لرزش و پرش تلویزیون

پرش از تصاویر موضوعی است که تقریباً بسیاری از افراد در تلویزیون خود از آن شکایت دارند. آنچه در مقاله زیر خواهید خواند راهنمای کامل و جامعی برای پرش از تصاویر تلویزیونی، دلایل وقوع آن و نحوه حل این مشکل است. ا

گر با این مشکل مواجه شدید، توصیه می کنیم در اسرع وقت برای شناسایی علت و رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون خود اقدام حرفه ای انجام دهید. با ما در تی وی مارستان همراه باشید تا با جنبه های مختلف علت لرزش و پرش تلویزیون بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید 

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

چه مواردی باعث لرزش و پرش تلویزیون تصاویر تلویزیون می شود؟

پرش یا لرزش  تصاویر تلویزیون ( tv flickering screen ) یکی از مشکلاتی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شوند. لرزش تصویر تلویزیون یک مشکل بسیار نادر است و اگر آن را تجربه کردید، باید علت پرش ناگهانی تصویر را بررسی و به دقت عیب یابی کنید.

به طور کلی دانستن علت این مشکل و راه حل رفع آن می تواند به بسیاری از افراد کمک کند. این مشکل که ممکن است در برندهای مختلف تلویزیون رخ دهد، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، در زیر تعدادی از دلایل پرش تصویر تلویزیون را برای شما آورده ایم:

  • خرابی سیم کشی ساختمان
  • سوختن یا نفوذ آب به پنل تلویزیون
  • خرابی برد مدار تلویزیون
  • خرابی نور پس زمینه تلویزیون
  • خطای سیگنال دستگاه

علت پرش تصویر تلویزیون چیست؟

 

خراب بودن سیم کشی ساختمان یا کابل های برق ساختمان

تلویزیون وسیله ای است که برای روشن شدن به برق نیاز دارد. بنابراین هرگونه اختلال در جریان برق، سیم های برق، پریزها و … باعث از کار افتادن تلویزیون می شود.

ترک خوردگی و فرسودگی تاسیسات برقی ساختمان یکی از دلایل پرش تصویر تلویزیون است. در واقع جریان الکتریکی برای رسیدن به تلویزیون کافی نیست و باعث لرزش تصویر تلویزیون می شود.

 

سوختن پنل یا نفوذ آب به پنل تلویزیون

مهمترین قسمت هزینه یک تلویزیون پنل آن است که بیش از 70 درصد قیمت تلویزیون را به خود اختصاص می دهد. پنل آن همان صفحه نمایش تلویزیون است که به دلیل حساسیت بالا دچار خطاهای زیادی می شود.

متاسفانه در بسیاری از موارد آب خوردگی پنل، ضربه، فشار، استفاده مداوم و طولانی مدت از تلویزیون باعث سوختگی و آسیب دیدن پنل می شود. آسیب پنل تلویزیون نیز می تواند دلیل پرش صفحه تلویزیون باشد. متأسفانه بسیاری از افراد در صورت آسیب دیدن پنل را تعمیر نمی کنند. زیرا تعمیر آن هزینه زیادی خواهد داشت.

 

خراب شدن برد مدار تلویزیون

چه چیزی باعث پرش تصویر تلویزیون می شود؟ برد پاور آسیب دیده دلیل دیگری برای پرش تصویر تلویزیون است. برد پاور بخشی از تلویزیون است که برق یا انرژی مورد نیاز اجزای مختلف تلویزیون را تامین می کند. اگر برد پاور تلویزیون آسیب ببیند، نمی تواند برق لازم را به قسمت های مختلف تلویزیون به خصوص نور پس زمینه تامین کند و مشکل پرش تصویر تلویزیون پیش می آید.

بیشتر بخوانید 

تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

خراب نور پس زمینه تلویزیون

یکی از دلایل اصلی لرزش و پرش تلویزیون، نور پس زمینه تلویزیون آسیب دیده است. امروزه تلویزیون های هوشمند از چراغ های LED کوچک برای تولید نور بر روی صفحه نمایش استفاده می ‌کنند. بسته به اندازه تلویزیون، تعداد نورها نیز متفاوت است.

اگر یکی از لامپ های نور پس زمینه سوخته یا شکسته باشد، ممکن است تصویر تلویزیون بپرد یا دچار لرزش شود. چراغ های ال ای دی به دلیل استفاده طولانی مدت مستعد آسیب بیشتر هستند. اگر تصویر تلویزیون به دلیل خرابی نور پس زمینه می لرزد، می توانید با تعویض این قطعه مشکل پرش تصویر تلویزیون را حل کنید.

 

خطا یا اختلال سیگنال در دستگاه

چگونه نویز در سیگنال تلویزیون باعث پرش تصویر تلویزیون می شود؟ یکی از دلایل اصلی این مشکل تداخل سیگنال تلویزیون است که اغلب به دلیل نزدیکی دستگاه هایی با سیگنال یکسان ایجاد می شود.

به عنوان مثال، وجود وسایل رادیویی، باند، تلفن و غیره سیگنال تلویزیون را مختل می کند و در نتیجه تصویر تلویزیون به طور ناگهانی می پرد. برای رفع علت پرش تصویر تلویزیون به دلیل تداخل سیگنال، کافی است دستگاه هایی که دارای سیگنال هستند مانند رادیو را از تلویزیون دور کنید تا دلیلی برای ایجاد تداخل سیگنال وجود نداشته باشد.

 

علت لرزش و پرش تلویزیون

خراب شدن مین برد

برد اصلی تلویزیون وظیفه اتصال تمامی قطعات را بر عهده دارد و از چند قسمت تشکیل شده است. خرابی برد اصلی تلویزیون یکی از دلایل پرش تصویر از صفحه تلویزیون است. برد اصلی به صورت مستقیم و بدون واسطه به صفحه نمایش متصل می شود، بنابراین در صورت بروز مشکل در قسمتی از برد اصلی، نمایش تصویر روی صفحه نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر یکی از اجزای آن آسیب دیده باشد، می توان آن را تعویض کرد، اما در صورت سوختگی یا سوختگی جزئی، باید برد اصلی را به طور کامل تعویض کنید.

 

آپدیت نکردن تلویزیون

راه دیگر برای رفع خرابی های جزئی تلویزیون، به روز رسانی سیستم عامل تلویزیون است. این باعث ایجاد خطاها و نقص هایی می شود که قابل اصلاح نیستند. برای این کار می توانید از فایل های آماده و از پیش بارگذاری شده استفاده کنید.

 

برای حل مشکل پرش از تصاویر تلویزیونی چه باید کرد؟

اگر تصویر تلویزیون شما هنگام تماشا لرزش و پرش تلویزیون دارد، به این معنی است که دستگاه و مانیتور شما مشکل دارد. در زیر راه هایی برای حل مشکل پرش از تصاویر تلویزیونی به شما خواهیم گفت:

  • ابتدا باید بدانید که آیا مشکل از خود تلویزیون است یا خیر. برای رفع این مشکل، می توانید تنظیمات تلویزیون خود را بازنشانی کنید تا تمام تنظیمات اشتباه حذف شود.
  • تلویزیون را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید و آن را از برق بکشید، سپس آن را دوباره روشن کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • اگر هنگام اتصال گیرنده های مختلف به دستگاه با مشکل پرش تصویر تلویزیون مواجه شدید، باید دستگاه را تنظیم دقیق کنید.
  • برای تنظیم، به منوی تلویزیون بروید و گزینه تنظیم تصویر را با توجه به دستگاه متصل تنظیم کنید.
  • در نهایت ورودی های پشت تلویزیون خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که کابل ها به درستی و محکم به ورودی های دستگاه متصل شده اند.
  • برای اطمینان، همه کابل‌ها و دوشاخه‌های ورودی را یک‌بار جدا کرده و دوباره به پشت تلویزیون وصل کنید.

بیشتر بخوانید 

کم نور شدن تلویزیون سامسونگ و راهکارهای رفع آن

پرش تلویزیون سامسونگ

پرش تصویر در تلویزیون سامسونگ

راه های مختلفی برای رفع مشکل لرزش یا پرش صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ وجود دارد. از آنجایی که تصویر پرش تلویزیون ناشی از معیوب بودن برد است، تعمیر این قطعه بهترین راه حل خواهد بود. قبلا در مورد تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ صحبت کردیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دادیم.

باید بدانید که اگر این قطعه آسیب جدی ببیند، امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت. در این صورت نیاز به تعویض پنل  تلویزیون سامسونگ خواهد بود. البته تعویض پنل هزینه زیادی دارد و بهتر است مشکل پرش از تصویر تلویزیون خود را به موقع رفع و حل کنید.

 

پرش تصویر درتلویزیون ال جی

پرش تصویر در همه مدل های تلویزیون ال جی انجام می شود. اگر پرش تصویر بلافاصله رخ داد، جای نگرانی نیست. گاهی اوقات ممکن است در اثر سیم کشی ساختمان یا دستگاه نزدیک تلویزیون ایجاد شود و باعث تداخل در تصویر شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت پرش تصویر تلویزیون پرداختیم. پرش تصویر تلویزیون، لرزش تصویر تلویزیون، تاریک شدن تصویر تلویزیون و.. . از جمله مواردی هستند که در صورت تکرار باید به آنها رسیدگی شود. رفع سوسو زدن تلویزیون را باید به کسانی واگذار کرد که تجربه زیادی در تعمیر تلویزیون دارند.

بر این اساس به شما مشتریان گرامی توصیه می کنیم برای تعمیر تلویزیون خود با هر برندی با تی وی مارستان  تماس بگیرید. تیم تی وی مارستان کمتر از یک ساعت  به محل تعمیر می رسد و به صورت تخصصی تلویزیون را عیب یابی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *