علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون ال جی

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی

از دست دادن صدا و تصویر تلویزیون ال جی یک مشکل ناخوشایند است که گاهی به راحتی قابل رفع است و گاهی به دلیل مشکلات جدی تر و خرابی قطعات ایجاد می شود. ممکن است قطعات و مدارهای صوتی آسیب دیده باشند یا مشکل سخت افزاری وجود نداشته باشد. در هر صورت باید دلایل احتمالی را بدانید تا بتوانید به موقع تلویزیون ال جی  را عیب یابی و تعمیر کنید.


مشاوره رایگان

09127575993


بیشتر بخوانید

تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی

علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی

اگر صدایی از بلندگوهای تلویزیون نمی آید یا صدا کم است، مراحل زیر را دنبال کنید. تنظیمات صدا را بررسی کنید مطمئن شوید که صدای تلویزیون قطع نشده است. دکمه “Mute” را روی کنترل از راه دور تلویزیون فشار دهید. اگر تلویزیون ال جی شما  بی صدااست، باید منوی روی صفحه نمایش را ببینید.

می‌خواهید مطمئن شوید که تلویزیون بی‌صدا نیست. صفحه نمایش روی صفحه باید نشان دهد که می خواهید مطمئن شوید تلویزیون بی صدا نیست.

اگر از سینمای خانگی، صدای فراگیر یا نوار صوتی مجزا با تلویزیون خود استفاده می‌کنید، حتماً سطح صدا و بی‌صدا کردن آن دستگاه‌ها را نیز بررسی کنید. تنظیمات بلندگو را روی تلویزیون بررسی کنید. مطمئن شوید که بلندگوهای تلویزیون انتخاب شده اند.

آن را با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون و دکمه های افزایش/کاهش صدا کنترل کنید. اکثر تلویزیون ها سطح صدا را روی صفحه نمایش می دهند. اگر هیچ یک از اینها کار نکرد، برنامه شما ممکن است تنظیمات صدای خاص خود را داشته باشد.

 

اگر تلویزیون ال جی شما صدا نداشت حتما مراحل زیر را بررسی کنید

  • مطمئن شوید که گزینه MUTE برای تلویزیون روشن نیست.
  • مطمئن شوید که هدفونی به تلویزیون وصل نیست.
  • اگر از پخش آنالوگ استفاده می شود، پخش آنالوگ را تنظیم کنید.
  • اگر می توانید صدا را از پخش آنالوگ بشنوید، بلندگوهای تلویزیون کار می کنند. سایر منابع ورودی یا محتوای پخش را برای مشکلات صدا بررسی کنید.

در ادامه این مطلب با تعمیرات مجاز تلویزیون تی وی مارستان همراه باشید تا با علت های مختلف قطع تصویر تلویزیون ال جی توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید

نحوه ریست کردن تلویزیون ال جی

خراب بودن بک لایت تلویزیون ال جی

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود با مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون ال جی مواجه شویم، خرابی نورپس زمینه است. بخش اصلی تامین نور و کیفیت تصویر در تلویزیون، بک لایت است. یک ایراد در این قسمت ابتدا تصویر تلویزیون را تحت تاثیر قرار می دهد و با نقاط سیاه یا تاریک در تصویر خود را نشان می دهد.

یک پنل تلویزیون LED دارای میلیون ها چراغ بسیار کوچک است که به رنگ های مختلف می درخشند. اگر هر یک از این ال ای دی ها آسیب ببینند، تعدادی پیکسل سوخته در تصویر خواهید دید.

اگر هر دو مجموعه LED به طور کامل از بین بروند، تصویر تلویزیون به طور کامل قطع می شود. اما در مورد تلویزیون های ال ای دی ال جی که دو نوع لامپ وجود دارد، وضعیت کمی متفاوت است.

در این مدل ها با روشن شدن تلویزیون تصویر برای مدت کوتاهی نمایش داده می شود. به طور کلی اگر مشکل از نور پس زمینه پنل اصلی تلویزیون باشد، با تعویض آن مشکل حل می شود.

 

خراب بودن برد تلویزیون ال جی

یکی دیگر از دلایل مشکل قطع و وصل تلویزیون ال ای دی ال جی در هنگام صدا و تصویر خرابی برد اصلی است. در قلب تلویزیون شما، بردی قرار دارد که از اجزای مهمی مانند پردازشگر تصویر پشتیبانی می کند.

زمانی که این قطعه به هر دلیلی آسیب ببیند قطعا تصویر تلویزیون با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین در صورت از کار افتادن برد اصلی، دستگاه به صورت تصادفی خاموش و روشن می شود

 

معیوب بودن برد پاور تلویزیون ال جی

مادربرد تنها قطعه الکترونیکی مورد استفاده در تلویزیون های ال ای دی ال جی نیست، برد الکترونیکی مهم دیگری به نام برد پاور وجود دارد. این به تلویزیون اجازه می دهد تا در صورت از کار افتادن برد پاور، با تامین برق قسمت های مختلف دستگاه، تصویر را نمایش دهد.

وقتی برد پاور هم مشکل داشته باشه منبع تغذیه برد اصلی دچار مشکل میشه. بدیهی است که در صورت عدم وجود برق کافی از پنل یا پردازنده تصویر، تلویزیون دچار اختلالات مختلفی خواهد شد.

 

مشکل گیرنده تلویزیون ال جی

اگر از گیرنده ها و اتصالات کابلی مختلف برای تماشای تلویزیون استفاده می کنید، بهتر است وضعیت کانکتورها را بررسی کنید. هنگامی که کانکتور دستگاه آسیب می بیند، هنگام فعال بودن صدا با مشکل وصل و قطع تلویزیون LED مواجه می شوید. بنابراین ابتدا سوکت را تعویض کنید تا از سالم بودن این قطعه مطمئن شوید.

 

خراب بودن دستگاه دیجیتال

مشکل قطع و وصل تلویزیون LED هنگام دریافت صدا اغلب مربوط به خود دستگاه نبود. در این شرایط، مشکل از لوازم جانبی مانند گیرنده دیجیتال است. به همین دلیل این دستگاه ها نیز باید بررسی شوند تا علت خرابی مشخص شود. برای بررسی وضعیت گیرنده و تلویزیون، کافی است ورودی تصویر را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید 

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

استفاده از کابل های HDMI بی کیفیت

اگر گیرنده را با کابل HDMI به تلویزیون LED خود وصل کرده اید، باید بدانید که خرابی این کابل با قطع شدن تصویر همراه است. البته توجه داشته باشید که وقتی کابل قطع می شود، باید تصاویر پیش فرض نرم افزار تلویزیون را روی صفحه نمایش ببینید.

برای مثال، نوار بالایی که حاوی اطلاعاتی مانند شماره پورت HDMI است همچنان قابل مشاهده است. توصیه می شود همیشه از کابل های HDMI با کیفیت برای تلویزیون ال جی خود استفاده کنید.

 

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی

خراب بودن پنل علت نداشتن تصویر تلویزیون ال جی

پنل یا صفحه تلویزیون گرانترین قسمت تلویزیون است که بسیار مستعد آسیب است و کوچکترین ضربه یا فشار باعث شکستگی آن می شود. بنابراین، در ابتدا توصیه می کنیم از محافظ صفحه برای جلوگیری از ضربه خوردن این قسمت حساس استفاده کنید.

علاوه بر ضربه، موارد دیگری مانند نفوذ آب  (پاشیده شدن آب، جریان مایعات و محلول های پاک کننده، رطوبت) ، استفاده مداوم از تلویزیون، نوسانات برق و پایان عمر مفید آن می تواند به پنل آسیب برساند.

در برخی موارد پنل قابل تعمیر است و باید با ابزار تعمیر مخصوص تعمیر شود. در برخی موارد مانند ضربه یا پایان عمر مفید آن قابل تعمیر نیست و فقط قابل تعویض است. زیرا پنل 70-80 درصد قیمت تلویزیون را پوشش می دهد. بنابراین، تعویض تلویزیون راه حل مقرون به صرفه تری است.

خراب شدن برد تی کان ال جی

یکی از دلایل عدم وجود تصویر تلویزیونی، خرابی برد T-Con است. خرابی این قسمت باعث بروز مشکلات مختلفی در تلویزیون می شود که یکی از آنها قطع شدن تصویر و صدا می باشد. جالب است بدانید که برد T-con تصویر را پردازش می کند و در صورت آسیب دیدن تصویر تلویزیون و صدای آن قطع می شود.

 

قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی به علت خراب شدن تنظیمات

یکی از مواردی که باعث وقفه در تصویر تلویزیون می شود، تنظیم نامناسب تصویر تلویزیون است. گاهی اوقات فشار دادن دکمه اشتباه تنظیمات تلویزیون را به هم می زند.

تعمیرات برد اصلی تلویزیون ال جی

عیب یابی و تعمیر مین برد تلویزیون بدون شک کار ساده ای نیست. همچنین متخصصان باید بردهای الکترونیکی وسایل حساس مانند تلویزیون را تعمیر کنند. به همین دلیل برای تعمیر برد اصلی یا پاور فقط به تجربه یک تعمیرکار ماهر نیاز دارید. تی وی مارستان با چندین سال سابقه در زمینه تعمیرات تلویزیون ال جی با استفاده از تکنسین های آموزش دیده و با تجربه آمده هرگونه کمک و مشاوره برای تعمیرات تلویزیون شما هستند.

 

تلویزیون الجی صدا و تصویر ندارد

تعمیرات تلویزیون ال جی با قطعات اصلی

پس از اطمینان از صلاحیت تعمیرکار، اصل بودن قطعات را در نظر بگیرید تا مشکل وصل و قطع تلویزیون ال ای دی با صدا حل شود. به محض اینکه قطعات تقلبی وارد تلویزیون شوند، در آینده قطعات سالم را از بین می برند و دوباره شما مجبورید هزینه اضافی کنید. ناگفته نماند که چنین قطعاتی عمر مفید زیادی ندارند. با تایید اصالت کار و مهارت تعمیرکار دیگر نگران آسیب دیدن مجدد دستگاه نخواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *