کانال یابی تلویزیون سامسونگ

راه اندازی کانال های تلویزیون سامسونگ و نحوه یافتن کانال های دیجیتال تلویزیون سامسونگ یکی از رایج ترین روش ها در استفاده از انواع مختلف تلویزیون است. راه اندازی گیرنده دیجیتال تلویزیون سامسونگ پس از نصب تلویزیون یک مرحله مهم برای دریافت کانال های تلویزیونی است.

نحوه کانال یابی تلویزیون سامسونگ

راه اندازی گیرنده دیجیتال تلویزیون  سامسونگ از روی صفحه تلویزیون و طی چند مرحله انجام می شود. اتصال آنتن تلویزیون و برقراری ارتباط بین گیرنده و تلویزیون یکی از مراحلی است که قبل از راه اندازی یک کانال تلویزیونی سامسونگ باید انجام شود. این مقاله ازتی وی مارستان به شما نشان می دهد که چگونه با دنبال کردن چند مرحله اساسی در تنظیمات گیرنده سامسونگ، کانال های دیجیتال را در تلویزیون سامسونگ را پیدا کنید.

 

کانال یابی تلویزیون سامسونگ چگونه است؟

بیشتر بخوانید

تنظیمات تلویزیون سامسونگ سری 7

 

مهم بودن تنظیم و کانال یابی تلویزیون سامسونگ

راه اندازی کانال تلویزیون سامسونگ یکی از مهمترین مراحل بعد از نصب آنتن و روشن کردن تلویزیون است. پس از اتصال آنتن از طریق جستجوی کانال یا تنظیمات دیجیتال تلویزیون سامسونگ، فرآیند ارتباط گیرنده و دیجیتال داخلی انجام می شود. Top of

سری جدید تلویزیون های سامسونگ مانند بقیه مدل ها دارای گیرنده دیجیتال می باشد تا با یک جستجوی ساده کانال به شبکه دسترسی داشته باشید. در سیستم تلویزیون سامسونگ از میانبری به نام Smart Hub استفاده می شود که امکان دسترسی به برنامه ها و تنظیمات دستگاه را فراهم می کند.

 

چرا کانال های تلویزیون سامسونگ از تنظیمات به هم می خورد

اگر تلویزیون را به تازگی خریداری کرده اید، قطعا کانال های تلویزیون تنظیم نشده اند و باید آن را با توجه به سیگنال منطقه خود تنظیم کنید. همچنین، گاهی اوقات تنظیمات کانال تلویزیون خراب می ‌شود و نیاز به تنظیم مجدد دارد.

اما یکی از دلایلی که باعث  از بین رفتن تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ می شود حرکت دادن تلویزیون است. با توجه به اینکه سیگنال ها بسته به منطقه جغرافیایی می توانند تغییر کنند، جابجایی تلویزیون باعث تغییر تنظیمات کانال تلویزیون نیز می ‌شود. بنابراین، اگر تلویزیون خود را از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می کنید، باید کانال تلویزیون را دوباره تنظیم کنید.

 

کانال یابی تلویزیون سامسونگ

کانال های تلویزیون سامسونگ با توجه به دسترسی انجام شده در طراحی این دستگاه به صورت دستی و اتوماتیک تنظیم می شوند. پس از نصب آنتن و انجام تنظیمات اولیه تلویزیون سامسونگ (مانند زبان، کشور مربوطه و …)، جستجوی کانال های دیجیتال سامسونگ را طبق مراحل زیر آغاز می کنیم.

 

نحوه کانال یابی تلویزیون سامسونگ به صورت خودکار

پس از اطمینان از مجهز بودن تلویزیون به گیرنده دیجیتال، وارد تنظیمات شده و از میانبر Smart  Hub استفاده کنید و مراحل زیر را برای جستجوی خودکار کانال دنبال کنید.

  • پس از یافتن آیتم منو در این قسمت، گزینه منوی Source را انتخاب کنید.
  • در قسمت Settings گزینه Channel Settings را انتخاب کنید.
  • سپس مورد Auto Store یا Auto Scan را انتخاب کنید.
  • در این مرحله فرآیند جستجوی کانال شروع می شود و در نهایت لیست کانال ها قابل مشاهده است.
  • صفحه گزینه Channel Set Up Complete نشان می دهد که اسکن کانال کامل شده است.

انجام این مرحله جستجوی کانال تلویزیون سامسونگ و گیرنده دیجیتال سامسونگ را به صورت کاملا تئوری راه اندازی می کند.

آموزش کانال یابی تلویزیون سامسونگ

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

نحوه جستو و جو کانال تلویزیون سامسونگ به صورت دستی

راه اندازی گیرنده دیجیتال سامسونگ به صورت دستی نیاز به تنظیم اولیه تلویزیون، از جمله نصب آنتن، برق و اتصال تصویر دارد. پس از انجام این مراحل، تلویزیون را روشن کرده و وارد منوی تنظیمات شوید تا تنظیمات کانال یا موارد پخش را انتخاب کنید.

پس از ورود به این قسمت تنظیمات، گزینه تنظیمات تخصصی را انتخاب کرده و در قسمت تنظیمات کانال مورد تنظیم دستی را انتخاب کنید. با وارد کردن فرکانس شبکه مورد نظر در قسمت جدید یا انتخاب آن از لیست فرکانس ها، دسترسی به جستجوی دستی کانال و افزودن کانال برای شما ایجاد شده است. با انتخاب آیتم مرتب سازی کانال در همان قسمت تنظیمات می توانید لیست انتخابی کانال ها را سفارش دهید.

 

نحوه جابه جایی کانال های تلویزیون سامسونگ

برای تغییر کانال های تلویزیون هوشمند سامسونگ با سیستم عامل تایزن: ابتدا دکمه Smart Hub را فشار دهید. روی گزینه Channel List کلیک کنید. سپس کانال ویرایش را انتخاب کنید و از کلیدهای کنترلی برای کلیک کردن استفاده کنید. با انتخاب هر کانال، منوی تلویزیون انگلیسی و منوی تلویزیون فارسی با گزینه های (حذف-حرکت-قفل) در سمت چپ ظاهر می شوند. با انتخاب هر موردی می توانید یک عمل را انجام دهید.

برای تنظیم شماره کانال پس از انتخاب کانال مورد نظر می توانید با استفاده از دکمه بالا یا پایین شماره کانال را تغییر دهید.

 بیشتر بخوانید 

ریست کردن تلویزیون سامسونگ چگونه است؟

نحوه حذف کردن کانال های تلویزیون سامسونگ

برای حذف کانال های تلویزیون هوشمند سامسونگ با سیستم عامل تایزن: ابتدا روی دکمه Smart Hub کلیک کنید. روی گزینه ای به نام ویرایش در لیست کانال کلیک کنید.

سپس با استفاده از دکمه های کنترل، کانال مورد نظر را برای ویرایش انتخاب کرده و کلیک کنید.  با انتخاب هر یک از کانال ها در سمت راست در صورتی که منو تلویزیون انگلیسی باشد گزینه های (حذف-حرکت-قفل) و در صورت فارسی بودن منو در سمت چپ ظاهر می شود. با انتخاب هر موردی می توانید یک عمل را انجام دهید.

برای حذف کانال می توانید پس از انتخاب کانال مورد نظر و انتخاب گزینه حذف (در منوی تلویزیون فارسی) و گزینه delet (در منوی تلویزیون انگلیسی) کانال را حذف کنید.

 

تنظیم و کانال یابی تلویزیون های غیر هوشمند سامسونگ

در اینجا نحوه تنظیم یک گیرنده هوشمند و جستجوی کانال در تلویزیون های غیرهوشمند سامسونگ با رفتن به تنظیمات اصلی دستگاه آورده شده است.

  • دکمه منو روی کنترل از راه دور را فشار دهید.
  • کلمه Channel را از لیست انتخاب کنید.
  • تنظیم خودکار یا برنامه تنظیم خودکار را انتخاب کنید.
  • اگر گیرنده شما “Air” یا “Cable” را نشان می دهد، گزینه “Air” را انتخاب کنید تا به کانال هایی که به آنتن بستگی دارند دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید

آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ

مشکل کانال یابی تلویزیون سامسونگ و بررسی آن

بروز یک سری خطا در فرآیند جستجوی کانال های تلویزیون سامسونگ می تواند در روند نصب گیرنده دیجیتال اختلال ایجاد کند. بررسی مشکلات و خطاهای اسکن در چندین کانال گیرنده دیجیتال کمک زیادی به جلوگیری از بروز این مشکلات می کند. مشکلاتی مانند عدم مشاهده لیست کانال پس از انجام جستجوی کانال، عدم دسترسی به کانال های جدید با وجود انجام مراحل به روز رسانی شبکه و مشکلات مشابه ممکن است مربوط به خطا در تنظیمات آنتن و دستگاه باشد.

در این موارد ارتباط با افراد متخصص در زمینه تنظیمات و نصب تلویزیون های سامسونگ فعالیتی کاربردی و موثر محسوب می شود. مرکز تعمیرات مجاز تلویزیون تی وی مارستان با چندین سال سابقه و استفاده از تکنسین های آموزش دیده و با تجربه آماده کمک رسانی برای حل مشکلات به وجود آمده در تلویزیون شما در اسرع وقت هستند. شما می توانید با ثبت سفارش در سایت تی وی مارستان یا تماس با این مرکز مشکلات خود را مطرح کنید.

 

نحوه کانال یابی تلویزیون سامسونگ

نمایندگی تعمیرات تلویزیون مجاز تی وی مارستان

هر آنچه از نمایندگی تعمیر تلویزیون انتظار دارید را در تی وی مارستان تجربه خواهید کرد. این مرکز خدمات تخصصی تعمیر تلویزیون را در محل مورد نظر کاربر ارائه می دهد. تیم تعمیر تلویزیون پس از تعیین مشکل تلویزیون، هزینه برآورد شده را به مشتری اعلام می کند و در صورت تمایل مشتری، تعمیر دستگاه را آغاز می کند.

خدمات این مرکز شامل تعمیر تلویزیون ال جی، تعمیر تلویزیون سامسونگ، تعمیر تلویزیون سونی، تعمیر تلویزیون پاناسونیک، تعمیر تلویزیون شارپ و … می باشد. لازم به ذکر است کلیه ایرادات صفحه نمایش ال ای دی و ال سی دی تلویزیون در مرکز تی وی مارستان با استفاده از قطعات باکیفیت، فابریک، اورجینال و دادن ضمانت نامه معتبر کتبی 6 ماه از طرف شرکت برای آسوده خاطر ماندن شما مشتریان گرامی رفع می گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *