فعال سازی بلوتوث تلویزیون

بعد از اینکه بلوتوث را در تلویزیون خود فعال کردید، می توانید لوازم جانبی مانند لپ تاپ، نوار صوتی، هدفون و سیستم های صوتی را از طریق بلوتوث به تلویزیون خود متصل کنید. در حالی که امکان اتصال لوازم جانبی به تلویزیون با کابل وجود دارد، محدودیت های آن باعث شده است که اتصال بی سیم به یکی از روش های محبوب تر تبدیل شود و بسیاری از کاربران به دنبال راه هایی برای فعال کردن بلوتوث در تلویزیون خود هستند.

آموزش فعال سازی بلوتوث تلویزیون هوشمند

فناوری تلویزیون های هوشمند اکنون در حال بهبودهای زیادی است و به کاربران امکان می دهد بلوتوث را در تلویزیون خود فعال کنند، صفحه کلید و گیم پد را به تلویزیون خود متصل کنند و از بازی های مورد علاقه خود در صفحه نمایش بزرگ لذت ببرند. دراین مقاله از تی وی مارستان با ما همراه باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنیم که چطور بلوتوث تلویزیون خود را فعال کنید.

آموزش فعال سازی بلوتوث تلویزیون

مراحل اولیه قبل از فعال کردن بلوتوث در تلویزیون

حتما می دانید که فعال کردن و اتصال بلوتوث به دستگاه های مختلف یکی از جذاب ترین اتصالات بین دستگاه ها است ولی همه دستگاه های تلویزیون از فناوری بولوتوث پشتیبانی نمی کنند. ه همین دلیل، قبل از هر اقدامی برای فعال کردن بلوتوث در تلویزیون، مهم است که مطمئن شوید تلویزیون مورد نظرتان از فناوری بلوتوث پشتیبانی می کند.

اولین راه برای یافتن پاسخ این سوال این است که به دفترچه راهنمای تلویزیون نگاه کنید و آن را بخوانید. دفترچه راهنما بهترین مرجع برای پاسخ به سوالات شما در مورد دستگاه است. اما اگر به دلایلی نمی توانید به دفترچه راهنمای تلویزیون خود دسترسی پیدا کنید، می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید تلویزیون از بلوتوث پشتیبانی می کند:

• ابتدا دکمه منو روی ریموت کنترل دستگاه را پیدا کرده و آن را فشار دهید.
• در مرحله دوم از بین گزینه های ظاهر شده گزینه setting را انتخاب کنید.
• حال روی گزینه sound بروید و از گزینه های باز شده روی صفحه نمایش sound output را انتخاب کنید.
• گزینه هایی که روی صفحه ظاهر می شوند را بررسی کنید. اگر گزینه Bluetooth speaker list را مشاهده کردید، می توانید از بلوتوث دار بودن تلویزیون مطمئن شوید و بلوتوث تلویزیون را روشن کرده و به دستگاه های دیگر متصل کنید.

 

نحوه روشن کرن بلوتوث تلویزیون ال جی

در مرحله اول و قبل از هر عملیاتی برای فعال سازی بلوتوث تلویزیون ال جی، لازم است تلویزیون خود را از شروع این عملیات مطلع کنید. در اکثر مدل های تلویزیون ال جی گزینه بلوتوث در منوی روبروی شما قرار می گیرد که می توانید به منوی تلویزیون خود رفته و بلوتوث آن را فعال کنید.
در روش دوم باید به منوی مخفی تلویزیون رفته و از طریق این منو بلوتوث تلویزیون ال جی را فعال کنید (وارد منوی مخفی تلویزیون ال جی شوید). این منو دقیقاً مسیر دسترسی و مورد علاقه تکنسین های تعمیر تلویزیون ال جی است که از برخی امکانات استفاده می کنند یا از این طریق آن ها را روشن و خاموش می کنند. از چند طریق می توانید به منوی مخفی این تلویزیون ها دسترسی داشته باشید.
ابتدا می توانید دکمه ok را روی ریموت کنترل و دکمه ok را روی پنل تلویزیون حدود 7-8 ثانیه نگه دارید و برای برخی از مدل های دیگر دکمه ok و دکمه کاهش صدا را به طور همزمان برای حدود 10ثانیه فشار دهید. با این روش می توانید به منو مخفی تلویزیون ال جی خود دست پیدا کنید.
اکنون در این زمان می توانید به قسمت Engineering رفته و پس از فعال کردن بلوتوث برای تلویزیون ال جی خود، تلویزیون را خاموش کرده و دوباره روشن کنید تا بتوانید در قسمت تلویزیون به دستگاه های بلوتوث متصل شوید.

اتصال گوشی به بلوتوث تلویزین های ال جی

برای کسانی که می خواهند فیلم و سریال ببینند، تماشای آن روی صفحه نمایش کوچک در گوشی های هوشمند با بلندگوهای ضعیف بسیار آزاردهنده است. بنابراین، با فعال کردن بلوتوث تلویزیون ال‌جی، می‌توانید تلویزیون خود را به یک سینمای خانگی جذاب تبدیل کنید و در عین حال، با گوشی خود به سایر کارهای روزمره بپردازید.
در روش اولیه و ابتدایی از کابل استفاده می شود اما این روش نه تنها باعث محدودیت حرکتی می شود، بلکه به مرور زمان باعث آسیب احتمالی سیستم برق و باتری گوشی می شود. برای انجام این کار، پس از فعال کردن بلوتوث در تلویزیون ال جی از طریق منوی اصلی یا منوی مخفی، آن را روی حالت شناسایی قرار دهید. سپس بلوتوث گوشی یا تبلت خود را روشن کنید و به هر دو دستگاه اجازه جستجو بدهید.
پس از چند لحظه، نام تلویزیون ال جی خود را در لیست دستگاه های شناسایی شده در گوشی خود پیدا کرده و انتخاب کنید. حالا با استفاده از ریموت تلویزیون کد تایید نمایش داده شده در گوشی خود را وارد کنید تا بتوانید به راحتی فایل های مورد نظر را استریم یا پخش کنید.

 

آموزش فعال سازی بلوتوث تلویزیون سامسونگ

 

با فعال کردن بلوتوث تلویزیون، می‌توانید به راحتی دستگاه‌های دیگر را متصل کنید و دیگر نگران تمام شدن کابل‌های اتصال در خانه نباشید. ایجاد یک اتصال بی سیم بسیار ساده است و می توانید آن را به راحتی انجام دهید. روشن کردن بلوتوث تلویزیون و جفت کردن آن با لوازم جانبی تنها به چند دقیقه زمان کوتاه نیاز است. مراحل فعال کردن بلوتوث در تلویزیون ممکن است بسته به مدل و برند دستگاه کمی متفاوت باشد، اما به طور کلی، این ویژگی در همه مدل ها از طریق دستگاه منو در دسترس است. برای فعال کردن بلوتوث در دستگاه خود، می توانید موارد زیر را انجام دهید:
• با استفاده از کنترل از راه دور گزینه source را فشار دهید.
• روی گزینه connection guide در مرحله بعدی کلیک کنید
• در قسمت بعدی که به شما نشان داده می شود، گزینه های زیادی لیست شده است که شامل اسپیکر، لپ تاپ، تلفن همراه و … می شود. ذکر کردن دستگاهی را که می خواهید از طریق بلوتوث به تلویزیون وصل کنید انتخاب کنید.
• در نهایت گزینه بلوتوث را روی صفحه نمایش انتخاب کنید.
• در صفحه بعد باید منتظر بمانید تا دستگاه مورد نظر در لیست ظاهر شود. پس از ظاهر شدن دستگاه، آن را انتخاب کنید.
• در نهایت برای اتصال روی گزینه pair and connect کلیک کنید.

 

چگونگی اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ

برای این کار ابتدا باید وارد تنظیمات تلویزیون شده و پس از روشن شدن بلوتوث تلویزیون، آن را روی حالت Discover قرار دهید. پس از آن، هنگامی که بلوتوث را روی تلفن همراه خود فعال می ‌کنید، باید دستگاه های دیگری را برای اتصال پیدا کنید و به آن وصل شوید.

با اتصال گوشی خود به تلویزیون سامسونگ از طریق بلوتوث، به راحتی می توانید فایل مورد نظر خود را انتقال دهید. اما لازم به ذکر است که تلویزیون نیز مانند گوشی برای انتقال نیاز به وارد کردن کد دارد و باید کد را با دستگاه کنترل وارد کرده و فایل را انتقال دهید.

 

فعال سازی بلوتوث در تلویزیون سونی

 

به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید تا بلوتوث تلویزیون سونی شما فعال شود
• با استفاده از کنترل از راه دور وارد تنظیمات دستگاه شوید.
• Network Options را انتخاب کنید.
• در مرحله بعد از بین گزینه های نمایش داده شده گزینه تنظیمات بلوتوث را انتخاب کرده و باز کنید.
• در این قسمت برای فعال کردن بلوتوث در تلویزیون سونی خود باید گزینه بلوتوث را روشن کنید و آن را انتخاب کنید.
• اکنون کمی صبر کنید تا تلویزیون دستگاه‌های متصل به بلوتوث را جستجو کند.
• دستگاه مورد نظر برای اتصال را انتخاب کنید و آنها را به هم وصل کنید

 

آموزش نحوه وصل کردن بلوتوث به تلویزیون های فاقد بلوتوث

شاید این عنوان برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که می توان تلویزیون را به قابلیت بلوتوث مجهز کرد. اگر تلویزیون شما از فناوری بلوتوث پشتیبانی نمی کند، می توانید به راحتی با فعال کردن بلوتوث تلویزیون با استفاده از آداپتور بلوتوث، لوازم جانبی و دستگاه های خود را به تلویزیون متصل کنید.

آداپتورهای بلوتوث موجود در بازار به پورت صدای RCA تلویزیون یا خروجی 3.5 میلی متری آن متصل می شوند و تلویزیون را به فناوری بلوتوث مجهز می کنند. پس از دریافت آداپتور بلوتوث، موارد زیر را برای فعال کردن بلوتوث تلویزیون خود انجام دهید:
• آداپتور بلوتوثی را که آماده کرده اید با استفاده از کابل AUX یا کابل صدا به یکی از خروجی های صوتی RCA یا 3.5 میلی متری تلویزیون وصل کنید.
• مرحله بعدی این است که آداپتور را روشن کنید و آن را در حالت pairingقرار دهید.
• حال کمی صبر کنید تا ارتباط بین دستگاه ها برقرار شود.
• در نهایت می توانید به راحتی وسایل جانبی را به تلویزیون متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *