اپلیکیشن ها را در اندروید تی وی سایدلود کنیم؟ مراحل ساده و نکاتی مهم

امروزه یکی از ویژگی های منحصر به فرد تلویزیون دیجیتال، پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و امکان نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی است. به لطف این برنامه، امروزه بسیاری از افراد از تلویزیون برای کار با برنامه های اندروید، استفاده از شبکه های اجتماعی، بازی و وب گردی استفاده می کنند.

آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی

با این حال، گاهی اوقات برخی از برنامه های اندرویدی را نمی توان روی تلویزیون نصب کرد. وقتی برنامه های اندروید از گوگل پلی دانلود نمی شوند چه باید کرد؟ راه های مختلفی برای نصب برنامه های اندروید در Android TV وجود دارد. در این مقاله به نصب برنامه روی اندروید تی وی با روش های مختلف می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر لطفا تا پایان مطالب با تی وی مارستان همراه باشید.

بیشتر بخوانید 

۱۰ برنامه کاربردی اندروید تی وی

آموزش نصب برنامه روی اندروید تی وی

نحوه نصب برنامه های اندرویدی توسط گوگل پلی

واضح است که ساده ترین راه برای نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی استفاده از گوگل پلی است. امروزه تلویزیون های دیجیتال مانند تلفن های همراه دارای برنامه گوگل پلی هستند که بسیاری از اپلیکیشن های Android TV را می توان به راحتی دانلود و بر روی تلویزیون نصب کرد. کافیست در گوگل پلی جستجو کنید و اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کنید. بلافاصله پس از انتخاب اپلیکیشن ‌،می توانید با انتخاب گزینه اینیستال اپلیکیشن مورد نظر را دانلود کنید. اما گاهی اوقات برنامه هایی مانند Google Chrome را نمی توان دانلود و در Android TV نصب کرد.

در این صورت برای نصب برنامه روی اندروید تی وی از روش های دیگری غیر از گوگل پلی استفاده کنید. مراحل نصب این برنامه در Android TV بدون گوگل پلی در ادامه این مطلب گفته شده است.

 

نحوه نصب برنامه روی Android TV با استفاده از تلفن همراه

یکی از ساده ترین راه ها برای دانلود و نصب برنامه ها در Android TV بدون گوگل پلی، استفاده از تلفن همراه است. فقط از طریق تلفن همراه اندروید می توانید برنامه را روی Android TV نصب کنید. برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن مورد نظر خود را روی گوشی خود نصب کنید. برنامه مورد نظر باید به صورت apk بر روی تلفن همراه دانلود و نصب شود. پس از انجام این مرحله، باید از ابزار انتقال apk از گوشی به تلویزیون استفاده کنید. کافی است پس از تکمیل مراحل دانلود، فایل برنامه Send to TV را از طریق برنامه Google Play TV انتخاب و دانلود کنید. لطفا این برنامه را روی تلویزیون خود نصب کنید.

حال در این قسمت از آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی باید فایل Send to TV را باز کرده و گزینه  recieve را انتخاب کنید. مراقب باشید این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از نصب این برنامه بر روی تلفن همراه، باید گزینه ارسال را انتخاب کرده و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید که اغلب در پوشه دانلود ذخیره می شود. در این قسمت نام تلویزیون را مشاهده می کنید که برای انتقال برنامه از موبایل به تلویزیون باید روی آن کلیک کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین سیستم عامل تلویزیون کدام است؟

یادگیری  نصب یک اپلیکیشن توسط برنامه send file to tv در تلویزیون اندروید

اگر برنامه مورد نظر خود را از طریق نرم افزار Send file to TV دانلود کرده اید، باید برنامه File Commander را دانلود کرده تا اپلیکیشن را از طریق Google Play TV نصب و اجرا کنید. پس از نصب برنامه روی اندروید تی وی ، باید گزینه internal strorag  را انتخاب کنید، پس از انتخاب این گزینه به پوشه دانلود رفته و فایل apk  مورد نظر خود را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. اکنون برنامه بر روی تلویزیون نصب می شود و می توانید با فشار دادن دکمه open برنامه مورد نظر خود را در تلویزیون اجرا کنید.

آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی

نحوه نصب برنامه ها روی Android TV با فضای ذخیره سازی ابری

یکی دیگر از راه‌های نصب برنامه‌ها بر روی Android TV، استفاده از فضای ابری است. یادگیری نحوه نصب برنامه روی اندروید تی وی با فضای ذخیره سازی ابری به آسانی آموزش نصب برنامه ها در Android با استفاده از تلفن هوشمند است. برای این کار ابتدا باید با اکانت جیمیل خود وارد گوگل درایو شوید تا بتوانید از فضای ذخیره سازی ابری این اپلیکیشن استفاده کنید. برای شروع، ابتدا وارد Google Drive شوید و برنامه را در گوشی خود دانلود کنید. همچنین می توانید فایل را با استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر دانلود کنید. Google Drive خود را باز کنید و یک فایل در فضای ذخیره سازی ابری خود ایجاد کنید.

فایل apk مورد نظر را در Google Drive  آپلود کنید. اکنون مانند مراحل قبل برنامه File Commander را از طریق گوگل پلی از اندروید تی وی دانلود و بر روی تلویزیون خود نصب کنید. پس از آن با وارد شدن به قسمت دانلودها برنامه را روی تلویزیون نصب کرده و apk مورد نظر را انتخاب کنید. پس از نصب، می توانید با فشار دادن دکمه باز کردن، برنامه را روی تلویزیون خود راه اندازی کنید.

 

با استفاده از روش سایدلودینگ برنامه اندرویدی در تلویزیون خود نصب کنید

سایدلودینگ یکی از روش های عملی است که دنیای فناوری برای نصب برنامه های مستقل در Android TV به کاربران ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید هر برنامه ای را که در گوگل پلی موجود نیست دانلود و نصب کنید. این روش مشابه روش سایدلودینگ برای نصب نرم افزار در گوشی های اندرویدی است. در واقع، این روشی برای نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی است، اما از یک فایل APK استفاده می کند نه یک فایل عمومی.

به این ترتیب، به جای دانلود مستقیم برنامه، فایل APK آن را اجرا می کنید. این نیز به دلیل ساختار سیستم عامل Android TV است که امکان نصب و اجرای فایل های APK را فراهم می کند. برای استفاده از این روش دو روش توسعه داده شده است. از یک جهت از تلفن همراه برای بارگذاری برنامه های مستقل و به گونه ای دیگر از فضای ذخیره سازی ابری برای نصب نرم افزار مستقل بر روی تلویزیون اندروید استفاده می شود.

بیشتر بخوانید 

آموزش نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

نصب اپلیکیشن روی android tv

چگونگی اجرای برنامه های نصب شده در Android TV

پس از توضیح مراحل نصب اپلیکیشن های در اندروید تی وی، این سوال پیش می آید که چگونه می ‌توان این برنامه ها را در تلویزیون پیدا کرد و اجرانمود ، زیرا در اندروید تی وی بر خلاف گوشی های اندروید، برنامه هایی که عموما در لانچر قابل مشاهده هستند نمایان نیست.

برای اجرای این برنامه ها باید به قسمت تنظیمات اندروید تی وی رفته و در قسمت برنامه اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کرده و اجرا کنید. البته می‌توانید از Sideload Launcher  نیز استفاده کنید تا اجرای برنامه‌های همراه در Android TV را آسان‌تر کنید.

این نرم افزار در فروشگاه گوگل نیز موجود است و قابل دانلود و نصب است. در نهایت اگر با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی در این دستگاه ها مواجه هستید، به خصوص مشکلاتی که مانع از نصب و اجرای برنامه های مختلف بر روی دستگاه می شود، می توانید با مرکز تخصصی تی وی مارستان تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را انجام دهند. متخصصان باتجربه در این مرکز طیف وسیعی از خدمات تعمیر را ارائه می دهند.

 

سخن پایانی       

در مقاله بالا به نحوه نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی از طریق تلفن همراه و فضای ابری گوگل درایو پرداخته ایم. با کمک تلفن همراه و گوگل درایو می توانید در مدت زمان کوتاهی برنامه هایی را نصب کنید که از طریق تلویزیون گوگل پلی نصب نمی شوند. فقط برنامه apk را از تلفن همراه، لپ تاپ، فلش و… ذخیره کنید و از طریق برنامه به تلویزیون منتقل کنید.

اگر مراحل بالا را به ترتیب انجام داده اید و نمی توانید برنامه را روی Android TV نصب و اجرا کنید، کافی است با مرکز تخصصی تی وی مارستان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *