نحوه تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

در این مقاله باید به این نکته اشاره کنیم که متأسفانه تلویزیون های امروزی با مشکل رایج سوسو زدن و کم نور شدن صفحه نمایش مواجه هستند. سامسونگ یکی دیگر از این برندها است، در واقع، در حالی که تلویزیون های سامسونگ عالی هستند، مشکل مشترک مشابهی دارند. حال سوال این است که چگونه مشکلات رنگ تلویزیون سامسونگ را برطرف کنیم؟ در ادامه این مطلب با تی وی مارستان همراه باشید تا آموزش گام به گام تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ را به شما توضیخ دهیم.

بیشتر بخوانید

کم نور شدن تلویزیون سامسونگ

تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ چگونه انجام می شود؟ 

در این قسمت به صورت گام به گام و با جزئیات کامل فرآیند تنظیمات رنگ تصویر در تلویزیون سامسونگ را توضیح می دهیم و سپس سعی می کنیم به هم ریختن تنظیمات رنگ در تلویزیون سامسونگ بپردازیم. بسته به شرایط نوری اطراف تنظیمات تصویر و رنگ تلویزیون سامسونگ باهم تفاوت هایی دارند. توانایی تشخیص شرایط نور محیط در تلویزیون های سامسونگ باعث کالیبراسیون روشنایی، نور پس زمینه، وضوح، کنتراست و رنگ در بالاترین سطح می شود تا کاربر بهترین تجربه بصری را هنگام مشاهده محتوا در اتاق های روشن و تاریک داشته باشد.

 

تنظیم کیفیت بالا برای تصویر تلویزیون سامسونگ

قبل از انجام تنظیمات لازم برای روشنایی و تنظیم پوشش تصویر سامسونگ، حتما موارد زیر را انجام دهید.

  • بهتر است تلویزیون سامسونگ را در مکانی قرار دهید که بتوانید مستقیماً آن را تماشا کنید.
    با قرار دادن تلویزیون در حالت دید عمودی، کاربر قادر است بدون کمرنگ شدن رنگ ها یا کاهش کنتراست، محتوا را به وضوح ببیند.
  • نور اتاق خود را کنترل کنید و میزان نور اتاق را تنظیم کنید .نور زیادی از پنجره ها، لامپ ها روی صفحه تلویزیون سامسونگ منعکس می شود و کیفیت تصویر و دید خوب کاربر را مختل می کند. این نور همچنین می تواند کیفیت تصویر نمایشگرهای ضد انعکاس سامسونگ را کاهش داده و اثرات نامطلوبی بر نمایشگرهای منحنی ایجاد کند.
  • تلویزیون سامسونگ دارای 3 حالت می باشد که مناسب ترین حالت برای استفاده در اتاق نشیمن و اتاق خواب گزینه Home mode می باشد. این حالت میزان و کنتراست نور را متناسب با محیط انتخاب می کند.

 

تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ چگونه است؟

مراحل زیر را مرتب انجام دهید تا به حالت HOME دسترسی پیدا کنید

  • smart hub را پیدا کنید و تنظیمات را انتخاب کنید
  • سپس System را انتخاب کنید
  • گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  • روی mode کلیک کنید
  • حالت home را انتخاب کنید.

 

رایج ترین  و بهترین تنظیمات تصویر تلویزیون سامسونگ

انتخاب یک حالت تصویر مناسب برای داشتن تصاویر با کیفیت بالا بسیار مهم است. در ادامه به برخی از تنظیمات رایج و کاربردی تلویزیون سامسونگ اشاره می کنیم.

 

  • تنظیمات تصویر پویا و زنده

این مورد برای اتاق هایی که نور زیادی دارند بهترین انتخاب است. این گزینه به بهبود تصویر و برجسته سازی تصاویر کمک می کند. با انتخاب این گزینه، چمن در تصاویر سبزتر می شود و به طور موثر پالت رنگ و روشنایی بیشتری خواهید داشت. یکی از معایب انتخاب این حالت تصویر، از بین رفتن جزئیات است. همچنین تماشای تلویزیون با صفحه نمایش بسیار روشن می تواند به چشم آسیب برساند.

بیشتر بخوانید 

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ به چه علت است؟

  • تنظیمات تصویر استاندارد تلویزیون سامسونگ

این حالت نه به جزئیات فیلم و حالت سینما است و نه به وضوح حالت پویا یا زنده است. حالت روشنایی استاندارد ​​برای تماشای برنامه های مختلف در روز و شب دارد و تقریبا برای هر نوع برنامه ای به خوبی کار می کند. به طور کلی، اگر می خواهید برای همیشه حالت استاندارد را انتخاب کنید و به تنظیمات تصویر برای برنامه های مختلف نروید، این بهترین گزینه برای شما است.

 

  • تنظیمات تصویر سینمایی تلویزیون سامسونگ

این دقیق ترین تنظیم برای یک تصویر تلویزیونی است. اگر می خواهید فیلم را از دستگاه پخش DVD یا فلش درایو تماشا کنید، باید این گزینه را فعال کنید. این گزینه معمولاً برای تماشای تلویزیون در نور کم در نظر گرفته شده است. و این به شما کمک می کند تا نزدیکترین تصویر را در زمانی که کارگردان فیلمبرداری می کند، ببینید. توجه داشته باشید که اکثر مردم با این نوع تصاویر آشنا نیستند. و در نتیجه ممکن است تلویزیون کمی تاریک به نظر برسد.

 

  • تنظیمات نور پس زمینه

نور پس زمینه در واقع نوری است که با آن می توانید تصاویر را روی تلویزیون ببینید. نور پس زمینه برای اتاق های بسیار روشن نیاز به تنظیم بالاتری دارد. هنگام نصب تلویزیون در اتاق تاریک، باید نور پس زمینه را کم کنید. ساده ترین راه برای تنظیم روشنایی تلویزیون این است که یک فیلم با صفحه عریض تنظیم کنید و روشنایی را تا زمانی که نوارهای بالا و پایین تصویر کاملا سیاه شوند تغییر دهید.

 

  • تنظیمات وضوح و کنتراست تلویزیون سامسونگ

کنتراست به تنظیم سطح سفیدی تصویر اشاره دارد. اگر کنتراست تلویزیون را روی بالاترین مقدار تنظیم کنید، یک نقطه سفید روی تصویر ظاهر می شود و تصویر بیش از حد اشباع می شود. حتی اشیاء سفید با جزئیات دقیق روی نمایشگرهایی که به درستی تنظیم شده اند ظاهر می شوند. وضوح تلویزیون یکی دیگر از گزینه هایی است که معمولاً نیاز به کمی تنظیم دارد. زیرا امروزه بیشتر تصاویر و فیلم ها با وضوح بالا ساخته می شوند. اگر متوجه خطوط مستقیم با لبه های ناهموار در تصویر شدید، احتمالاً باید تنظیمات وضوح تلویزیون خود را تنظیم کنید.

قیمت تلویزیون 49 اینچ سامسونگ

 

  • تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

در تلویزیون های امروزی، به ندرت به تنظیم رنگ نیاز است و بیشتر کالیبراسیون ها را باید نادیده گرفت. رنگ احتمالاً سخت ترین گزینه برای تنظیم دستی یک تصویر است. چون نمی دانی مثلاً آن درخت چقدر باید سبز باشد یا ماشین مسابقه چقدر باید قرمز باشد؟ اکثر تلویزیون های امروزی دارای دقت رنگ عالی هستند، اما تلویزیون های با کیفیت پایین اغلب نیاز به تصحیح رنگ دارند. برای کالیبراسیون صحیح رنگ بهتر است با کارشناسان حرفه ای کالیبراسیون مانند نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ تی وی مارستان تماس بگیرید.

 

  • تنظیمات تصویر طبیعی در تلبویزیون سامسونگ

این حالت از ترکیب حالت تصویر پویا و افکت‌های حالت عادی استفاده می‌کند که در آن تصاویر دارای سطوح روشنایی و کنتراست کمتری هستند.

تنظیمات رنگ تلویزیون و نور آن

تنظیمات صفحه نمایش سامسونگ

گاهی اوقات هنگام مشاهده محتوا ممکن است تصور کنیم که تصویر خیلی خوب نیست یا بسته به روش خاصی اندازه آن متفاوت است. برای دسترسی به موقعیت صفحه، بزرگنمایی و تغییر اندازه تصویر می توانید به قسمت تنظیمات رفته و در قسمت Image Size Settings اندازه تصویر را تنظیم کنید. هنگام تنظیم بزرگنمایی، تصویر ممکن است خیلی بزرگ باشد، اما خروج و ورود مجدد به منو، بزرگنمایی را تنظیم می کند.

 

رفع مشکل بهم ریختگی تنظیمات تصویر تلویزیون سامسونگ

قبل از انجام هر کاری، باید ریشه مشکل را بیابید و دلیل اصلی اعوجاج رنگ در تلویزیون سامسونگ خود را دریابید. وقتی مشکل را پیدا کردیم، آن را برطرف می کنیم، مثلاً اگر مشکل از پیکسل ها باشد و تکنسین سرویس تشخیص دهد که پیکسل ها سوخته اند، می توانیم امیدوار باشیم که با گرم کردن یا احیای پیکسل های سوخته مشکل را حل کنیم.

یا اگر مشکلی در نور پس زمینه یا قطعات داخلی تشخیص داده شد، می توان با تعویض آن مشکل را حل کرد. ناگفته نماند که اگر پنل آسیب دیده باشد، مانند شکستگی یا خوردگی آب، قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید 

تنظیمات تلویزیون سامسونگ چگونه است ؟

 

تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

علت کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ چیست؟

گاهی اوقات کاربران به دلیل عدم اطلاع از تنظیمات رنگ و روشنایی صفحه تلویزیون سامسونگ نمی توانند تصویری ایده آل با کیفیت مطلوب دریافت کنند و این مشکل را به کیفیت پایین تلویزیون سامسونگ نسبت می دهند. 3 مورد مهم که می تواند باعث کاهش روشنایی صفحه نمایش سامسونگ شود و باعث شود تلویزیون سامسونگ نور و روشنایی مناسب را به تصویر ارائه ندهد:

  • حالت ذخیره انرژی

این حالت برای عملکرد تلویزیون سامسونگ به کمترین انرژی نیاز دارد که بر شرایط نوردهی و روشنایی تصویر نیز تأثیر می گذارد و میزان روشنایی را کاهش می دهد.

  • کم یا زیاد شدن نور تلویزیون سامسونگ یا حالت Picture Mode

هنگامی که هر یک از این حالت های تصویر را انتخاب می کنید، روشنایی به حالت انتخاب شده بستگی دارد و در سطح متفاوتی ارائه می شود که می تواند بر روشنایی مورد نظر صفحه تأثیر بگذارد.

 

  • تنظیمات نور خودکار

قابلیت تنظیم خودکار تنظیمات روشنایی صفحه تلویزیون سامسونگ بر اساس نور محیط است. یعنی اگر نور اتاق کم باشد، روشنایی صفحه کم است و اگر نور محیط زیاد باشد، روشنایی صفحه نمایش نیز افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *