کم نور شدن تلویزیون سامسونگ به چه علت است

می توان گفت تلویزیون های سامسونگ جزء پرطرفدارترین تلویزیون های دنیا هستند و فروش بسیار بالایی دارند. این تلویزیون ها طراحی زیبایی دارند و برخی از مدل های آن بسیار مقرون به صرفه هستند به همین دلیل تعداد زیادی از مردم آن را خریداری می کنند. کم نور شدن تلویزیون سامسونگ یکی از مشکلات خرابی عمده این برند است .

سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

با این حال، تلویزیون های سامسونگ مانند هر محصول دیگری می توانند با مشکل مواجه شوند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند تاریک شدن تلویزیون سامسونگ است. اگر شما نیز به دنبال راه هایی برای رفع مشکل کم نورشدن تلویزیون سامسونگ هستید، حتما تا پایان این مقاله باما همراه باشید.

بیشتر بخوانید

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

 

تاریک شدن تلویزیون سامسونگ SAMSUNG

بررسی اصلی ترین دلیل سیاه شدن تصویر تلویزیون های سامسونگ

یکی از مهم ترین دلایل کم نور شدن تلویزیون سامسونگ  طول عمر آن است. قطعات تلویزیون باید پس از مدت زمان مشخصی تعویض و تعمیر شوند. یکی از این قطعات، برد پاور تلویزیون است. وظیفه برد پاور تامین ولتاژ به قسمت های دیگر تلویزیون است.

هنگامی که نور پس زمینه از کار می افتد، باعث تاریک شدن تلویزیون سامسونگ می شود. نکته مهم این است که بیشتر اوقات برد پاور قابل تعمیر است. ایراد در مادربرد نیز می تواند باعث تاریک شدن تصویر تلویزیون سامسونگ شود، اما احتمال آن کمتر است.

کابل hdmi معیوب می تواند باعث لرزش یا تاریک شدن تصاویر شود. کابل های HDMI باید هر دو سال یکبار تعویض شوند. به طور کلی، این بدون شک اصلی ترینمورد برای کم نور شدن تلویزیون سامسونگ است. نور پس زمینه تلویزیون LED پس از 4-6 سال فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد. هنگام تعویض نور پس زمینه مراقب باشید این کار باید در تعمیرگاه مجاز تعمیرات تلویزیون سامسونگ انجام شود.

خراب شدن پنل تلویزیون سامسونگ

خرابی پنل تلویزیون یکی دیگر از دلایل تاریک شدن تلویزیون سامسونگ است. این مشکل می ‌تواند ناشی از معیوب بودن برد اصلی یا مایع لیکوئید دستگاه باشد. پنل تلویزیون بخشی است که عمر مفید مشخصی دارد.

پس از پایان عمر این قطعه که عمدتاً به دلیل افزایش زمان کار تلویزیون است، لکه هایی مانند ابر سیاه روی تصویر تلویزیون ظاهر می شود. در مرکز تعمیرات مجاز تی وی مارستان سامسونگ با رعایت تمامی راهکارها و روش های تعمیر این قطعه در صورت عدم تعمیر، پنل با نمونه اصلی و با کیفیت تعویض می شود.

بیشتر بخوانید

سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

سوختن پیکسل تلویزیون سامسونگ

سوختگی پیکسل یکی از دلایل کم نورشدن تلویزیون سامسونگ است. اگر تصویر به دلیل پیکسل های مرده و سوخته تار شده باشد، پنل باید تعویض شود. اکثر سوختگی‌های پیکسل به صورت خطوط کوتاه افقی و عمودی دیده می‌شوند که به تدریج رشد می‌کنند،.

اما گاهی اوقات دیده می‌شود که پیکسل‌های سوخته لکه‌های سیاهی را در تصویر تلویزیون ایجاد می‌کنند که ناشی از طراحی پنل در تلویزیون‌های LCD است.  تنها راه حل تعمیر تلویزیون ال ای دی تعویض کل پنل است.

 

کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

خراب شدن بک لایت تلویزیون سامسونگ

یکی از مهم ترین دلایل تاریک شدن تلویزیون سامسونگ، خرابی نور پس زمینه است. برای ایجاد یک تصویر بر روی صفحه تلویزیون، یک صفحه نمایش با لامپ های LED نور کافی برای انتقال تصویر را فراهم می کند. تلویزیون های LCD از نوع خاصی از لامپ فلورسنت استفاده می کنند که مزایا و معایب خاص خود را دارد.

در ال ای دی از لامپ های ال ای دی نیز برای انتقال تصاویر استفاده می شود. خرابی نور پس زمینه باعث کم نور شدن تلویزیون سامسونگ می شود که ابتدا با لکه های سیاه روی صفحه ظاهر می شود و به تدریج صفحه نمایش کاملا سیاه می شود.

 

مشکل در اتصالات تلویزیون سامسونگ

مشکل در کابل متصل به تلویزیون می تواند باعث کم نورشدن تلویزیون سامسونگ شود. این یکی از شایع ترین دلایل ایجاد تصاویر سیاه است. دلایل دیگر شامل قطع برق یا اتصال کابل تلویزیون به دستگاه خارجی است.

 

ورودی تلویزیون سامسونگ

از دیگر مواردی که می تواند باعث کم نورشدن تلویزیون سامسونگ شود، می توان به ورودی تصویر روی تلویزیون اشاره کرد. تلویزیون به ورودی متصل است و از آن سیگنال دریافت می کند. سپس این سیگنال ها را به صورت صوتی و تصویری نمایش می دهد. برای راه اندازی ورودی تلویزیون، اولین کار این است که تلویزیون را با کابل به این ورودی متصل کرده و سپس تلویزیون را روی آن نصب کنید.

به دلیل خطا ممکن است تصویر سیاه باشد. به عنوان مثال، یک تلویزیون به یک پخش کننده ویدیو وصل شده و ورودی آن به پخش کننده دیگری تنظیم شده است. در این حالت، از آنجایی که سیگنال دریافتی به تلویزیون نمی رسد، احتمالاً باعث تاریک شدن تلویزیون سامسونگ است.

 

سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

آپدیت کردن دستگاه

تلویزیون‌های جدیدتر و مدرن‌تر به به‌روزرسانی‌های مختلفی نیاز دارند، زیرا برنامه‌های تلویزیونی بیشتری نصب شده‌اند، ممکن است سیستم تلویزیون و نرم‌افزار آن به‌ روز نباشند و از لیست پشتیبانی خارج شده باشند. به روز نکردن تلویزیون و حذف آن از لیست پشتیبانی سامسونگ می تواند باعث کم نورشدن تلویزیون سامسونگ شود. در این صورت برای رفع مشکل، تلویزیون را از قسمت منو آپدیت کنید.

 

مشکل در سخت افزار تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از دلایل سیاه شدن تصویر مربوط به خرابی و خرابی تجهیزات تلویزیون، مدار و کابل ها و قطعات داخلی آن است. برای بررسی این موضوع کار خاصی نمی توانید انجام دهید. اگر تحقیقات و تلاش شما برای رفع مشکل نتیجه ای نداشته است، بهتر است آن را به یک متخصص تعمیر بسپارید.

خرابی قطعات تلویزیون یا سوختن آنها مشکل بزرگ و جدی است. این باعث تاریک شدن تلویزیون سامسونگ و مشکلات دیگر می شود.

 بیشتر بخوانید

سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

 

به هم ریختن تنظیمات تلویزیون سامسونگ

کمتر احتمال دارد که دلیل سیاه شدن تلویزیون به دلیل اشتباه بودن تنظیمات یا فعال بودن برخی گزینه ها باشد. مثلا، اگر در تنظیمات تلویزیون گزینه «صرفه جویی در انرژی» فعال باشد، تصویر تلویزیون پس از مدتی سیاه می شود. در این مورد، کافی است تنظیمات آن را بررسی کرده و این گزینه را غیرفعال کنید تا مشکل حل شود.

 

نحوه رفع کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

برای حل مشکل کم نور شدن تلویزیون سامسونگ، باید علت اصلی این مشکل به درستی تشخیص داده شود. اگر مشکل ناشی از هر یک از عوامل ذکر شده در بالا باشد، روش های تعمیر متفاوت است و تعمیر و تعویض این قطعات مشکل را حل می کند.

بنابراین برای رفع این مشکل تعویض و تعمیر پنل تلویزیون، بک لایت یا برد اصلی می تواند توسط تکنسین های تعمیر تلویزیون تی وی مارستان انجام شود.

با این حال، اگر با تاریک شدن تلویزیون سامسونگ مواجه شدید، ممکن است این یکی از دلایل تاریک شدن تلویزیون سامسونگ باشد. بنابراین برای اینکه به سایر قطعات آسیبی وارد نشود، در اسرع وقت با تعمیرگاه مجاز تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.

 

هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

یکی از مهم ترین فاکتورها در تعمیر تلویزیون سامسونگ هزینه نگهداری و تعمیرات آن است. بسته به آسیب و قطعات استفاده شده، هزینه تعمیر بسیار متفاوت است، بنابراین پس از بازدید تعمیرکار حرفه ای از محل مورد نظر و شناسایی مشکل، هزینه آن مشخص می شود.

در بیشتر موارد، هزینه تخمینی تعمیرات هنگام تماس با مشتری اعلام می شود.
دسته محصولات مصرفی در هزینه های تعمیر کم نور شدن تلویزیون سامسونگ نیزموثر است. هزینه قطعات یدکی بسته به کیفیت و کشور سازنده متفاوت است.

هزینه خدمات پس از شناسایی مناطق آسیب دیده تعیین می شود.
هزینه هایتعمیرات تلویزیون بر اساس لیست قیمت انجمن تعمیرات تلویزیون تعیین می شود. در برخی موارد خاص که تعمیر پیچیده و تخصصی است، قیمت تعمیر توافقی است.

مرکز تعمیرات تلویزیون تی وی مارستان با سال ها تجربه و استفاده از تکنسین های مجرب و آموزش دیده سعی در محدود نمودن هزینه های تعمیر و سرویس تا حد امکان دارد. تمامی لوازم مورد استفاده در این مرکز اصل و با کیفیت ترین قطعات موجود در بازار می باشد. تعمیرات و تعویض قطعات درمرکز مجاز تعمیر تلویزیون تی وی مارستان با 6 ماه گارانتی معتبر کتبی از سوی شرکت به شما داده می شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *