ویدئو پروژکتور یا تلویزیون

 چه تفاوتی بین کیفیت ویدئو پروژکتور و تلویزیون های معمولی وجود دارد؟ . رقابتی بین ویدئو پروژکتور ها با تلویزیون های بزرگ  وجود دارد. زمانی که به مقایسه این دو محصول بپردازیم، قطعا شما هم متوجه شباهت‌هایی بین آنها خواهید شد.

مقایسه تلویزیون با ویدئو پروژکتور

کاربرد ویدئو پروژکتورها

نکته قابل توجه این است که اندازه تصاویر و فیلم ها در پروجکشن ها دو و یا سه برابر تلویزیون ها است. این موضوع باعث می شود تا شما تصاویر و رنگها را به طور واقعی با جزئیات بیشتری مشاهده کنید. اگر شما هم تمایل به خرید یک نمایشگر بزرگ دارید، حتما این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید. شاید شما هم بتوانید با هزینه بسیار کمتری جایگزین مناسب تری برای تلویزیون پیدا کنید.

در گذشته از ویدئو پروژکتور ها تنها در موارد بسیار محدودی استفاده می شد، اما امروزه حتی این محصولات را می توان در ادارات، حوزه های آموزشی و خانه ها هم مشاهده کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی مقایسه بین ویدئو پروژکتور با تلویزیون و مزایا و معایب ویدئو پروژکتور و تلویزیون ها بپردازیم.

  بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟

ویدئو پروژکتور چه مزایایی دارد؟

  •  تصاویر بزرگتر از تلویزیون

بسیاری از ویدئو پروژکتور ها تصاویر را با کیفیت hd بسیار خوب نشان میدهند که تقریباً چهار برابر یک تلویزیون ۶۵ اینچ است اگر شما ویدئوپروژکتور را در محیطی قرار دهید که فضا و نور خوبی داشته باشد، حتی می‌توانید تصاویر مورد علاقه خود را به ۳۰۰ اینچ هم برسانید. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که گاهی ارز تصاویر از ۶ متر هم تجاوز خواهد کرد.

  •   حمل و نقل و جابجایی آسان

همانطور که میدانید جابجایی تلویزیون ها کار تقریباً دشواری است. اما حمل ویدئو پروژکتور بسیار راحت و آسان است. شما به راحتی می‌توانید آن را در هر محیطی بدون آنکه فضای زیادی اشغال کند، قرار دهید. قطعا تماشای تلویزیون با ویدئو پروژکتور شگفت انگیز است.

  • صرفه جویی در هزینه ها

اگر شما هم تمایل دارید که محیط خانه تان تبدیل به یک سینمای خانگی شود و از تماشای فیلم ها حسابی لذت ببرید از ویدئو پروژکتور استفاده کنید. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما دیگر هزینه را بابت سینما رفتن نخواهید داشت.

  • ارائه تصویر سه بعدی

به طورکلی تماشای تصاویر و فیلم ها در ویدئو پروژکتور نسبت به تلویزیون بسیار هیجان انگیز تر است، زیرا این محصولات بسیار بزرگتر از تلویزیون هستند و شما تصاویر را بزرگتر مشاهده خواهید کرد.

  • نصب آسان و راحت

نصب ویدئو پروژکتور در منزل و یا هر محیط دیگری بسیار آسان است و نیاز به دانش و تخصص ندارد، حتی خود شما به راحتی می‌توانید در هر محیطی آن را نصب کنید.

معایب ویدئو پروژکتور

نگاهی به معایب ویدئو پروژکتور

پروژکتوری را باید انتخاب کنید که میزان روشنایی و اندازه تصاویر آن با محیط شما تناسب داشته باشد، در غیر این صورت با مشکل روبرو خواهید شد. این موضوع را می‌توان یکی از معایب ویدئو پروژکتور در نظر گرفت.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند 

 آشنایی با مزایای تلویزیون

از مزیت های تلویزیون نسبت به ویدئو پروژکتور می توان به این موضوع اشاره کرد که تلویزیون در زمانی که تمامی لامپ ها روشن است، باز هم می‌تواند فیلم ها را با روشنایی بالا پخش کند.

 

معایب تلویزیون

تصاویر در تلویزیون های معمولی کوچک هستند اما نظر هزینه بالا می باشند.

حمل و نقل تلویزیون ها کمی دشوار است و البته نسبت به طول عمرشان هزینه های بسیار بالایی هم دارند.

شما برای تماشای یک محتوای 4K در تلویزیون های معمولی  ممکن است دچار مشکل شوید و باید حداقل در ۳۰ سانتی متری از تلویزیون بنشینید.

محتوا های سه بعدی در تلویزیون ها به علت اندازه نمایشگر ها کیفیت پایین تری دارند.

مقایسه بین ویدئو پروژکتور با تلویزیون  در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از ویژگی ها بین ویدئو پروژکتور با تلویزیون بپردازیم.

 

ویژگی های بین تلویزیون با ویدئو پروژکتور

  • قیمت

با تخمین سایز صفحه نمایش نسبت به قیمت آن ها متوجه می شوید که ویدئو پروژکتور ها گزینه های به صرفه تری هستند. به طور کلی باید بدانید که سایز صفحه نمایش از مهم ترین مواردی است که خریداران آن را در نظر می گیرند. تلویزیون ها نسبت به صفحه‌نمایشی که دارند، قیمت بالاتری هم خواهند داشت.

تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر 

  •  حفظ و نگهداری

این روزها تلویزیون های مدرن  نیاز به حفظ نگهداری ندارند، زیرا با وجود قطعات اولیه با کیفیت دارای طول عمر بالاری هستند. در مقابل باید بدانید که ویدئو پروژکتور ها نیاز به استفاده از لامپ دارند که امکان سوختن آنها هم وجود دارد. حفظ نگهداری ویدئوپروژکتور ها بسیار حساس تر است و شما باید مواظب باشید که گرد و خاک به داخل آن وارد نشود.

حفظ و نگهداری یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، برخی از افراد به علت وجود همین موارد از خرید ویدئو پروژکتور پشیمان می شوند. اگر قصد شما از خرید ویدئو پروژکتور نصب در محیط کاری است، حتماً چندین لامپ تهیه کنید تا در موقع سوختن به مشکل بر نخورید. البته باید بدانید که تعویض لامپ ویدئو پروژکتور هم کار چندان سختی نیست. نامهای ویدئو پروژکتور در بسیاری از فروشگاه ها به فروش میرسد.

  • شفافیت

شفافیت برای بسیاری از افراد جزء مهمترین نکات به حساب می آید، در صورتی که حتی اتاق تاریک هم نباشد، شما باید بتوانید به وضوح تصاویر را مشاهده کنید. همانطور که میدانید اکثر ویدئو پروژکتور ها برای نمایش با وضوح بیشتر نیاز هست تا اتاق تاریک باشد.به همین علت برای نصب ویدئو پروژکتور به مکان نیاز دارید که حالت سینمای خانگی و اتاق رسانه‌ای داشته باشد. در مقابل تلویزیون ها روشنایی بسیار زیادی را منتشر می کنند. تلویزیون های ال ای دی که مدرن تر هستند، شفافیت بسیار بیشتری هم دارند البته باید بدانید که همیشه شفافیت نشان‌دهنده بهتر بودن نیست، اما به طور کلی در استفاده های معمولی این موضوع در تلویزیون ها ارجحیت دارد.

 

 سخن پایانی

به طور کلی باید بدانید که به طور قطع نمی توان گفت که بحث اوراق خرید ویدئو پروژکتور و یا خرید تلویزیون بروید. در این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات جامعی در مورد مقایسه بین دو محصول برای شما قرار دهیم. شما می توانید با توجه به اولویت های خود اقدام به خرید تلویزیون یا ویدئو پروژکتور کنید.  امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات خوب و مفیدی در مورد مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون به دست آورده باشید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *