به هم ریختگی رنگ تلویزیون

تصور کنید که در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی، سریال، فوتبال و … هیجان انگیز هستید که ناگهان تصویر تلویزیون یکپارچگی خود را از دست می دهد و رنگ های مختلفی روی آن ظاهر می شود. بدون شک هر فردی در این شرایط اضطراب زیادی دارد. چون فکر می کند برای خرید تلویزیون جدید باید پول زیادی خرج کند. اما قبل از اینکه ناامید شوید، بهتر است با یک مرکز معتبر تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.


*مشاوره رایگان*

09127575993


بیشتر بخوانید 

علت پیکسل سوختگی تلویزیون و راهکارهای رفع آن

علت به هم ریختگی رنگ تلویزیون چیست

ابتدا باید مشخص شود که چه چیزی باعث به هم ریختگی رنگ در تلویزیون شده است. خوشبختانه قاطی شدن رنگ تلویزیون مشکلی است که به راحتی قابل رفع است. در ادامه این مطلب با ما در مرکز تعمیر تلویزیون تی وی مارستان همراه باشید تا در مورد این آسیب، روش های پیشگیری و رفع این مشکل بیشتر بدانید.

علت به هم ریختگی رنگ تلویزیون

چه دلایلی باعث به هم ریختگی رنگ تصویر تلویزیون می شود؟

به طور کلی قاطی شدن رنگ تلویزیون به روش های مختلفی صورت می گیرد. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که باید بررسی و برطرف شود. یکی از مهم ترین دلایل ترکیب رنگ در تلویزیون، خرابی پنل تلویزیون است. گاهی اوقات استفاده بیش از حد از تلویزیون یا قرار گرفتن این دستگاه در معرض حرارت زیاد باعث می شود رنگ های تلویزیون به هم ریخته شود.

آسیب به صفحات انتقال تصویر نیز یکی از دلایلی است که برای عیب یابی تلویزیون در هنگام به هم ریختگی رنگ تلویزیون بررسی می شود. خرابی نور پس زمینه، فرسودگی پیکسل، خرابی ترانزیستور پیکسل و عواملی از این دست باعث ترکیب رنگ در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی می ‌شود.

 

مشکل در پنل تلویزین باعث به هم ریختگی رنگ می شود

پنل تلویزیون یکی از مهم ترین و اساسی ترین قطعات تلویزیون به شمار می رود که خرابی این قطعه می تواند مشکلات زیادی را در تلویزیون ایجاد کند که یکی از این مشکلات می تواند قاطی شدن رنگ تلویزیون ال ای دی باشد.

اگر پنل تلویزیون شما هنگام تمیز کردن داخل آن آب نفوذ کند یا چیزی روی تلویزیون پرتاب شد یا اسباب بازی های کودکان به آن آسیب رساند، پنل تلویزیون شما آسیب می بیند. تعمیر پنل تلویزیون یک کار بسیار تخصصی است و تعویض آن نیز هزینه بر است.

اگر پنل به هر دلیلی شکسته یا آسیب ببیند، ترکیب رنگ در تلویزیون نمی تواند به درستی انجام شود و در نتیجه تصویر روی صفحه تلویزیون به رنگ سبز ظاهر می شود.

بیشتر بخوانید

علت سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی 

معیوب شدن پیکسل های تصویر تلویزیون

برای نمایش یک تصویر، هر پیکسل به یکی از 3 رنگ قرمز، سبز و آبی (RGB) تبدیل می شود. این پیکسل ها توسط ترانزیستورها کنترل می شوند. وقتی پیکسل ها می سوزند، آن نقطه روی تلویزیون سیاه می شود. اگر می خواهید بدانید که آیا پیکسل های تلویزیون سوخته است یا خیر، تلویزیون را به یک متخصص تعمیر تلویزیون واگذار کنید.

اگر تصویر تلویزیون شما قرمز است، به این معنی است که یکی از پیکسل های تلویزیون همیشه روشن است. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که ترانزیستور جریان را دریافت نمی کند، بنابراین نور از لایه RGB عبور نمی کند و پیکسل به رنگ اصلی خود که قرمز است نمایش داده می شود. سوختن پیکسل یکی از دلایل اصلی به هم ریختگی رنگ تلویزیون است.

خرابی بک لایت تلویزیون

همه تلویزیون ها دارای نور پس زمینه برای نمایش تصویر هستند که توسط لامپ های فلورسنت در تلویزیون های LCD و لامپ های LED در تلویزیون های LED تولید می شود. در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی به لامپ های فلورسنت و ال ای دی که روی صفحه نمایش قرار می گیرند، نور پس زمینه می گویند.

اگر به مدت طولانی از تلویزیون استفاده کنید و به آن استراحت ندهید نور پس زمینه آن دچار مشکل می شود و باعث به هم ریختگی رنگ تلویزیون می شود. از طرف دیگر، اگر نور پس‌زمینه در تنظیمات تلویزیون خیلی زیاد باشد، در درازمدت بک لایت آسیب خواهد دید. بنابراین مهم ترین دلیل قاطی شدنم رنگ تلویزیون، خرابی نور پس زمینه این دستگاه است.

 

دلیل دو رنگ شدن تصویر تلویزیون

یکی دیگر از انواع قاطی شدن رنگ تلویزیون، دورنگ شدن تصویر تلویزیون است. در این حالت وقتی تلویزیون روشن است، تصاویر در حالت دو رنگ نمایش داده می شوند. گاهی اوقات حتی بخشی از تصویر تیره و روشن تر از کل تصویر است.

در این حالت نور پس زمینه از کار افتاده و این قسمت نیاز به تعمیر دارد. معمولاً وقتی بک لایت از کار می افتد، نیازی به تعویض پنل نیست. یک تعمیرکار ماهر می تواند در تعمیر نور پس زمینه تلویزیون مشکل دو رنگ یا تصاویر تیره و روشن را حل کند.

بیشتر بخوانید

سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن به چه علت است؟

علت آبی شدن صفحه تلویزیون چیست؟

یکی دیگر از مشکلات رایج به هم ریختگی رنگ  تلویزیون های LED آبی شدن تصاویر است. در این شرایط باید علت اصلی و مشکلات مربوط به آن را در پنل جستجو کنید. شایان ذکر است که خرابی نور پس زمینه نیز می تواند منجر به چنین وضعیتی شود.

سوختن پیکسل یکی دیگر از مشکلاتی است که باعث ایجاد تصاویر آبی می شود. برای رفع قاطی شدن رنگ تلویزیون باید پنل و نور پس زمینه را بررسی کنید و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.

قاطی شدن رنگ تلویزیون

علت سبز شدن تصویر تلویزیون چیست؟

دلیل اصلی سبز شدن تصاویر باید در ضربه پنل دیده شود. گاهی اوقات پنل به دلیل جابه جایی نامناسب تلویزیون آسیب می بیند. این مشکل می تواند باعث به هم ریختگی رنگ تلویزیون LED شود. تبادل این رنگ ها در سه رنگ اصلی  یعنی آبی ، قرمز و سبز رخ می دهد و به شما رنگ سبز را نشان می دهد.

 

علت بنفش شدن تصویر تلویزیون چیست؟

اگر کابل HDMI به درستی به دستگاه وصل نشده باشد، صفحه تلویزیون ممکن است بنفش شده باشد. این مشکل معمولا زمانی رخ می دهد که کابل HDMI معیوب باشد. تلویزیون خود را خاموش کنید و اتصال را بررسی کنید و مطمئن شوید که هر دو طرف کابل به درستی وصل شده اند.

حالا تلویزیون را روشن کنید، اگر صفحه همچنان بنفش است، از کابل HDMI دیگری استفاده کنید. اگر حتی پس از تعویض کابل نیز با صفحه نمایش بنفش تلویزیون روبرو هستید، باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

عیب یابی قاطی شدن رنگ تلویزیون

تشخیص و تعمیر به هم ریختگی رنگ تلویزیون اولین قدمی است که باید در صورت مشاهده این مشکل انجام دهید. تست تخصصی و عیب یابی دقیق تنظیمات رنگ صفحه و یا مشکلات قاطی شدن رنگ تلویزیون با سرعت و مهارت توسط کارشناسان تی وی مارستان انجام می شود.

جابجایی و تعمیر تلویزیون فقط باید توسط متخصصان ماهر و با تجربه انجام شود. شما عزیزان می توانید برای رفع مشکل اختلاط رنگ تلویزیون خود با کارشناسان تی وی مارستان تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید 

قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون سامسونگ

تعمیر به هم ریختگی تصویر تلویزیون و روش های عیب یابی آن

  • پس از کشف خرابی نور پس زمینه ناشی از روشن بودن طولانی مدت تلویزیون، باید این قطعه را تعمیر کنید.
  • لازم به ذکر است که در اکثر موارد تعمیر پنل دستگاه غیرممکن است.
  • اگر به دلیل خرابی پنل تلویزیون رنگ تلویزیون با هم قاطی شود، پنل تلویزیون باید تعمیر یا تعویض شود.
  • می توان با تعمیر پیکسل یا تعویض آن مشکل به هم ریختگی رنگ تلویزیون را حل کرد
  • خرابی نور پس‌زمینه همچنین می‌تواند عامل اصلی ایجاد رنگ‌های اضافی روی صفحه هنگام نمایش تصاویر باشد
  • مشکل تیره یا روشن بودن تصاویر (دو رنگ شدن تصویر) ناشی از خرابی نور پس زمینه را می توان به راحتی با تعمیر نور پس زمینه حل کرد و در این صورت نیازی به تعویض پنل نیست

 

سخن پایانی

دلیل قاطی شدن رنگ تلویزیون یکی از مشکلات رایج سامسونگ، اسنوا، ال جی و دیگر  نمایشگرهای موجود است. همچنین لازم به ذکر است که رفع مشکلات  به هم ریختگی رنگ تلویزیون بدون دانش فنی غیرممکن است. کارشناسان تعمیر تلویزیون تی وی مارستان خدمات زیر را به شما مشتریان ارائه می دهند.

  • خدمات کاملا تخصصی و حرفه ای تعمیر به هم ریختگی رنگ تلویزیون
  • تعمیر پنل آسیب دیده
  • خطوط رنگ ثابت روی نمایشگر را به صورت کاملا تخصصی تعمیر می کنند
  • تعمیر خطوط افقی و عمودی روی تصویر تلویزیون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *