ایراد های رایج ، مشکلات و معایب تلویزیون تی سی ال (TCL)

یکی از برندهای کمتر شناخته شده در صنعت تلویزیون TCL است. TCL یک شرکت الکترونیکی چند ملیتی بریتانیایی و چینی است. این شرکت علاوه بر تولید تلویزیون، محصولات دیگری مانند ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر، تلفن و سایر وسایل برقی را نیز تولید می کند. در سال 2012، برند تی سی ال به عنوان چهارمین تولید کننده تلویزیون در جهان شناخته شد. اگر قصد خرید تلویزیون TCL را دارید، باید از مشکلات رایج آن آگاه باشید.

در خواست تعمیر تلویزیون تی سی ال TCL
کلیک کنید

ایرادات و روش رفع ایراد انواع مدل های تی سی ال TCL

تعمیر تلویزیون تی سی ال در تهران

مشکلات تلویزیون تی سی ال

این اطلاعات به شما در تعمیر تلویزیون در صورت خرابی تلویزیون تی سی ال کمک می کند. آیا تلویزیون TCL خوب است؟ هر برند تلویزیون دارای مزایا و معایبی است. دانستن نقاط قوت و ضعف هر برند تلویزیون به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود داشته باشید. در ادامه در مورد عیب یابی تلویزیون TCL صحبت خواهیم کرد.

به عنوان یک نکته، به یاد داشته باشید که بهترین راه برای عیب یابی هر نوع تلویزیون، استفاده از خدمات تعمیر محلی است. با استفاده از این سرویس تعمیر تلویزیون در منزل و جلوی چشمان شما انجام می شود و دیگر نگران تعویض قطعات بدون دلیل دستگاه نخواهید بود و تعمیرکار نمی تواند هزینه زیادی از شما بگیرد.

حل مشکلات تلویزیون تی سی ال

راهنمای استفاده از تلویزیون تی سی ال

 شناخت تخصصی تلویزیون تی سی ال                          

در سال 2013،  تی سی ال به عنوان سومین تولید کننده تلویزیون در بازار جهانی شناخته شد. تلویزیون های تولید شده توسط این شرکت همگی از تکنیک ها و عملکرد بسیار پیشرفته و علمی پیروی می کنند، اما با تمام این تعاریف خرابی تلویزیون TCL برای هرکسی که از این دستگاه استفاده می ‌کند ممکن است اتفاق بیفتد.

در حال حاضر TCL شعار “زندگی خلاق” را برای تلویزیون های خود در نظر گرفته است. با این شعار متوجه خواهید شد که این شرکت تولید کننده تلویزیون های پیشرفته و کاربردی برای مصرف کنندگان است.

از آنجایی که TCL با Roku شراکت دارد، ویژگی های هوشمند را در تلویزیون های خود اعمال می کند. تلویزیون چند رسانه ای یکی از محصولات این شرکت در سال های اخیر می باشد. در ادامه این مقاله به مشکلات رایج تلویزیون تی سی ال می پردازیم و همچنین راه حل هایی را پیشنهاد می ‌کنیم که می تواند این مشکلات را تا حدودی برطرف کند.

ایرادات تلویزیون های تی سی ال tcl

  • چراغ پاور به طور مداوم چشمک می زند.
  • نور ضعیف و تاری صفحه.
  • با تاخیر روشن یا خاموش شدن تلویزیون که مربوط به برد یا پاوراست.
  • قطع و وصل مجدد تصویر پس از استفاده طولانی مدت از تلویزیون
  • اختلالات صوتی مربوط به خرابی مادر برد صفحه صدا.
  • در صورت عدم وجود تصویر، این ارور مربوط به بلک لایت یا مادربرد است.
  • پراکندگی رنگ ها و دیدن خطوط افقی یا عمودی اضافی روی صفحه نمایش.

 

صفحه نمایش تار و ضعیف تلویزیون TCL

تمامی تلویزیون های TCL دارای صفحه نمایش ضعیف و تیره هستند. شاید کمبود روشنایی صفحه نمایش را از معایب تلویزیون تی سی ال به حساب نیاوریم، اما می توان گفت این مشکل یکی از نقاط ضعف این تلویزیون است. بنابراین زاویه دید تلویزیون های TCL در مقایسه با سایر تلویزیون ها بسیار ضعیف تر است. برای رفع این مشکل تا حدودی بهتر است تلویزیون را دور از پنجره قرار دهید و در حین تماشا تا حد امکان نور بیرون را کاهش دهید تا تصویر بهتری از این تلویزیون ببینید.

 

دلیل روشن نشدن لامپ تصویرتلویزیون  تی سی ال چیست؟

فرسودگی لامپ تصویری یک مشکل رایج در بسیاری از تلویزیون ها است. این عیب در اکثر مدل هایی که دارای گارانتی معتبر و مطمئن نیستند مشاهده می شود. همچنین این مشکل در پنل بلک لایت تلویزیون TCL رخ می دهد. وقتی با این مشکل مواجه می شوید، تصویر تلویزیون به طور کامل خاموش می شود.

در برخی از مدل های تلویزیون TCL ممکن است در ابتدا تصویر تلویزیون برای مدتی قطع شود و در نهایت تصویر به طور کامل ناپدید شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که تعداد لامپ های آسیب دیده در طول زمان افزایش می یابد. برد الکتریکی یا منبع تغذیه پاور تلویزیون برق مورد نیاز برای روشن و خاموش کردن تلویزیون را تامین می کند. تعمیر برد و پاور می تواند این مشکل را حل کند.

علت روشن نشدن لامپ تلویزیون تی سی ال

چرا صدا در تلویزیون های تی سی ال قطع می شود؟

مشکل دیگری که ممکن است با تلویزیون های  TCL tv داشته باشید این است که صدا به طور کامل قطع می شود. ابتدا صدای تلویزیون  تی سی ال بالا و پایین می شود و سپس تلویزیون کاملا بی صدا می ‌شود. برای رفع مشکل تلویزیون TCL در قسمت صدا باید از ورودی صدا مطمئن شوید. پورت هایی مانند AV یا HDMI ورودی صدا هستند.

اگر این کابل های ورودی مشکلی ندارند، مشکل مربوط به مادربرد است. خرابی مادربرد معمولاً به دلیل گرم شدن بیش از حد و کار بیش از حد تلویزیون ایجاد می شود. البته استفاده از کابل های HDMI بی کیفیت می تواند به مادربرد آسیب برساند و در نهایت صدا را از بین ببرد.

دلیل کارنکردن تلویزیون و ریموت کنترل چیست؟

گاهی اوقات تلویزیون روشن می شود اما ریموت هیچ کاری نمی کند. در این حالت تلویزیون و ریموت کنترل قفل می شوند. ریموت کنترل خود را چک کنید، اگر مطمئن هستید که باتری های ریموت کنترل قوی و سالم هستند، می توانید به دکمه های اصلی تلویزیون مراجعه کنید. اگر این دکمه ها نیز به درستی کار نمی کنند، پنل تلویزیون نیاز به تعمیر و گاهی اوقات تعویض دارد.

ایجاد خطوط افقی و عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون تی سی ال

یکی دیگر از مشکلاتی که در صفحه تلویزیون رخ می دهد و به عنوان خرابی تلویزیون TCL در نظر گرفته می شود، دیدن خطوط افقی یا عمودی روی صفحه است. صفحه نمایش می تواند یک خط افقی یا عمودی روشن را در مرکز یا لبه تصویر بدون هیچ اثر یا آسیبی نمایش دهد. این مشکل عمدتا مربوط به پنل تلویزیون است. از آنجایی که این قطعه بسیار گران است، بهتر است با نمایندگی تعمیرات مجاز تلویزیون تی وی مارستان تماس بگیرید تا در اسرع وقت تکنسین های آموزش دیده و متخصص در این زمینه به محل شما برای رفع مشکل تلویزیون تی سی ال اقدام کنند.

تلویزیون تی سی ال ساخت کجا است؟‌

بررسی مشکلات تلویزیون TCL

دلیل دیر روشن شدن تلویزیون TCL چیست؟

یکی دیگر از دلایل خرابی تلویزیون های TCL که در طول زمان برای اکثر تلویزیون ها اتفاق می ‌افتد، نوسانات برق است. سوختن یا قطع برق پاوردستگاه می تواند تصویر را مختل کند، به خصوص وقتی تلویزیون روشن است. همانطور که گفتیم برد پاور منبع تغذیه تلویزیون برای روشن و خاموش شدن دستگاه است.

خرابی این قسمت باعث دیر روشن شدن تلویزیون می شود و این پروسه زمان زیادی می برد. در نهایت، تلویزیون به حالت استند بای رفته و روشن نمی شود. این آسیب از قسمت پاور است، همچنین می تواند به قسمت برد آسیب برساند. در ادامه این مطلب با تی وی مارستان همراه ما باشید تا اطلاعات جامع و کاملی  در مورد تعمیر تلویزیون تی سی ال به دست آورید.

تعمیر تلویزیون تی سی ال در محل با تی وی مارستان 

تعمیر تلویزیون TCL در محل مزیت هایی برای مصرف کنندگان این دستگاه دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • با استفاده از خدمات این مرکز دیگر نیازی به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب نخواهید داشت.
  • شما همچنین بر تمامی مراحل تعمیر تلویزیون TCL خود نظارت خواهید داشت.
  • لازم نیست نگران آسیب دیدن دستگاه خود در حین حمل و نقل باشید.

هزینه تعمیر تلویزیون تی سی ال در تی وی مارستان

هزینه تعمیر تلویزیون TCL در نمایندگی تعمیرات تی وی مارستان یکی از رایج ترین سوالاتی است که مصرف کنندگان در هنگام خرابی در مورد این دستگاه می پرسند. بنابراین، اجازه دهید آن را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم:

  • تعیین دقیق این قیمت تنها پس از بررسی دستگاه شما توسط تعمیرکار تلویزیون TCL امکان پذیر است.
  • قیمت قطعه ای که باید در تعمیر تلویزیون TCL شما تعویض شود نیز در این هزینه لحاظ می ‌شود.

داشتن دستگاه در مدت گارانتی می تواند این هزینه ها را کاهش دهد

ایرادات رایج انواع مدل ها ،دلایل و روش رفع ایراد

1. TCL MODEL NO: 50/55P8S

دستگاه تلویزیون P8S از سال 98  با پنل 4K و سیستم عامل لینوکس وارد بازار ایران شد .

ایراد ابتدایی این دستگاه ، سیستم عامل ان بود ک در ایران کارایی نداشت و تقریبا غیر قابل استفاده بود.

اما در حال حاظر بعد از گذشت 4 سال ب ایراد :

 

صدا دارد تصویر ندارد برخورده (از لحاظ فنی ایراد بکلایت) 

 

دلیل: در تمامی تلویزیون های ال ای دی بکلایت(نور پشت زمینه) ساعت کارکرد دارد و در این مدل حدود 10.000 ساعت است .

 

روش تشخیص: نور چراغ قوه گوشی را روشن کرد و وسط صفحه نمایش تلویزیون قرار دهید و تلویزیون را روش کنید ، در این حالت لوگو شرکت TCL رو خواهید دید.

 

رفع ایراد: تعویض دست کامل بکلایت

 

هزینه: این مدل ب دلیل فریم لس بودن ، سخت ترین تعویض بکلایت را دارد ب همین دلیل قیمت بکلایت و اجرت ان بالاست و فقط در کارگاه های مجهز قابل تعویض است.

 

هزینه تعویض بکلایت تلویزیون تی سی ال مدل: روی مدل دستگاه خود کلیک کنید.

 

50P8S

 

55P8S

 

برای مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرین

2. TCL MODEL NO: 50/55P65US

صدا دارد تصویر ندارد برخورده (از لحاظ فنی ایراد بکلایت) 

 

دلیل: در تمامی تلویزیون های ال ای دی بکلایت(نور پشت زمینه) ساعت کارکرد دارد و در این مدل حدود 10.000 ساعت است .

 

روش تشخیص: نور چراغ قوه گوشی را روشن کرد و وسط صفحه نمایش تلویزیون قرار دهید و تلویزیون را روش کنید ، در این حالت لوگو شرکت TCL رو خواهید دید.

 

رفع ایراد: تعویض دست کامل بکلایت

 

هزینه تعویض بکلایت تلویزیون تی سی ال مدل: روی مدل دستگاه خود کلیک کنید.

 

50p65us

 

55p65us

 

برای مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرین

در خواست خدمات
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
در خدمتیم (یک گزینه را انتخاب کنید)