطعات الکترونیکی تلویزیون ال جی کاملا کاهش یابد.

در مرحله بعد اگر بعد از رفع مشکل متوجه شدیم که تلویزیون به دلیل ایراد در برد T-Con دچار این مشکل شده است، ابتدا باید به سراغ کابل LVDS رفته و تمیز بودن واتصال درست آن را بررسی کنیم.

اگر آسیب دیده باشد، باید کابل LVDS تلویزیون ال جی را تعویض کنیم. در غیر این صورت باید مادربرد را تعمیر یا تعویض کنید یا در بدترین حالت برد تلویزیون ال جی خود را تعویض کنید.

هنگامی که با خطای V3.41.0 مواجه شدید و یک صفحه سفید ظاهر شد، دکمه های Exit و OK را به طور همزمان فشار دهید تا منوی  input/sourceظاهر شود و ورودی HDMI مورد نظر را کاملا مورد بررسی قرار دهید.

  • یکی از راه های موثر برای حل مشکل صفحه سفید تلویزیون ال جی، ریست کردن تجهیزات جانبی متصل به تلویزیون ال جی است.
  • مقدار برق کارت T-con باید 12 ولت باشد. عدم تعادل عملکرد کارت T-con همچنین می ‌تواند منجر به صفحه سفید شدن تلویزیون ال جی شود.
  • راه دیگر برای حل مشکل رنگ سفید در صفحه تلویزیون ال جی این است که هر دو سر کابل فلکس سفید بالایی را بررسی کنید. این کابل ها به صفحه نمایش متصل هستند و مشکل در آنها می تواند منجر به ایجاد تصویر سفید بر روی صفحه تلویزیون شود
  • اگر پس از انجام مراحل بالا صفحه همچنان سفید است، باید به فکر تعویض برد T-Con، کابل LVDS یا تعویض پنل و مادربرد باشید. به خاطر داشته باشید که برای انجام این مراحل به کمک یک متخصص نیاز دارید.

تعمیرات مرکزی تلویزیون تی وی مارستان با چندین سال سابقه در زمینه تعمیرات تلویزیون با بهره گیری از بهترین تکنسین های تعمیر با تجربه و آموزش دیده در این زمینه آماده هرگونه کمک برای رفع مشکل سفید شدن تصویر تلویزیون ال جی شما در محل شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *