نصب تلویزیون جی پلاس

راهنمای نصب تلویزیون جی پلاس

برای نگهداری بهتر و استفاده طولانی مدت از تلویزیون خود، باید بدانید که می توانید نکات و ترفندهای استفاده از آن را در دفترچه راهنمای استفاده از تلویزیون جی پلاس بخوانید. لوازم خانگی جی پلاس دارای ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت های متنوعی هستند. باید بدانید که تلویزیون های جی پلاس یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین محصولات این برند می باشد که توسط جی پلاس ساخته و به بازار عرضه شده است. در این مقاله قصد داریم راهنمای استفاده از تلویزیون جی پلاس و دفترچه راهنمای آن را توضیح و بررسی کنیم. پس تا انتهای مطلب با تی وی مارستان همراه باشید.

 

نصب تلویزیون جی پلاس

تعمیر تلویزیون جی پلاس در منزل

 

استفاده از دفترچه راهنمای تلویزیون جی پلاس

راهنمای استفاده از تلویزیون جی پلاس با خرید دستگاه به همراه محصول در اختیار شما قرار می گیرد. این کتابچه راهنمای کاربر به شما کمک می کند تا به راحتی تمام مشکلات و سوالاتی را که در حوزه استفاده از تلویزیون +G پیش می آید حل کنید. مهم است بدانید که استفاده صحیح از تلویزیون طول عمر بیشتر و بهتری را تضمین می کند و می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد طولانی مدت تلویزیون شما داشته باشد.

 

نکاتی که قبل از وصل کردن تلویزیون جی پلاس باید بدانید

  • یکی از مهم ترین نکاتی که پس از خرید تلویزیون جی پلاس و قبل از استفاده از آن باید به آن توجه کرد این است که باید تلویزیون را در مکانی مناسب قرار دهید. این شما این امکان را می ‌دهد به راحتی تلویزیون تماشا کنید، بلکه بدون هیچ مشکلی با آن کار کنید.
  • بهتر است تلویزیون را پشتش به دیوار قرار دهید تا هنگام تکان دادن آن سقوط نکند.
  • محل تلویزیون جی پلاس را طوری انتخاب کنید که نزدیک پریز برق باشد و نیازی به کابل بلند از پریز به تلویزیون نباشد.
  • ایده خوبی است که تلویزیون را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید، زیرا نور خورشید می تواند به صفحه تلویزیون آسیب برساند.
  • میز تلویزیون شما باید در ارتفاع مناسبی باشد تا برای تماشای تلویزیون مشکلی برای افراد ایجاد نکند.

 

تنظیمات اتوماتیک کانال های تلویزیون جی پلاس

جستجوی کانال های تلویزیونی یکی از مهم ترین مراحل در راه اندازی  تلویزیون جی پلاس است. فرآیند جستجوی کانال به صورت خودکار یا دستی است و روش خودکار به شرح زیر است:

  • وارد بخش تنظیمات تلویزیون شوید. در قسمت تنظیمات اصلی، تنظیمات کانال را انتخاب کنید.
  • در این قسمت از تنظیمات باید نوع آنتن هوایی تلویزیون خود را مشخص کنید.
  • اکنون برای جستجوی کانال های تلویزیونی باید جستجوی خودکار را انتخاب کنید.

 

نحوه کانال یابی دستی تلویزیون جی پلاس

  • وارد بخش تنظیمات تلویزیون خود شوید. در قسمت تنظیمات اصلی، تنظیمات کانال را انتخاب کنید.
  • نوع آنتن هوایی را مشخص کرده و گزینه اسکن دستی را انتخاب کنید.
  • در قسمت UHFCH کد کانال مد نظر خودتون را وارد کنید.

برای اینکه کانال ها به ترتیب ارسال شده  صدا و سیما به دستگاه شما ارسال شوند، از طریق تنظیمات دیجیتال به منو بروید و گزینه LCN را فعال کنید. گزینه LCN به طور خودکار کانال ها را بر اساس به روز رسانی فرستنده به روز می کند. پس از اتمام جستجوی خودکار کانال، گزینه LCN را خاموش کنید تا با تغییر رادیو و تلویزیون، ترتیب و تنظیمات کانال ها تغییر نکند.

بیشتر بخوانید

راهنمای استفاده از تلویزیون تی سی ال

 

نصب تلویزیون جی پلاس

آشنایی با اتصال کنترل تلویزیون جی پلاس

اتصال کنترل جادویی جی پلاس یکی از ساده‌ترین مراحل برای راه‌اندازی تلویزیون جی پلاس است. برای این کار کافی است تلویزیون را روشن کنید و دکمه OK یا دکمه کنترل مرکزی را فشار دهید. پس از آن، پیامی در مورد اتصال عنصر کنترل به دستگاه روی صفحه ظاهر می شود. در این مرحله، باید به آرامی کنترل جادویی خود را تکان دهید تا نشانگر ماوس او روی صفحه ظاهر شود. اگر اتصال به درستی انجام نشد، دکمه OK را همزمان با کلید کاهش صدا فشار دهید و سپس دکمه OK را فشار دهید تا دوباره وارد اتصال شوید. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، باتری کنترلر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می کند.

 

نحوه خاموش کردن اتوماتیک تلویزیون جی پلاس

قابلیت خاموش شدن خودکار یکی از ویژگی های جذاب تلویزیون جی پلاس است که می توانید با راه اندازی تلویزیون جی پلاس آن را امتحان کنید. این قابلیت به چندین روش به شما ارائه می شود که از جمله آن می توان به خاموش شدن خودکار در هنگام فعال شدن حالت سلامتی، خاموش شدن خودکار در صورت عدم دریافت سیگنال از شبکه مورد نظر و خاموش شدن خودکار پس از 4 ساعت استفاده اشاره کرد. برای غیرفعال کردن این قابلیت در صورت هوشمند بودن تلویزیون، ابتدا به قسمت تنظیمات رفته و سپس گزینه سیستم را انتخاب کنید. اکنون می توانید گزینه خواب خودکار را متوقف کنید. اگر تلویزیون شما هوشمند نیست، ابتدا وارد time شوید، سپس خواب خودکار را خاموش کنید.

 

چگونه بلوتوث تلویزیون جی پلاس را روشن کنیم

یکی از ویژگی های جالب تلویزیون جی پلاس وجود بلوتوث است، نکته ای که در هنگام راه اندازی تلویزیونجی پلاس و استفاده از بلوتوث باید به آن توجه کنید این است که بلوتوث این تلویزیون برای ارسال صدای تلویزیون به دستگاه های خارجی مانند بلندگوهای بلوتوث دار یا هدفون استفاده می ‌شود.  بنابراین، شما نمی توانید تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید.

برای روشن کردن بلوتوث تلویزیون و روشن کردن تلویزیون جی پلاس، باید بلوتوث دستگاهی را که می‌خواهید به تلویزیون متصل کنید روشن کنید و به بخش «تنظیمات» تلویزیون بروید. بلوتوث را روی تلویزیون روشن کنید. پس از فعال کردن بلوتوث تلویزیون، لیستی از دستگاه های مجهز به بلوتوث نزدیک نمایش داده می شود. نام دستگاهی را که می خواهید از طریق بلوتوث به تلویزیون وصل کنید انتخاب کنید. اکنون می توانید صدای تلویزیون را از هر دستگاهی که دوست دارید پخش کنید و از تماشای فیلم ها، سریال ها یا برنامه های مورد علاقه خود لذت ببرید.

 

نحوه اتصال گوشی های هوشمند به تلویزیون جی پلاس

برای برخی از کاربران، اتصال تلفن به تلویزیون یکی از اساسی ترین عملکردها هنگام راه اندازی تلویزیون جی پلاس در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید فیلم ها و تصاویر را با کیفیت و وضوح بالا در تلویزیون تماشا کنید، باید بدانید که چگونه گوشی خود را به تلویزیون جی پلاس متصل کنید. استفاده از کابل HDMI یکی از ساده ترین راه ها برای اتصال گوشی به تلویزیون است و می توانید از آن برای ارسال و مشاهده صدا و تصویر با کیفیت بالا از گوشی خود در تلویزیون خود استفاده کنید. اما همه تبلت‌ها از کابل‌های HDMI پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق پورت‌های MHL و Slimport متصل شوید. اگر سیستم عامل گوشی شما iOS است، باید از برنامه Airport Express Mobile Hotspot استفاده کنید.

بیشتر بخوانید 

آموزش نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

نصب تلویزیون جی پلاس در محل

چگونگی اتصال تلویزیون هوشمند جی پلاس به اینترنت

یکی از مهم ترین فاکتورهای تلویزیون های هوشمند، اتصال به اینترنت است که برخی از کاربران مشتاق هستند بلافاصله پس از راه اندازی تلویزیون G+ آن را تجربه کنند. برای فعال کردن اینترنت در G + TV، ابتدا باید دکمه Home را در کنسول فشار دهید. وقتی منو باز شد گزینه setting را انتخاب کرده و کلید Enter را بزنید. منوی شبکه ظاهر می شود که در آن باید اتصال شبکه را انتخاب کنید. سپس روی Start Connection کلیک کرده و Cancel را انتخاب کنید. نام شبکه بی سیم خود را انتخاب کرده و رمز عبور آن را وارد کنید. پس از این مرحله تلویزیون به اینترنت شما وصل می شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمامی عوامل مرتبط با استفاده صحیح از تلویزیون جی پلاس را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. باید بدانید که با رعایت موارد فوق و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای استفاده از تلویزیون جی پلاس می توانید عمر تلویزیون خود را افزایش داده و تا حد امکان از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که مهمترین نکته در این زمینه استفاده از تلویزیون، نظافت و قرار دادن آن در محل مناسب است. با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق به راحتی می توانید بدون ایجاد مشکل از تلویزیون خود برای مدت طولانی استفاده کنید. همچنین در صورت خرابی تلویزیون شما می توانید از کارشناسان تی وی مارستان  برای عیب یابی صحیح تلویزیون خود کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *