مشکلات تلویزیون شیائومی

شیائومی یک شرکت چینی است که مدت هاست در زمینه تولید موبایل و دستگاه های صوتی و تصویری هوشمند فعالیت می کند. یک تازه وارد در عرصه تولید تلویزیون است. شیائومی می ‌خواهد به طور جامع با ال جی و سامسونگ رقابت کند. در ادامه قصد داریم  مشکلات تلویزیون شیائومی را بررسی کنیم.

تلویزیون شیائومی یکی از محصولات صنعتی و لوازم خانگی است که مدتی است توانسته وارد بازار داخلی شود اما به دلیل عدم آشنایی با کیفیت و تکنولوژی، تلویزیون شیائومی توسط کاربرانش شناخته شده نیست.

شیائومی که در ابتدای تولید و ارائه تلویزیون های خود قرار دارد، بسیاری از مدل های این برند چینی در بازار موجود نیست و همین موضوع بررسی تلویزیون شیائومی را کمی سخت می کند.

معایب و مشکلات تلویزیون شیائومی

 

بیشتر بخوانید 

بهترین تلویزیون های 55 اینچ سال 2022

معایب تلویزیون های شیائومی

  • حجم صدای بسیار محدود
  • در برخی از مدل های شیائومی محدودیت تعداد پورت وجود دارد.
  • پورت های کناری دستگاه در محل مناسبی قرار ندارد.
  • درگاه های تلویزیون شیائومی به سختی قابل دسترس است.
  • بروز رسانی دستگاه
  • کیفیت تصویر در برخی مدل ها
  • تنوع مدل کم در بازار
  • قابل دسترس نبودن قطعات مصرفی
  • کیفیت تصویر شیائومی

کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی آنطور که فکر می کنید قوی به نظر نمی رسد. از نظر کیفیت تصویر می بینیم که شیائومی از فناوری قوی برخوردار نیست.  این امر منجر به عملکرد مورد انتظار تلویزیون های شیائومی از نظر کیفیت تصویر می شود.

البته لازم به ذکر است که این مشکل در تلویزیون های اولیه این شرکت بیشتر به چشم می خورد و تلویزیون های جدید شیائومی کیفیت بسیار بالایی دارند.

    • بروز رسانی تلویزیون شیائومی

    یکی از معایبی که در مدل های تلویزیون xiaomi  متوجه آن می شویم، سرعت به روز رسانی یا فریم ریت  صفحه نمایش است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین تماشای فیلم های اکشن، صفحه نمایش شما در به روز رسانی تصویر با تاخیر مواجه شده و باعث از دست دادن رقابت های درون بازی شده باشید . متاسفانه شیائومی در زمینه نرخ رفرش تصویر خوب عمل نکرده است، شاید نرخ رفرش صفحه 60 هرتز باشد که خبر خوبی برای گیمرها نیست اما برای کسانی که می خواهند فیلم و سریال ببینند کافی است. در ادامه بهتر است کمی با ویژگی های تلویزیون شیائومی آشنا بشید.

سیاه شدن تصویر تلویزیون tcl

  • مزایای تلویزیون شیائومی

    مزایای تلویزیون شیائومی

    از آنجایی که برند شیائومی یک برند کاملاً جدید محسوب می شود و بسیاری از افراد اصلاً از آن اطلاعات کامل ندارند، خوب است قبل از خرید از ویژگی های جذاب برند شیائومی مطلع شوید:

    تلویزیون های هوشمند شیائومی مقابل ویژگی های پیشرفته قیمت مناسبی دارند؟ امروزه برندهای مختلفی مانند سونی، ال جی، پاناسونیک، سامسونگ و … در تولید تلویزیون های هوشمند فعال هستند. می توان به برندها اشاره کرد. اما در سال های اخیر، برند شیائومی تغییراتی باورنکردنی در بازار تلویزیون های هوشمند ایجاد کرده است. بنابراین قیمت تلویزیون شیائومی با توجه به امکانات پیشرفته ای که ارائه می دهد بسیار مناسب است. به همین دلیل است که مصرف‌کنندگان تلویزیون در مورد تلویزیون‌های هوشمند برند شیائومی کنجکاو هستند و قبل از عرضه، راهنمای خرید تلویزیون شیائومی را به طور مختصر مطالعه کرده‌اند تا بتوانند بهترین مدل‌ها را با قیمت مناسب در مدل‌های مختلف خریداری کنند.

  • دارای ریموت کنترل هوشمند.
  • قابلیت استفاده از سیستم عامل اندروید و ایجاد کاربردهای فراوان.
  • زاویه دید گسترده تلویزیون های شیائومی.
  • ضخامت فوق العاده کم صفحه نمایش های تلویزیون شیائومیی.

بیشتر بخوانید 

بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟

در آخر آیا تلویزیون شیائومی خوب است؟

برند شیائومی سعی کرده است تا ویژگی ها و فناوری های بیشتری را در هر تلویزیونی بگنجاند تا بتواند نیازهای کاربران بیشتری را برآورده کند. اگر کیفیت یک تلویزیون برای شما مهمتر از قابلیت های آن است، شیائومی انتخاب مناسبی برای شما نیست. اما اگر به ویژگی ها و قابلیت های تلویزیون بیشتر از کیفیت شیائومی اهمیت می دهید، این انتخاب درست شماست.

 

سخن پایانی

وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید، شرکت‌های چینی ثابت کرده‌اند که چیزی از شرکت‌های پیشرو کم ندارند، شیائومی، مانند سایر برندها، تلویزیون‌های گران‌قیمت و با کیفیت تصویر متوسط ​​تولید می‌کند. ما در زمانی به سر می بریم که رقابت تکنولوژیکی بیداد می کند و جایی برای هیچ گونه تقلب و محصولات بی کیفیت وجود ندارد. از سوی دیگر، شرکت‌های چینی به‌ویژه شیائومی را در میان بزرگترین شرکت‌های الکترونیکی جهان داریم. شاید تلویزیون های شیائومی از محبوبیت کمتری برخوردار باشند که دلیل آن این است که این شرکت عمر طولانی تری نسبت به رقبای خود دارد، اما کیفیت محصولات برند اینگونه نیست.

 

 

یک نظر

  • ممنون از مقاله خوبتون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *