تعمیر پنل تلویزیون ال جی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است بسیاری از کاربران تلویزیون ال جی با آن مواجه شوند، خرابی پنل است. پنل یکی از مهم ترین قطعات تلویزیون است که خرابی و فرسودگی قطعات آن منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه می شود.

بنابراین در چنین مواقعی کاربران معمولا به دنبال تعمیر دستگاه خود هستند. تی وی مارستان با سال ها تجربه و نخصص به عنوان نمایندگی مجاز تعمیر تلویزیون انواع خدمات تعمیر پنل تلویزیون ال جی را با بالاترین کیفیت ممکن به مشتریان خود ارائه می دهد. بنابراین در صورت مواجه شدن با این مشکل می توانید  با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

 

تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی

قیمت تعویض پنل تلویزیون ال جی

اشکالات رایج پنل تلویزیون ال جی

تلویزیون های برند ال جی به دلایل مختلف به مرور زمان دچار ایراد می شوند. در این شرایط، کاربران اغلب این مشکل را پیدا می کنند که می توانند علت این مشکلات را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنند.

یکی از رایج ترین مشکلات و خرابی هایی که در تلویزیون های برند ال جی رخ می ‌دهد آسیب  در اثر آبخوردگی دستگاه باشد. علت این مشکل ممکن است نفوذ هرگونه مایع و رطوبت به پنل و اجزای تعبیه شده در آن باشد. در این صورت تعمیرکاران متخصص به تعمیر و تعویض پنل تلویزیون ال جی می پردازند.

یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب شاهد آن هستیم، خطا در نمایش تصاویر تلویزیون است که می تواند ناشی از آسیب دیدن یا سوختن پیکسل های پنل های مبتنی بر تصویر باشد که نیاز به حل و تعمیر دارد. همچنین گاهی اوقات پنل ترک خورده یا شکسته می شود که در این صورت باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید 

علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست ؟

چگونگی تعمیر و تعویض پنل تلویزیون ال جی

تعمیر پنل تلویزیون ال جی کار ساده ای نیست و نیاز به دانش و تخصص زیادی در این زمینه دارد. بنابراین اگر با خرابی پنل تلویزیون مواجه شدید، بهتر است خودتان این کار را انجام ندهید و آن را به تعمیرکار متخصص از نمایندگی مجاز تی وی مارستان بسپارید.

تعمیرکار متخصص پس از بازدید از دستگاه و بازکردن پنل تلویزیون ال جی شما، پنل را عیب یابی کرده و سپس با کمک تجهیزات مربوطه قطعات متصل به دستگاه را بررسی می کند. گاهی برخی از این قطعات می سوزند و نیاز به تعویض دارند. در این شرایط تعمیرکار این قطعه معیوب را تعویض می کند. در صورت آسیب دیدن قسمت زیادی از پنل، تکنسین با صلاحدید مشتری، پنل تلویزیون ال جی را تعویض می کند.

هزینه تعمیر پنل تلویزیون ال جی

به طور کلی هزینه ای که کاربران برای تعمیر پنل تلویزیون ال جی خود باید به تعمیرکاران نمایندگی تی وی مارستان بپردازند بسته به نوع و میزان آسیب دیدگی پنل و همچنین مدل تلویزیون بسیار متفاوت است.

بنابراین تکنسین متخصص می تواند پس از حضور در محل و انجام عیب یابی تخصصی تلویزیون، هزینه تعمیر را برای مشتری تعیین کند. اما نکته قابل توجه در این زمینه به موقع بودن هزینه تعمیرات نمایندگی تی وی مارستان است. زیرا این مجموعه هزینه تعمیرات را بر اساس نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه تعیین می کند.

علت خرابی پنل تلویزیون ال جی

علت هایی که نشان می دهد پنل تلویزیون ال جی خراب شده است؟

علائم آسیب پنل تلویزیون ال ای دی و ال سی دی تقریبا یکسان است.  وجود صدا و نداشتن تصویر در تلویزیون نشان می دهد که یکی از اجزای پنل، نور پس زمینه، به درستی کار نمی کند. وجود خطوط عمودی یا افقی در تصویر نشانه دیگری است که به شما هشدار می دهد که زمان تعمیر پنل تلویزیون فرا رسیده است.

دلیل تاریک شدن قسمت تصویر معمولاً  به خرابی پنل تلویزیون ال جی مربوط  است.

همچنین در صورت مشاهده خطوط جدید و غیرعادی در تصویر، به خرابی پنل مشکوک شوید. حتی نقاط روشن روی صفحه نمایش می تواند در اثر آسیب پنل ایجاد شود. در برخی موارد، زمانی که پنل به درستی کار نمی کند، تصاویر روی تلویزیون به صورت جفت ظاهر می شوند.  قطع و وصل شدن تصویر و وجود نویز می تواند از علت های خرابی پنل تلویزیون ال جی باشد.

بیشتر بخوانید 

علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست ؟

  • سوختن پیکسل تلویزیون ال جی

سوختن پیکسل ها و خرابی آنها از جمله مشکلاتی است که احتمال تعویض پنل تلویزیون را افزایش می دهد. البته گاهی اوقات می توان پیکسل های معیوب را تعمیر کرد و نیازی به تعویض آنها نیست. در صورت سوختن یا آسیب دیدن پیکسل، اطلاعاتی که قرار است از پنل پردازش شوند دچار اختلال می شوند و پیکسل های خط تصویر به درستی کار نمی کنند یا سوخته می شوند.

در نتیجه، پردازنده آی سی روی فلت نیز قطع می شود و اتصال گرافیت روی شیشه پنل نیز قطع می ‌شود. در چنین حالتی، اولویت بازیابی پیکسل است. اما معمولا مشکل جدی است و پنل تلویزیون ال جی نیاز به تعویض دارد.

 

  • خراب بودن بک لایت تلویزیون ال جی

 

گاهی اوقات پنل های تلویزیون ال جی و برندهای دیگر به دلیل خرابی نور پس زمینه تعویض می شوند. نور پس زمینه بخشی از پنل است که در صورت بروز مشکل از تامین نور لازم برای نمایش تصاویر جلوگیری می کند. در تلویزیون های ال سی دی این قسمت دارای چندین لامپ فلورسنت و در تلویزیون های ال ای دی از لامپ های ال ای دی تشکیل شده است.

اگر در نحوه لمس صفحه نمایش TFT ها مشکلی وجود داشته باشد، عملکرد نور پس زمینه به شدت کاهش می یابد و تصویر تاریک یا کم نور می شود. در این حالت بهترین راه برای حل مشکل تعویض پنل است.

 

  • خراب شدن مایع Liquid

در صورت آسیب مایع لیکوئید راهی جز تعویض پنل تلویزیون ال جی وجود ندارد. سیال لیکوئید اولین لایه پنل است که تصویر در آن شکل می گیرد و ارتباط مستقیمی با رنگ تصویر دارد. خرابی این دستگاه باعث ایجاد مشکل در عملکرد تلویزیون و کیفیت تصویر می شود. اما مایع قابل تعمیر نیست و تنها راه تعویض پنل تلویزیون ال جی است.

 

  • آبخوردگی پنل تلویزیون ال جی

آبی خوردگی پنل به این معنی است که مایع از پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت ‌های انتقال اطلاعات تصویر در زیر پنل باعث اتصال پین های مختلف این پنل ها می شود. در این حالت برق در مدار ایجاد می شود که در نهایت فلت ها را می سوزاند. در این صورت راهی جز تعویض پنل تلویزیون ال جی وجود ندارد و باید این قطعه تعویض شود.

 

هزینه تعمیر پنل تلویزیون ال جی

یک مرکز معتبر تعمیرات تلویزیون باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شرکت های معتبری که در زمینه تعمیر و تعویض پنل تلویزیون ال جی فعالیت می کنند برنامه های کاربری دارند که با آگاهی از این ویژگی ها می توان به کار این شرکت ها اعتماد کرد و استفاده کرد. استفاده از قطعات اورجینال، ارائه گارانتی و تضمین خوب و اخذ مجوزهای لازم از سازمان ‌های تعمیرات لوازم خانگی از جمله این ویژگی ها است.

یکی از بهترین مراکز قابل اطمینان برای خدمات تعمیر پنل تلویزیون ال جی، مرکز مجاز تعمیرات تی وی مارستان است. این مرکز دارای کلیه مجوزهای آنلاین و آفلاین در زمینه تعمیر تلویزیون می ‌باشد. بنابراین می تواند این خدمات را در کمترین زمان و در محل مورد نظر مشتری ارائه دهد. ارائه گارانتی معتبر نیز از دیگر ویژگی های استفاده از خدمات این مجموعه است که موجب افزایش رضایت مشتریان می شود.

بیشتر بخوانید 

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

ویژگی های استفاده از خدمات تعمیر پنل تلویزیون تی وی مارستان

مزایایی که مشتریان با استفاده از خدمات نمایندگی مجازتی وی مارستان دریافت می کنند عبارتند از:

  • خدمات تعمیر پنل تلویزیون ال جی را توسط تعمیرکاران حرفه ای و کارشناسان فنی مجرب دریافت کنید
  • پرداخت هزینه تعمیر کاملا مقرون به صرفه و کاهش 75 درصدی هزینه های مشتری
  • با استفاده از خدمات تعمیر پنل تلویزیون در محل دیگر لازم نیست تلویزیون خود را جابه جا کنید
  • تی وی مارستان برای تعمیر یا تعویض قطعات تلویزیون از قطعات اورجینال و با کیفیت برند ال جی استفاده می کند
  • تعمیرات یا تعویض پنل ال جی در مجموعه تی وی مارستان دارای 6 ماه ضمانت نامه کتبی از سوی شرکت برای آسوده خاطر بودن شما است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *