تعمیر آب خوردگی تلویزیون

آب خوردگی تلویزیون یکی از شایع ترین عوامل آسیب تلویزیون در خانه های ایران است. حضور بچه های کوچک در خانه خود به خود خطر آب خوردگی تلویزیون را افزایش می دهد. آیا تا به حال به این مشکل فکر کرده اید که بعد از نفوذ آب به داخل تلویزیون باید چه اقداماتی انجام دهیم؟


مشاوره رایگان 

09127575993


هزینه تعمیر پنل آبخورده تلویزیون چقدر  است؟ مشتریان تعمیر تلویزیون تی وی مارستان هر روز این سوالات و بسیاری از سوالات مشابه را در مورد آب خوردگی تلویزیون و هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده را از کارشناسان ما می پرسند و نمی دانند در مواجهه با این مشکل چه باید بکنند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به شما توضیح دهیم هنگام آب خوردگی پنل تلویزیون باید چه اقداماتی انجام دهید.

بیشتر بخوانید

تعمیر پنل تلویزیون ایکس ویژن و هزینه تعویض

 

آب خوردگی تلویزیون به چه علت است؟

هنگام آب خوردگی پنل تلویزیون باید چه اقدامتی را انجام دهیم؟

اگر شما عزیزان با مشکل آب خوردگی تلویزیون مواجه شده اید لازم است اصلا نگران نباشید و کاملا خونسرد عمل کنید. فقط اقدامات زیر را در اسرع وقت قبل از بدتر شدن مشکل انجام دهید تا از آسیب بیشتر به تلویزیون جلوگیری کنید. در انگلیسی به مشکل تلویزیون آب خورده water damaged tv screen نیز گفته میشود .

 

  • ابتدا تلویزیون را خاموش کنید و از برق بکشید

اولین قدمی که شما باید بعد از آب خوردگی تلویزیون انجام دهید این است که بلافاصله تلویزیون را خاموش کنید و پریز را از برق بکشید. آب برای آسیب رساندن به اجزای الکتریکی به برق نیاز دارد و حتی زمانی که تلویزیون شما خاموش است، برق مصرف می کند و اگر روشن باشد برق از آن عبور می کند. به همین دلیل یک بار دیگر تاکید می کنیم که بلافاصله تلویزیون را از برق بکشید.

 

  • مرحله دوم صفحه تلویزیون را کاملا خشک کنید

سعی کنید با پاک کردن آب از تلویزیون تا حد امکان از ورود مستقیم آب به تلویزیون جلوگیری کنید، این کار می تواند آسیب را در اثر آب خوردگی تلویزیون کاهش دهد. فقط مراقب باشید در تمیز کردن و خشک کردن آب زیاده روی نکنید و با باز کردن تلویزیون سعی نکنید آب داخل تلویزیون را تمیز یا خشک کنید.

از آنجایی که منبع تغذیه تلویزیون یا همان پاور حتی در صورت عدم وصل شدن به برق آنقدر برق دارد که به انسان آسیب برساند و از طرفی در حین تمیز کردن برد می تواند اتصالات جدیدی ایجاد کند و آسیب را افزایش دهد. در این زمینه و هرگز به تنهایی این کار را انجام ندهید این کار نیاز به دانش و تخصص بالایی نیاز دارد.

 

  • تلویزیون را در محلی قرار دهید که آب درون آن بخار شود

تلویزیون خود را در محل باد یا گرما قرار دهید حتما توجه کنید از وسایل گرمایشی و سشوار اصلا استفاده نکنید. می توانید درشرایطی که تبخیر آب را تسریع می کند، آسیب به تلویزیون را به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید

تعمیر پنل تلویزیون سونی

  • دستگاه خود را تا 24 ساعت به برق متصل نکنید

توجه داشته باشید که تا 24 ساعت تلویزیون را روشن نکنید، زیرا حتی اگر کمی آب در تلویزیون وجود داشته باشد، می تواند آسیب را چند برابر کند و آسیب بیشتری ایجاد کند، اما اگر بعد از 24 ساعت، خطوط رنگی عمودی روی صفحه تلویزیون شما دیده شود این به این معنا است که آب خوردگی تلویزیون باعث اتصالات در پنل دستگاه شما شده است و برد تیکان یا مین برد تلویزیون شما آسیب دیده است.

 

دلیل آب خوردگی تلویزیون و روش حل مشکل

  • در مرحله آخر با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید

پس از انجام وظایف فوق از یک تکنسین حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که مشکلات آب خورگی تلویزیون یکی از حساس ترین مشکلاتی است که ممکن است برای تلویزیون پیش بیاید. بنابراین سعی نکنید خودتان بدون اطلاع قبلی تلویزیون را باز کنید. زیرا می توانید میزان آسیب وارد شده به دستگاه را تا زمانی که تلویزیون از تعمیر نشده، چندین برابر کنید! تعمیر پنل آب خورده تلویزیون یک کار بسیار تخصصی و فنی است که فقط تکنسین های ماهر و آموزش دیده قادر به انجام این کار هستند.

تکنسین های تی وی مارستان با چندین سال سابقه در زمینه تعمیرات انواع پنل تلویزیون آماده هرگونه تعمیرات و کمک رسانی به شما عزیزان در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

بیشتر بخوانید 

تعمیر کم نور شدن تلویزیون سامسونگ

علامت های آب خوردگی تلویزیون چیست؟

اغلب موارد آب خوردگی تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی به حدی نیست که بتوانید مشاهده کنید که آب به داخل پنل تلویزیون نفوذ کرده است. قرار دادن تلویزیون در محیط مرطوب یا شرجی می تواند مشکلات مشابهی ایجاد کند . در این صورت مشاهده ایرادات در تصویر ممکن است نشان دهنده ورود رطوبت یا آب به تلویزیون باشد.

آب خوردگی تلویزیون به هر طریقی باشد باعث ایجاد خطوط افقی روی صفحه تلویزیون است یا تصویر را به صورت دو تیکه یا گاهی اوقات تصویر را تیره نشان می دهد که در هر صورت پنل تلویزیون نیاز به تعمیر دارد.

اگر در تلویزیون خود بعد از روشن کردن هیچ تصویری مشاهده نکردید برد تیکان یا برد اصلی تلویزیون شما آسیب دیده است. در این صورت حتما از یک تعمیر کار تخصصی برای تعمیر پنل آب خورده تلویزیون کمک بگیرید.

 

هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده

به طور کلی توجه داشته باشید که هزینه تعمیر پنل آب خورده تلویزیون به دلیل تنوع و حساسیت اجزای آن بسیار متغیر و در برخی موارد بسیار بالا است. اگر تلویزیون خراب باشد، عوامل زیر بر هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده ال سی دی یا ال ای دی بسیار موثر است:

  • میزان آسیب وارد شده به بخش پنل تلویزیون
  • برند دستگاه شما
  • هزینه حمل و نقل در صورت نیاز برای حمل دستگاه به کارگاه تعمیر تلویزیون
  • به تعداد و نوع قطعات آسیب دیده داخل دستگاه

تی وی مارستان برای تعمیر پنل آب خورده تلویزیون از قطعات اورجینال و اصلی خود برند آن دستگاه استفاده می کند. لازم به ذکر است تمامی هزینه ها زیر نظر شرکت بوده و تعرفه تعمیرات تلویزیون است و هیچ وجه اضافی دیگری از مشتری دریافت نخواهد شد. تمامی قطعات و هرگونه تعمیرات توسط تی وی مارستان با 6 ماه گارانتی کتبی شرکتی برای آسوده خاطر بودن شما انجام خواهد شد.

 

تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون

تعمیر پنل تلویزیون آب خورده

تعمیر تلویزیون آب خورده  کار دشواری است. نتیجه تعمیر به نوع مشکل، شدت و محل آن بستگی دارد. اگر آسیب  به پنل تلویزیون توسط نفوذ آب جزئی است یا اگر تلویزیون در یک محیط مرطوب شروع به خراب شدن کرده است، مراحل 1 تا 5 بالا را حتما دنبال کنید. تلویزیون را از برق بکشید و آن را به مکانی خشک منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون به اندازه کافی از اشیاء دیگر دور باشد تا جریان هوای لازم به آن برسد و رطوبت تبخیر شود. اگر آب به تلویزیون شما آسیب جدی وارد کرده است، باید از یک تکنسین حرفه ای برای تعمیر یا تعویض پنل تلویزیون کمک بگیرید. اگر این موارد کاربردی نیستند، ممکن است نیاز به خرید یک تلویزیون جدید داشته باشید.

 

آب خوردگی تلویزیون های ال ای دی

در مورد خوردگی تلویزیون ال ای دی دقت کنید که در تلویزیون ال ای دی اجزای صفحه نمایش و قطعات برد هارد توسط شانه مسی به یکدیگر متصل می شوند. مس به این دلیل استفاده می شود که رسانای بسیار خوبی برای الکتریسیته است. این قطعه بسیار سریع و کارآمد و در عین حال بسیار ظریف و شکننده است. به همین دلیل باید تلویزیون را در محیطی مناسب و دور از فضاهای باز که احتمال خیس شدن پنل تلویزیون وجود دارد نگهداری کنید.

ترکیب آب، مس و الکتریسیته یک مخلوط خورنده به نام الکترولیز ایجاد می کند که می تواند مس را بسوزاند و سیم های ارتباطی بین صفحه نمایش و سیم های تلویزیون شما را از بین ببرد. این ترکیب بسیار خطرناک است و حتی می تواند تلویزیون شما را غیر قابل تعمیر کند! به همین دلیل وقتی به پنل تلویزیون آب نفوذ می کند ، مهم است که تلویزیون را خاموش کرده و از برق بکشید. تا زمانی که توسط یک تکنسین حرفه ای و با تجربه بازرسی، تمیز و خشک نشده است، دیگر از آن استفاده نکنید.

 

آسیب دیدن تلویزیون های ال سی دی در اثر آب خوردگی

تلویزیون های LCD به دلیل آسیب آب و رطوبت می توانند مشکلات بیشتری نسبت به تلویزیون های LED داشته باشند. کریستال مایع لیکوئید  بین دو لایه شیشه نازک LCD در اثر تماس مستقیم با آب یا رطوبت آسیب می بیند و علائم آسیب نفوذ آب بسته به نوع آسیب متفاوت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *