بنر بکلایت ایکس ویژن

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

با انتخاب مدل دستگاه خود یا جستجو آن از نوار ابزار زیر به هزینه تعمیر تلوبزبون ایکس ویژن و قیمت تمام شده برای مشتری با تعویض در منزل دستیابید

مدل در هر برند  شاخصه اصلی هر تلویزیون است  

 

ک مشخص کننده سایز ، نوع صفحه نمایش ، بکلایت و تمامی قطعات استفاده شده در دستگاه تلویزیون  میباشد

 

مجموعه تی وی مارستان با تلاش برخی از متخصصان و تکنسین های مجرب ایرانی و خارجی سعی در تجمیع تمامی اطلاعات تخصصی تلویزیون در این سایت کرده

 

تا مشتریان عزیز علاوه بر یادگیری مختصری از نحوه کارکرد تلویزیون ب راحتی ایراد و هزینه قطعات و اجرت های تصویب شده اتحادیه دستیابی

 

و دسترسی ب برترین تکنسین های این حوضه داشته باشند 

مشاوره رایگان با تکنسین متخصص مجموعه تی وی مارستان
993 75 75 0912

بکلایت تلویزیون ایکس ویژن

نور پس زمینه  یا بک لایت تلویزیون منبع نوری است که روی پنل تلویزیون برای ایجاد تصویر نصب می شود می گویند.

حال در زیر در مورد مبحث نور پس زمینه تلویزیون، نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون، هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن در این شرایط و همچنین میزان عمر مفید این بک لایت ها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

تلویزیون ایکس ویژن یکی از تلویزیون‌های پرفروش در بازار است.

با این حال، همانطور که اتفاقات زیادی در زندگی رخ می‌دهد، ممکن است در برخی موارد نیاز به تعمیر داشته باشید.

در این مقاله، به راه‌حل‌های تعمیر بکلایت تلویزیون ایکس ویژن خواهیم پرداخت

 

1- بررسی سیم‌های اتصالات اگر تصمیم گرفتید تلویزیون ایکس ویژن خود را تعمیر کنید، اولین قدم بررسی کابل‌ها و سیم‌های اتصالات است. عدم اتصال صحیح سیم‌ها ممکن است باعث بروز مشکلات در تلویزیون شما شود. لذا، مطمئن شوید که سیم‌ها به درستی وصل شده‌اند

 

 2- بررسی تنظیمات
تصویر اگر تصویر تلویزیون شما شفاف نیست یا زاویه دید آن به درستی تنظیم نشده است،
ممکن است باید تنظیمات تصویر را تغییر دهید. شما می‌توانید تنظیمات را در منوی
تلویزیون پیدا کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید
.

 

3-تماس با تعمیرکار مجاز اگر مشکلات تلویزیون شما همچنان برطرف نشده است،

بهترین راه حل برای شما این است که با تعمیرکار مجاز تلویزیون ایکس ویژن تماس بگیرید.

یک تعمیرکار مجاز می‌تواند مشکلات تلویزیون شما را تشخیص داده و به بهترین روش برای تعمیر آن راهنمایی کند

 

تی وی مارستان
بیمارستان تخصصی تلویزیون
در خواست خدمات

سیاه شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

 

تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در تهران

 

بک لایت تلویزیون چیست؟

در طول سال ها، با ایجاد تلویزیون های LCD و بعداً تلویزیون های LED، بک لایت به بخش عمده ‌ای ازقطعات تلویزیون ها تبدیل شده است.

زیرا بدون نور پس زمینه تلویزیون هیچ تصویری دیده نمی شود. و همانطور که در مقدمه اول خواندید; تصویر ایجاد شده بر روی پنل دستگاه نیاز به منبع نور دارد تا توسط شما دیده شود، به این نور پس زمینه تلویزیون، نور بک لایت می گویند.

امروزه نور پس زمینه LED به دو صورت عمده در تلویزیون ها استفاده می شود.

  • قرار گرفتن در لبه های ((Edge

برای تولید تلویزیون های ال ای دی نازک، چراغ های ال ای دی در ردیفی از چراغ های ال ای دی قرار می گیرند که در لبه پنل به هم متصل شده اند و با مقاومت در برابر نور، پنل از نور پس زمینه بهره مند می شود.

  • به روش مستقیم Direct

بنابراین، مجموعه ای از ال ای دی ها درست پشت پنل در فواصل صحیح قرار می گیرند و پنل مستقیماً به سمت منبع نور قرار می گیرد.

چگونه تشخیص دهیم بک لایت تلویزیون ایکس ویژن دچار مشکل شده است؟

عملکرد چراغ ها ایجاد نور برای نمایش صفحه تلویزیون است. هنگامی که نور پس زمینه تلویزیون آسیب ببیند، یکی از شرایط زیر برای شما اتفاق می افتد.

  • تلویزیون شما صدا دارد ولی تصویری نشان نمی دهد.
  • وقتی تلویزیون روشن می شود و لوگو ظاهر می شود، صفحه تلویزیون تاریک می شود.
  • وقتی تلویزیون برای مدتی روشن است، تصویر سیاه می شود.
  • بخشی از تلویزیون روشن یا چشمک می زند.

اگر یکی از موارد بالا برای شما اتفاق افتاد، چراغ پشتی  تلویزیون خراب است و باید بک لایت تلویزیون خود را تعمیر کنید.

تشخیص مشکل بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

بیشتر بخوانید

شطرنجی شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

شناخت انواع مدل های بک لایت تلویزیون

دو نوع نور پس زمینه تلویزیون وجود دارد LED و LCD، تلویزیون های منحنی و کروی نیز از نور پس زمینه LED استفاده می کنند. تفاوت بین نور پس زمینه به انواع چراغ های LED، نحوه پیکربندی آنها و صفحات فیلتر بستگی دارد.

به عنوان مثال در برخی مدل ها چراغ LED سفید و در برخی مدل ‌های دیگر قرمز یا زرد است.

نشان دادن تصویری صاف و یک دست وظیفه صفحات فیلتر است.

از کجا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن شروع می شود؟

تعمیرکار برای اینکه بتواند نور پس زمینه تلویزیون را تعمیر کند، اول از همه باید بتواند بک لایت و مشکلات مربوط به آن را به درستی تشخیص دهد، ودلیل نصب آن در دستگاه چیست. روش های تست آن چگونه است و نور پس زمینه تلویزیون دقیقا کجاست. همچنین تعمیرکار باید به خوبی تشخیص دهد چه علت هایی باعث خراب شدن بک لایت تلویزیون می شود. بعد سراغ تعمیر آن برود.

 مراحل تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

مراحل تعمیر نور پس زمینه تلویزیون Backlight شامل تعویض لامپ آسیب دیده یا  نیمه آسیب دیده و تعمیر تابلو برق یا تعمیر پنل تلویزیون (قطعه برق نور پس زمینه) می باشد. تنظیم نور پس زمینه در تلویزیون میزان نور بک لایت را حدود 10 درصد کاهش می دهد و فشار روی چراغ های LED را کاهش می دهد. این قطعه نیز بسیار مهم است و در هنگام تعمیر چراغ تلویزیون باید بررسی شود.

در مواقعی مانند تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در حال تعمیر چراغ پشت تلویزیون به این نکته توجه کنید که میزان نور پس‌زمینه تلویزیون‌های ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی را می‌توان بر اساس نور محیط تغییر و تنظیم کرد، اما از آنجایی که تصویر تلویزیون در حالت حداکثر افزایش می‌یابد، این نور معمولاً در حالت  100 درصد استفاده می‌شود.

در تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی در صورت آسیب دیدن لامپ باید ابتدا قطعه اصلی و پلاریزر جدا شده و سپس لامپ آسیب دیده شناسایی و تعویض شود. بنابراین جدا شدن صفحه نمایش اصلی یعنی ماژور به دلیل ضخامت کم و خطر شکستگی بسیار حساس است و به همین دلیل بسیاری از شرکت های تعمیر تلویزیون قطعات معیوب پنل تلویزیون را تعویض می کنند که نیازمند به قیمت بسیار بالا است.

اگر برای تعمیر نور پس‌زمینه تلویزیون به کمک حرفه‌ای و بسیار شایسته نیاز دارید، به متخصصان فعال ما درتی وی مارستان اعتماد کنید. توجه داشته باشید که تعمیر نور پس زمینه تلویزیون به مهارت و دانش  خاص نیاز دارد و حتما باید توسط افراد با تجربه در این زمینه انجام شود. در ادامه این مطالب با تی وی مارستان همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن به دست آورید.

 

 

راه های جلوگیری از خراب شدن زود هنگام بک لایت تلویزیون

  • هیچ وقت در منوی تنظیمات تلویزیون خود نور صفحه نمایش را تا بالا ترین حد ممکن قرار ندهید به عبارت دیگر روی عدد 100 تنظیم نکنید.
  • میزان استاندار نور صفحه نمایش برای همه مدل های تلویزیون بین 70 تا 80 است.
  • هگز صفحه نمایش خود را به صورت طولانی روشن نذارید معمولا بین5تا6 ساعت استفاده دستگاه خود را 3 ساعت خاموش نگهدارید. تا از داغ شدن آن جلوگیری کنید.

 

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

نور پس زمینه تلویزیون ایکس ویژن با توجه به مشکلاتی که می بینید می توانید آن را تعمیر یا تعویض کنید پس طبیعی است که هزینه های تعمیر کمتر از هزینه های تعویض باشد. اما اگر شخصی که بک لایت تلویزیون شما را تعمیر می‌کند، تخصص و مهارت زیادی نداشته باشد، هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن به مراتب بیشتر میشود .

به این ترتیب اگر بدون در نظر گرفتن عمر مفید و سلامت سایر چراغ های بک لایت ، قطعه آسیب دیده را تعمیر کنید، پس از مدتی مجبور به پرداخت هزینه و تعمیر قطعات قبلی یا تعویض کامل آنها خواهید شد.

نکات مهم تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

چه عواملی بر هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن موثر است؟

  • شرکت تی وی مارستان با ارائه مدل های مختلف تلویزیون از نوع خاصی از نور پس زمینه یا بک لایت در هر کدام استفاده می کند . باعث می شود قیمت این قطعه بسته به مدل تلویزیون متفاوت باشد.
  • اندازه و اینج تلویزیون نیز فاکتوری می باشد که در قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون متفاوت است. یعنی هرچقدر صفحه نمایش شما بزگتر باشد طبیعی است که هزینه تعمیر آن بیشتر است.
  • استفاده از قطعات با کیفیت عوامل دیگری است که بر هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن موثر است.

تعمیرات تلویزیون تی سی ال در تهران

تعمیرات بکلایت تلویزیون ایکس ویژن در محل با تی وی مارستان 

این روزها تلویزیون هایی با برندهای مختلف در بازار موجود هستند. هر کدام از این نوع برندها ممکن است دچار مشکلاتی شوند. در این صورت جای نگرانی وجود ندارد. تنها کافی است با مرکز تخصصی تعمیرات تی وی مارستان ارتباط برقرار کنید. کارشناسان این مجموعه در کمترین زمان ممکن نیروهای متخصص را به محل مورد نظر شما اعزام می نمایند.  امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات خوب و مفیدی در مورد هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن به دست آورده باشید.