معایب تلویزیون جی پلاس

یکی از تولیدکنندگان قدیمی لوازم خانگی، صوتی و تصویری و تجهیزات تهویه مطبوع گلدیران است که نامش را همیشه در کنار برند کره ای ال جی دیده و شنیده ایم. اما با توجه به تحریم ها و ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای، گلدیران با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و با استفاده از آخرین فناوری روز تصمیم به ثبت نام و عرضه برند ایرانی جی پلاس به بازار گرفت.

بررسی معایب و مشکلات تلویزیون جی پلاس Gplus

محصولات جی پلاس شامل لوازم خانگی، تجهیزات صوتی و تصویری، تلفن همراه، کامپیوتر و لوازم جانبی، کولر گازی و کالاهای تجاری است که همگی با استفاده از آخرین تکنولوژی و تجهیزات با کیفیت برتر طراحی و تولید شده اند. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید و به این فکر می کنید که آیا تلویزیون G+ بخرید یا نه در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از معایب تلویزیون جی پلاس بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانبد

نصب و راه اندازی تلویزیون جی پلاس

 

بررسی مشکلات تلویزیون جی پلاس

عدم پخش تصویر در تلویزیون جی پلاس

گاهی اوقات به دلیل مشکلات ماژول تلویزیون، پنل نور پس زمینه، اتصالات و…، ممکن است تصویر تلویزیون قطع شود و تصویر نمایش داده نشود. گاهی اوقات تنها دلیل عدم نمایش تصویر این است که سیگنال ورودی آنتن قطع می شود. اگر صدا و تصویر تلویزیون خاموش است، اما منوی تلویزیون و نمادها نشان داده می شوند، در این حالت تلویزیون برای نمایش تصویر مشکلی ندارد.

آیا می توانید بررسی کنید که  تلویزیون تصویری از ورودی های دیگر را نشان می دهد؟ اگر تلویزیون تصویری از ورودی های باقی مانده را نشان دهد، مشکل تصویر مربوط به سیگنال دریافتی است و مشکلی با تلویزیون نیست. اگر تصویر در هیچ ورودی پخش نمی شود، دستگاه باید بررسی شود.

 

به وجود آمدن خطوط افقی روی صفحه نمایش تلویزیون جی پلاس

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون های تخت، جی پلاس ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی بر روی صفحه تلویزیون است. ابتدا صفحه تصویر تلویزیون را با همه ورودی ها بررسی کنید. اگر خطوط روی همه ورودی ها ظاهر شوند، برد تلویزیون ممکن است آسیب دیده باشد.

خطوط روی صفحه تلویزیون شما ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند، بنابراین بهتر است سیستم خود را توسط متخصص تعمیر تلویزیون بررسی کنید. برای حل این مشکل می توانید با متخصصین تی وی مارستان تماس بگیرید و شما را برای رفع این مشکل به طور کامل راهنمایی کنند.

 

روشن و خاموش شدن پشت سرهم تلویزیون جی پلاس

گاهی اوقات تلویزیون خاموش و روشن می شود.

  • می‌توانید با بررسی اینکه آیا دستگاه در زمان‌های خاصی خاموش و روشن می‌شود، این مشکل را بررسی کنید. اگر در زمان خاصی باشد، ممکن است تایمر تنظیم شده باشد.
  • اگر تلویزیون همچنان خاموش و روشن می شود، ممکن است مربوط به برق باشد. قطعا برای تلویزیون خود محافظ برق قرار دهید. بنابراین، جریان برق و محافظ تلویزیون را حتما بررسی کنید.
  • تجهیزات جانبی متصل به تلویزیون را خاموش و بررسی کنید.
  • باطری کنترل را برای مدتی خارج کنید شاید کنترل به تلویزیون پیام اشتباه بدهد.

در صورتی که مشکل مربوط به این موارد نباشد کارشناسان ماهر و حرفه ای ما در تی وی مارستان آماده خدمت رسانی به شما هستند و کافیست درخواست تعمیر تلویزیون جی پلاس خود را ثبت نمایید.

بیشتر بخوانبد

تعمیر تلویزیون جی پلاس در منزل

 

معایب تلویزیون gplus چیست؟

پایین بودن کیفیت تصویر تلویزیون جی پلاس

به این نکته توجه کنید، اگر قبل از خرید، تصاویر نمایش داده شده در فروشگاه ها را دیده اید و پس از خرید تلویزیون، انتظار دارید همان تصاویر را در فروشگاهی که فیلم های HD و BLUE-RAY پخش می کند، ببینید، این اشتباه است.

زیرا سیگنال های ارسالی از فرستنده ایران (صدا و سیما) یا بسیاری از تصاویر ماهواره ای و دیسک های کپی محدود است و کیفیت بالای تصویر را نمی توانید ببینید و باید سیگنال HD و FULL HD را به تلویزیون بدهید. مانند  فروشگاه ها برای پخش با همان تصویر.

البته برای ایجاد تنظیمات بهتر، باید حالت تصویر را در منوی تصویر روی درخشان تنظیم کنید. وضوح کمی کمتر را انتخاب کنید. دمای رنگ و انتخاب رنگ را به دلخواه تنظیم کنید.

 

عدم پخش صدا در تلویزیون های جی پلاس چیست؟

گاهی اوقات تلویزیون شما فقط می تواند تصاویر را پخش کند یا ممکن است با مشکل قطع صدای کانال ماهواره ای مواجه شوید، اما وقتی صدای تلویزیون را بالا می برید، باز هم صدایی نمی ‌شنوید. در واقع، در حال حاضر احساس می کنید که صدای تلویزیون شما قطع شده است.

بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا سایر ورودی های دستگاه صدا دارند یا خیر. برای این کار می ‌توانید فیلم را روی فلش قرار دهید و به تلویزیون وصل کنید و در این حالت هم بررسی کنید که آیا صدا دارید یا خیر.

در مرحله بعد صدای خروجی را در منوی صدا روی حالت بلندگوی تلویزیون قرار دهید. مطمئن شوید که صدای تلویزیون بی صدا یا در حالت MUTE نیست. اگر صدا قطع شد، آن را روی حالت عادی قرار دهید.

اگر پس از بررسی این موارد، مشکل برطرف نشد، تلویزیون جی پلاس خود را توسط تکنسین های مجرب ما تعمیر کنید.

 

عوض شدن خودکار کانال های تلویزیون جی پلاس

برای تشخیص این مشکل، ابتدا باتری های کنترل را بردارید تا مشخص شود که آیا کنترل پیام اشتباهی به تلویزیون ارسال می کند یا خیر. اگر باتری را جدا کردید و دوباره تکرار نشد، کنترل به وضوح پیام اشتباهی به تلویزیون داده است. اما اگر دوباره تکرار شد باید دوباره کانال های تلویزیون را جستجو کنید.

بیشتر بخوانید 

تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

آموزش کانال یابی در تلویزیون جی پلاس

برای انجام جستجوی خودکار کانال و جستجوی کانال های  تلویزیون جی پلاس، مراحل زیر را دنبال کنید

به تنظیمات اصلی تلویزیون و در انتخاب کانال بروید. نوع  آنتن هوایی  را انتخاب کنید سپس Auto Scan را برای جستجوی خودکار کانال ها انتخاب کنید.

برای انجام اسکن کانال به صورت زیر عمل کنید

به تنظیمات اصلی تلویزیون خود بروید و در انتخاب کانال نوع آنتن را انتخاب کنید.

برای جستجوی دستی کانال، گزینه اسکن دیجیتال دستی را انتخاب کنید، سپس کد کانال را در قسمت UHFCH وارد و تایید کنید. برای سایر شهرها باید از روابط عمومی استان خود کد تهیه کنید. (کد کانال در شهر تهران 37-43 و کانال های تستی  کد34 می‌باشد و در استان البرز کدهای   29 و 35 و 23 برای جست و جو کانال است.)

در نهایت اگر به دلایلی  موفق به انجام این مراحل نشدید، می توانید به راحتی با ثبت درخواست تعمیر تلویزیون و یا تماس، مشکل را برطرف کنید. یادتان باشد اگر از تلویزیون ال جی یا غیر گلدیران استفاده می کنید ممکن است گیرنده داخلی داشته باشد.

 

مشکلات تلویزیون جی پلاس

چرا تلویزیون جی پلاس صدا ندارد یا در برخی از کانال ها صدا پخش نمی شود؟

این معمولاً به دلیل افت سیگنال در ورودی آنتن،  ومشکلات در سیگنال آنتن رخ می دهد. دراین مرحله عیب یابی آنتن تلویزیون ضروری است. اگر بعد از بررسی مطمئن هستید که آنتن تلویزیون مشکل دارد، تلویزیون شما مشکلی ندارد. باید علت قطع شدن آنتن تلویزیون را بررسی کنید.

 

چرا تلویزیون جی پلاس هنگ می کند

رایج ترین مشکل تلویزیون G+ هنگ کردن دستگاه است. برنامه های نصب شده روی تلویزیون، مشکلات فنی و موارد دیگر می توانند باعث هنگ کردن این تلویزیون شوند. بنابراین، قبل از تعمیر تلویزیون، ابتدا لوازم جانبی را از تلویزیون جدا کرده، سپس آنها را دوباره وصل کرده و تلویزیون را تست کنید. تلویزیون را برای مدتی از برق بکشید، سپس دوباره آن را وصل کنید.

اگر تلویزیون شما برای به‌ روزرسانی‌های آنلاین فعال است، لطفاً  دستگاه G+ را به‌صورت آنلاین به‌روزرسانی کنید. تنظیم مجدد کارخانه یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه می تواند برنامه ایجاد کننده مشکل را در دستگاه شما شناسایی و حذف کند.

برای این کار باید به منوی سیستم تلویزیون رفته و تلویزیون جی پلاس را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. اگر تلویزیون در حین استفاده از برخی برنامه ها هنگ می کند ، لطفاً همان برنامه را حذف و نصب کنید زیرا ممکن است مشکلات متفاوتی برای تلویزیون G+ شما ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *