rsz maxresdefault 1

آموزش کانال یابی تلویزیون ال جی

امروزه برند ال‌ جی یکی از محبوب‌ترین برندهای لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان محسوب می‌شود، در حالی که نیاز به تلویزیون دیجیتال در خانه نیز مشهود است. پس حتما تصمیم گرفته اید برای خرید به نمایندگی تلویزیون  LG مراجعه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی هم به صورت دستی و اتوماتیک آشنا شوید.

 کانال یابی دستی تلویزیون ال جی

بیشتر بخوانید

تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

 

تنظیم و کانال یابی تلویزیون LG

امروزه تلویزیون های نسل جدید مجهز به گیرنده های دیجیتالی هستند که سیگنال های شبکه های پخش محلی را دریافت می کنند و در واقع برای استفاده از این سیگنال ها نیازی به تهیه گیرنده دیجیتال مجزا نیست. انواع مختلفی از گیرنده های دیجیتال بسته به منطقه ای که در آن استفاده می ‌شود وجود دارد، زیرا داده های رادیویی در مناطق مختلف متفاوت است.

بنابراین در تولید این تلویزیون ها از گیرنده های دیجیتال پیچیده ای استفاده می شود تا بتوان از آنها در تمامی مناطق از خاورمیانه گرفته تا اروپا و حتی آمریکا استفاده کرد.

به کمبود گیرنده های دیجیتال و در نتیجه دشواری جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال ‌جی توجه کنید، حتی اگر تلویزیون های نسل قبلی از دوران آنالوگ به عصر دیجیتال منتقل شده ‌اند.

به همین دلیل بهتر است هنگام خرید تلویزیون های خود از داشتن یک گیرنده دیجیتال اطمینان حاصل کنید تا بعداً با مشکل کانال یابی تلویزیون ال جی مواجه نشوید.

 

نحوه انجام دادن انواع کانال یابی در تلویزیون های ال جی

برای جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال جی، می توانید به صورت خودکار یا دستی جستجو کنید. در جستجوی خودکار کانال، شبکه ها به ترتیب ارائه شده توسط پخش کننده محلی بازیابی می شوند و به همان ترتیب در سیستم شما مرتب می شوند.

با این حال، کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت دستی مزایا و معایب خود را دارد. به عنوان مثال در جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های LG، اگر به صورت خودکار این کار را انجام دهید، ممکن است کانال های تکراری دریافت کنید.

اما همه شبکه ها در سیستم شما وجود دارند، اما در آموزش جستجوی کانال یابی تلویزیون ال جی، می بینیم که در Manual کانال جستجو شبکه‌های تکراری را پیدا نمی‌کند، اما از شما می‌خواهد که شماره پهنای باند هر کانال، یا فرض کنید، سیگنال هر کانال را داشته باشید، یا آن را از ایستگاه رادیویی و تلویزیونی محلی خود دریافت کنید، و سپس این سیگنال‌ها را جداگانه برای هر کانال وارد کنید.

بیشتر بخوانید

نصب برنامه روی تلویزیون ال جی چگونه است؟

 

به منو تنظیمات برای کانال یابی تلویزیون ال جی بروید

برای شروع جستجوی کانال های ال جی، به تنظیمات دستگاه خود وارد شوید. در برخی از مدل ها، برای ورود به این بخش، بسته به مدل تلویزیون خود، به یکی از دو گزینه setup یا programmes وارد شوید. بعد از این قسمت به طور کلی منوی دیجیتال جستجوی کانال تلویزیون ال جی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و فقط ظاهر آنها با یکدیگر متفاوت است بنابراین مشکل خاصی برای یادگیری کانال یابی تلویزیون ال جی نخواهید داشت.

 

آموزش کانال یابی تلویزیون ال جی

نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت دستی

پس از ورود به منوی setup یا programmes اینجا، برای جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال جی وارد قسمت جستجوی دستی کانال شوید. سپس سیگنال مربوط به کانال یا شماره پهنای باند مورد نظر را به صورت دستی در یکی از دو بخش VHF CH یا CHF CH وارد کنید.

(اگر نوع کانال را نمی دانید، شماره پهنای باند را در هر دو قسمت امتحان کنید). در ادامه آموزش کانال یابی تلویزیون ال جی باید گفت که در این مرحله باید گزینه افزودن یا آپدیت را برای اضافه کردن کانال های تلویزیون  LGانتخاب کنید.

برای دریافت هر سریال شبکه به چندین کد نیاز داریم و لازم است بدانید که به طور کلی برای یافتن کانال های دیجیتال در تلویزیون ال جی، کدهای 34،37،43مختص تهران و کدهای 23، 29 و 35 ویژه استان البرز است.

ذکر این نکته ضروری است که برای به دست آوردن کانال ها به همان ترتیب دلخواه، این کدها باید به همان ترتیب وارد شوند. برای جستجوی دیجیتال کانال در تلویزیون ‌های ال جی اگر کدها و سیگنال ها را ندارید و می خواهید کانال ها را به صورت دستی جستجو کنید، باید این اعداد را از ایستگاه رادیویی و تلویزیونی خود دریافت کنید.

 

نحوه کانال یابی تلویزیون LG به صورت خوکار

حال اگر سیگنال ندارید برای سهولت کار گزینه جستجوی خودکار کانال را انتخاب کرده و سپس دکمه شروع را در این منو فشار دهید.

سپس منتظر بمانید تا جستجوی کانال کامل شود و نوار صفحه تا 100% پر شود تا تمام کانال های دیجیتال را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید 

آموزش کانال یابی تلویزیون سامسونگ

 

اضافه کردن کانال های HD به تلویزیون ال جی

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما شنیده اید که اخیراً 13 کانال HD در رادیو و تلویزیون در دسترس قرار گرفته است تا بتوانید آنها را به کانال های تلویزیونی دیگر اضافه کنید و از کیفیت ارائه آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که دریافت کانال های HD به تلویزیون ال جی شما بستگی دارد و محصول شما باید شرایط زیر را داشته باشد.

  • تلویزیون های ال جی باید تیونر دیجیتال DVB-T2 داشته باشند.
  • وضوح آن نباید کمتر از FHD باشد و تصویر آن باید 50 فریم بر ثانیه باشد.
  • این دستگاه باید بتواند کدک 265 ” HEVC ” را اجرا کند.
  • باید بتواند از کدک های صوتی HE-AAC(V2) و HE-ACC(V1) پشتیبانی کند.

ابتدا باید مطمئن شوید که نسخه نرم افزار تلویزیون هوشمند  LGشما به روز است. در غیر این صورت باید نرم افزار تلویزیون را ارتقا دهید. پس از تایید این مراحل، نحوه یافتن کانال های HD، مراحل باقیمانده به صورت جستجوی کانال در شبکه دیجیتال شما خواهد بود، وامکان جستجوی خودکار و دستی کانال وجود دارد.

 

آموزش کانال یابی تلویزیون ال جی

بررسی آنتن تلویزیون ال جی

در ادامه مبحث ذکر این نکته ضروری است که در هنگام جستجوی دستی و خودکار کانال ممکن است با پیغام عدم سیگنال مواجه شوید و یا در هنگام افزودن کانال گزینه آپدیت تلویزیون ال جی شما فعال شود. در این صورت باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • شکستگی یا بروز هر گونه مشکل مانند قرارگیری نامناسب آنتن متصل به تلویزیون
  • ورودی کابل آنتن و ورودی کابل تلویزیون را بررسی کنید.
  • کابل اتصال آنتن به تلویزیون را بررسی کنید

هنگام جستجوی کانال در تلویزیون های ال جی این را در نظر داشته باشید و حتماً از فروشنده برای انتخاب آنتن خود بر اساس محل زندگی خود کمک بخواهید. به عنوان مثال در برخی مناطق به دلیل سیگنال قوی، عدم وجود موانع زیاد و یا نزدیکی دکل های رادیویی و تلویزیونی، حتی با یک آنتن رومیزی ساده می توان سیگنال مورد نظر را دریافت کرد، اما در برخی مناطق، به آنتن هوایی برای کانال یابی تلویزیون ال جی نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *